روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ شهريور - شماره 3976

انتخابات هیات مدیره وبازرسان سازمان نظام کاردانی ساختمان گیلان برگزار می شود

 مهندس حمیدرضا موسوی عربانی رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت برمقررات ملی وکیفیت ساختمان، با اعلام این خبر گفت: پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره وبازرسان سازمان نظام کاردانی ساختمان گیلان، روز جمعه مورخ19/06/1400 بطور کاملا الکترونیکی در استان برگزار می شود که طی آن 9 نفربه عنوان عضو اصلی هیات مدیره و2 نفر بازرس اصلی توسط رای اعضای آن سازمان، برای مدت سه سال انتخاب خواهند شد.وی مشارکت همگانی اعضاء را در نتایج انتخابات، بسیار اثر گذار توصیف کرد وگفت: شرکت پر شور اعضاء درتعیین نمایندگان حرفه ای خود، گام موثری درجهت ارتقاء کیفی در رعایت حقوق اجتماعی وخدمات رسانی به اعضاء ورعایت دقیق قوانین ومقررات ملی ساختمان خواهد بود.لازم به ذکر است سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گیلان افزون بر 2800 عضو دارد که می توانند با مشارکت در انتخابات مذکور، درسرنوشت حرفه ای خود نقش بسزایی ایفا نمایند.

خط جدید تخلیه نفتگاز در تاسیات انبار گرگان به بهره برداری رسید
 به همت کارکنان فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان، خط جدید تخلیه نفتگاز در تاسیسات انبار نفت گرگان به بهره برداری رسید.این پروژه به طول 90 متر در کمتر از یک هفته با همکاری پرسنل واحدهای مهندسی، ایمنی، تاسیسات و عملیات و بازرگانی اجرا و به بهره برداری رسیده است.بر پایه این گزارش بهره برداری از این خط باعث سهولت و بالا رفتن سرعت در فرایند تخلیه فراورده های نفتی در تاسیسات و عملیات انبار نفت گرگان خواهد شد.

پلاک گذاری 13 هزار و 260 دستگاه ادوات کشاورزی در استان گلستان
 مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان از پلاک گذاری 13 هزار و 260 دستگاه ادوات کشاورزی از ابتدای اجرای این طرح در استان گلستان خبر داد.عیسی افتخاری در جلسه هماهنگی پلاک گذاری ادوات کشاورزی ضمن اعلام این خبر افزود: در استان گلستان 21 هزار و 65 دستگاه تراکتور و کمباین شامل طرح پلاک گذاری می باشند که از این تعداد 13 هزار و 260 دستگاه پلاک گذاری شده اند و 5 هزار و 241 دستگاه در حال تشکیل پرونده و در انتظار بازدید کارشناسی می باشند.وی بیان داشت: مالکین یک هزار و 503 دستگاه از ادوات کشاورزی تاکنون جهت پلاک گذاری به سازمانهای مربوطه مراجعه نکرده اند.مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان با اشاره به مصوبه کارگروه پلاک گذاری و سوخت جهت حذف سهمیه سوخت ادوات کشاورزی فاقد پلاک از ابتدای مهر ماه سال جاری، از مالکین آنها (ادوات فاقد پلاک) خواست جهت دریافت سهمیه سوخت هرچه سریعتر نسبت به انجام مراحل پلاک گذاری اقدام نمایند.در این جلسه که در سالن اجتماعات ستاد شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان برگزار شد نمایندگان پلیس راهور استان و جهاد کشاورزی  حضور داشتند.

دکتر گلپایگانی در نشست مشترک میان شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی تاکید کرد؛
حمایت همه جانبه از تولید داخل و بومی سازی تجهیزات و قطعات
 مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران بر حمایت همه جانبه این شرکت از تولید داخل و بومی سازی قطعات  تجهیزات کاربردی در صنعت نفت و حفاری تاکید کرد.
به گزارش کائنات، دکتر حمید رضا گلپایگانی در نشست مشترک میان این شرکت و جهاد دانشگاهی که با حضور  رئیس، معاونان و شماری از مسئولان ملی حفاری و این نهاد برگزار شد، ضمن تشکر از همکاری های بین دو مجموعه در زمینه پروژه های پژوهشی و تولید قطعات، از جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از معدود تولید کنندگان دستگاه های حفاری در کشور یاد کرد و ابراز امیدواری نمود که در ارتباط با بازسازی و نوسازی ناوگان حفاری شرکت نیز  پرتوان و موفق عمل نماید. وی در این نشست که به میزبانی شرکت ملی حفاری ایران تشکیل شد، گسترش همکاری بیش از پیش میان این شرکت و جهاد دانشگاهی را خاطرنشان و اظهار کرد: ظرفیت های قابل توجهی برای توسعه همکاری های فیمابین دو مجموعه  ملاحظه می شود که جای بحث و بررسی دارد. دکتر حمید رضا طیبی نیز با استقبال از میزبانی و همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی کشور و کلیه واحدهای آن در این شرایط حساس ، وظیفه خود می داند که با تمام توان به کمک صنعت از جمله صنعت راهبردی حفاری کشور بیاید. وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای استفاده از تسهیلات صندوق های نوآوری و شکوفایی جهت تامین هزینه های دستیابی به دانش فنی، بر اهمیت هم افزایی و همکاری نزدیک ملی حفاری و جهاد دانشگاهی برای آسان سازی و شتاب بخشی در این خصوص و در راستای خودکفایی تاکید نمود. در این نشست که معاون مدیرعامل در امور فنی و مهندسی و تعدادی از مدیران شرکت حضور داشتند درباره موضوعات مطروحه با جهاد دانشگاهی از جمله وضعیت قراردادها و دستگاه های حفاری تحویل شده و در دست تحویل، ساخت موتورهای درون چاهی در سایزهای مختلف، تولید انواع فیلتر و همچنین تجهیزات فناورانه تبادل نظر شد. همچنین با توجه به حضور معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی و نیز رئیس و معاون جهاد دانشگاهی استان خوزستان در جلسه بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت جهاد دانشگاهی استان و پژوهشکده تکنولوژی تولید، در ایجاد شرایط تولید در کنار مصرف کننده جهت اعمال تغییرات و نقاط مورد نیاز صنعت و آسان سازی آزمایش های میدانی تولیدات تاکید گردید.

فرهنگ کشور باید به اصالت‌ها و رسالت‌های اسلام و اهل‌بیت(ع) برگردد
 نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه امروز فرهنگ در جامعه مظلوم واقع شده است، گفت: فرهنگ کشور را باید به اصالت ها و رسالت های اصلی خود که همان فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام است بازگرداند و با پرهیز از تنگ نظری یا مسامحه گری نسبت به دیدگاه های اسلامی به طوری عمل کرد که با اسلام اصیل همخوانی داشته باشد.
به گزارش کائنات، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با آرزوی توفیق برای دولت جدید، اظهار کرد: مهمترین پشتوانه مسئولان که مقام معظم رهبری هم روی آن تأکید دارند اعتماد مردم است که متأسفانه این اعتماد خدشه‌دار شده است.
وی با بیان اینکه اعتماد مردم به مسئولان باید ترمیم شود، گفت: امروز که مردم به این نتیجه رسیدند که باید فردی مردمی را انتخاب کنند مسئولان نیز باید تصمیمات و عملکرد اعتمادساز، امنیت آفرین و بر صراط مستقیم اهل بیت(ع) داشته باشند تا خواسته های مردم از دولت محقق شود. نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: مرعوب بودن برخی مسئولان قبلی در قبال بیگانگان کار دست خودشان و مردم داد که خوشبختانه رئیس جمهور فعلی نشان داده است که برخوردی قاطعانه همراه با منطق با افرادی که گمان می کنند دنیا در دست آنها است داردو باید این ادامه داشته باشد. وی با اشاره به سابقه درخشان آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی و دستگاه قضا نسبت به امور اقتصادی و برخورد با مفاسد اقتصادی که مشکل اصلی کشور است، ابراز کرد: یکدست بودن مسئولان از نظر انگیزه خدمت، دیانت و تبعیت از مقام معظم رهبری از نکاتی است که می‌تواند به پیشرفت هر چه بیشتر کشور کمک کند. سعیدی با بیان اینکه رئیس جمهور به عنوان شخص دوم کشور باید مطیع و مجری اوامر و منویات رهبر معظم انقلاب باشد، افزود: فرصت خدمت نعمتی است که در اختیار شما قرار گرفته است و باید با روحیه جهادی و خستگی ناپذیر کار کرد و از ظرفیت نخبگانی کشور چه در فکر و چه در اجرا استفاده کرد.

محصولاتی که با سیلی طوفان بر باد رفت
 طوفان طی امسال کشاورزان بسیاری را ناامید کرده و داغ محصولاتشان را بر دلشان نشانده؛ کشاورزانی که گاه همین یک امید را در زندگی دارند؛ امیدی به سرسبزی یک محصول و باروری یک درخت.
طوفان اکنون بلای دیگری علاوه بر خشکسالی بر زمین‌های کشاورزی است؛ بلایی که زندگی‌های بسیاری را خفه کرده و گردبادی که بر گردن درختان چنبره انداخته تا زندگی محصولات را  دچار اختلال کند. چه کسی می تواند درک کند افتادن محصولی که هنور نرسیده بر روی زمین چقدر دردناک است؛ چه کسی می‌تواند درک کند حاصل کارش یک شبه از بین رود و چه فردی می‌تواند برای محصولات از دست رفته بر دل کشاورز مرهم باشد؛ آن هم کشاورزی که تمام زندگیش همین محصول است. منشا گرد و خاک در این استان داخلی است و به بادهای ۱۲۰ روزه سیستان برمی‌گردد. بادهایی که از آن راه گریزی نیست و باید با آن مدارا کرد.  جواد لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از وقوع طوفان و گرد و خاک در نوار شرقی استان خبر داد و گفت: با توجه به وقوع طوفان در نوار شرقی استان، به وجودن آمدن خسارت در این منطقه دور از انتظار نیست و برای امروز هم وزش باد و گرد و خاک در اکثر نقاط استان قابل پیش بینی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه