روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۲ شهريور - شماره 3977

با ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۳۹۹؛

آبفا آذربایجان شرقی رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را کسب کرد

  آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی برای هفتمین سال پیاپی در ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه‌های اجرایی عنوان برتر در شاخص های عمومی و اختصاصی سال 1399 را کسب کرد.
به گزارش کائنات، در بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی استان آذربایجان شرقی، دستگاه های اجرایی در شاخص‌های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار گرفتند که شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در هر دو شاخص‌های عمومی و اختصاصی به عنوان دستگاه برتر معرفی شد و با حضور دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی از مهندس علیرضا ایمانلو رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان با اهدا لوح و تندیس ویژه، تجلیل شد. بنابر اعلام روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، جشنواره شهید رجایی با هدف شناسایی و قدردانی از تلاشگران عرصه خدمت ‌و ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی در سطوح مختلف از طریق تقدیر و تشویق آنها برگزار می‌شود و ارتقای کارآمدی، بهره وری، پاسخگویی و شفافیت عملکرد دستگاه های اجرایی، آگاهی مردم از وضعیت عملکرد دستگاه ها و در نتیجه افزایش اعتماد عمومی و غیره برخی از اهداف برگزاری جشنواره شهید رجایی است.
شاخص های اختصاصی که عمدتا برگزیده از ماموریتها و فعالیتهای ذاتی شرکت آبفا آذربایجان شرقی بوده است، شامل: جمعیت تحت پوشش آب شهری، جمعیت تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب شهری، آب بدون درآمد، هوشمندسازی سامانه های آبرسانی شهری، برنامه ایمنی آب می باشد که خوشبختانه با توجه به تعامل مناسب در سطح ملی و استانی و در سایه تلاش و کوشش پرسنل شرکت آبفا عملکرد شاخصها غالبا بیشتر از میزان پیش بینی شده بوده است. همچنین ارزیابی شاخص های عمومی در 6 محور شامل: اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، مدیریت سرمایه انسانی، بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء سلامت اداری و مسئولیت پذیری و استقرار نظام مدیریت عملکرد انجام شده است.
استاندار آذربايجان شرقي در این مراسم با اشاره به برگزاري جشنواره شهيد رجايي براي انتخاب دستگاه‌هاي اجرايي برگزيده، گفت: فلسفه برگزاري اين جشنواره، قدرداني از خدمات و تلاش‌هاي دولتمردان و حمايت از دستگاه‌هاي اجرايي برتر است. وي ادامه داد: وجود برخي كاستي‌ها و نواقص در دستگاه‌هاي اجرايي غيرقابل انكار است، اما اينكه گفته شود دستگاه‌ها يا كاركنان دولت كم‌كاري مي‌كنند هم شايسته نيست.
پورمحمدي افزود: برخي شرايط مانند تحريم‌ها و كرونا، كارها را دشوار كرده و وضعيت منابع و اعتبارات كشور هم مشخص است كه اين شرايط سخت را بايد در قضاوت نسبت به عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي مورد توجه قرار داد.استاندار آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: از شرکت آب و فاضلاب استان کمال تشکر و قدرانی را دارم که با وجود شرایط سخت کم آبی به دلیل خشکسالی توانست با مدیریت و برنامه ریزی صحیح به بحران کم آبی غلبه کند تا قطعی در شهر نداشته باشیم. شایان ذکر است مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین استانی در محل سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.
برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی آذربایجان‌شرقی
بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی آذربایجان‌شرقی با معرفی 15 دستگاه برتر و تقدیر از این دستگاه‌ها به کار خود پایان داد.
طبق اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی استان که عملکرد آنها در سال ۱۳۹۹ در چهار محور «خدمات برتر»، «گروه‌بندی اعلامی سازمان اداری و استخدامی کشور»، «شاخص‌های عمومی» و «شاخص های عمومی و اختصاصی» مورد ارزیابی قرار گرفته بود، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش در حوزه خدمات برتر «دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تبریز»، ادارات کل «ثبت اسناد و املاک»، «جهاد کشاورزی» و «فرودگاه‎های استان» و شرکت «توزیع نیروی برق» مورد تقدیر قرار گرفتند. ادارات کل «آموزش و پرورش»، «امور عشایر»، «راهداری و حمل و نقل جاده ای»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و اداره کل «امور اقتصادی و دارایی» به عنوان دستگاه‌هاي اجرايي برتر بر اساس گروه‌بندی اعلامی سازمان اداری و استخدامی کشور معرفی شدند. در بعد شاخص‌های عمومی، ادارات کل «امور مالیاتی» و «بهزیستی» استان عناوين برتر را به خود اختصاص دادند. شرکت های «آب منطقه‌ای» و «آب و فاضلاب شهری» و اداره کل «دامپزشکی» استان نیز موفق شدند در بعد شاخص های عمومی و اختصاصی (کل) به عنوان دستگاه‌هاي اجرايي برتر شناخته شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه