روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۳ مرداد - شماره 3945

در دیدار با ارکان انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری اعلام شد؛

ارائه خدمات اداره کل سلامت شهرداری به اصحاب رسانه آذربایجان شرقی

  تبریز  -   مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در دیدار با رییس و ارکان انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری استان آذربایجان شرقی به توسعه تعاملات و ارتباطات جهانی تاکید کرد.
به گزارش کائنات به نقل از امور ارتباطات اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، محمدحسین حسن زاده در این دیدار گفت: شهرداری موظف است نسبت به همکاران و خانواده ها و همشهریان ارائه خدمات کند بر این اساس مهمترین وظیفه این اداره کل در حوزه خود آگاهی رسانی به مردم است.
مدیرکل سلامت شهرداری تبریز بیان کرد: تعدادی از امکانات در شهرداری صددرصد اختصاص به مردم دارد و تفکیک پذیر نیست به عبارتی می توان گفت مردم مخاطب اصلی شهرداری هستند گرچه در بروکراسی اداری و چارت تشکیلاتی شهرداری برای همکاران خدمات رسانی می کند ولی در اصل ساکنین هر چهار گوشه شهر مجاز به بهره برداری ازاین امکانات می باشند.
وی در خصوص نوع خدمات ارائه شده دو مورد محدودیت زا را مهم خواند و افزود: محدودیت منابع و تلاش برای ارتقاء مراتب تشویق همکاران دو گزینه قریب به یقین تفکیک نوع خدمات شهرداری به عموم است، در حالت کلی محدودیت منابع در نقاط مختلف شهر متفاوت بوده و چه بسا در این نقاط خدمات ارائه شده یکسان نباشد و یا در بخش هایی اصلا قابل استفاده نبوده و زمینه ساز انتقادات به شهرداری گردد.
حسن زاده افزود: ارائه خدمات به فعالان اصحاب رسانه توسط این اداره کل مربوط به طیف خاصی نبوده و جنبه عمومی در سطح جامعه را دارد و تلاش می کنیم محدودیت خاص و وجه تمایزی از نکته نظر همکاری وجود نداشته باشد.
وی در زمینه گسترش همکاری های فیمابین اظهار کرد: اصحاب رسانه بر پایه همکاری های مشترک با شهرداری و بویژه اداره کل سلامت و امور اجتماعی با هدف نیل به خواسته های شهر و شهروند به پیش رفته و ما نیز در این مسیر بر خود وظیفه می دانیم جهت هموار نمودن و ارتقاء این همکاری از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.
حسن زاده همچنین یادآور شد: شهرداری ظرفیت های نهادینه زیادی دارد و مهمترین امتیاز آن کلیشه ای نبودن است و در این راستا جهت حفظ این امتیاز لازم است ارتباطات جهانی را به نحو مقتضی توسعه داده و شهر تبریز را از گردونه ثابت و محدود و متمرکز خارج کنیم، یعنی با نگرشی دیگر لازم است باورمان را به این نکته سوق دهیم که ما نیز بخشی از جهان هستیم و به نوع ارتباط و چگونگی بهبود روابط در سطح جهانی باید بیش از پیش کوشش کنیم.
حسن زاده خاطرنشان کرد: اهالی رسانه نیز مسئولیت مهمی در کنار شهرداری دارند و انتظار می رود  شهر اولین ها را با کمک هم از حالت بالقوه نسبی به بالفعل کامل تبدیل نموده، در جهت توسعه فراگیر با مقایسه تبریز با شهرهای بزرگ جهان مانند توکیو مصداق آرمان شهر و مدینه فاضله را عینیت بخشیده و برای مرزهای خاج از تبریز برنامه ریزی داشته باشیم.
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در رابطه با رسانه ها گفت: برای موفقیت دامنه فعالیت رسانه ها همکاری و همراهی با مسئولین شهر و شهرداری لازم است از ظرفیت های شهری بهره گیری کرد بدینصورت که هر یک قدم برای توسعه و ظرفیت سازی سازمان های رسانه ای شهر مثمر ثمر واقع گردد بالطبع با ارتقاء سطح عملکرد رسانه ها شاهد پیشرفت و توسعه شهر نیز خواهیم بود.
او به ظرفیت های شهری اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در شهر تبریز ظرفیت های نهادی وجود ندارد و از طرفی خوشبختانه مجموعه های تخصصی و نوپایی نظیر انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری استان آذربایجان شرقی یک ظرفیت بزرگ نهادی تاثیرگذار به شمار می رود که قطعا این قبیل ساختارها رفتارساز خواهند بود و با علم بر اینکه در رسانه به طور عمومی رفتار و دیدگاه منفی اعمال نمیگردد به طور یقین این هم راستایی با توسعه و آبادانی همراه خواهد بود.
وی به جایگاه و اهمیت فعالیت های مدنی تاکید کرد و افزود: از جمله مهمترین آموزه های جامعه مدنی شناخت حقوق و آگاهی از حریم مدنی خود است و در همین حوزه بنده با توجه به اینکه قریب به 25 سال فعالیت جامعه مدنی را تجربه نموده ام بر این باور رسیده ام که در هیچ دانشگاهی آموزه های جامعه مدنی بدین صورت یادآوری نشده است.
حسن زاده در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت روزافزون برای اصحاب رسانه استان، قول همکاری های مساعد در راستای پیشرفت و پیشبرد اهداف فیمابین را به اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری استان آذربایجان شرقی داد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه