روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۳۰ تير - شماره 3943

معلولان تحت پوشش بهزیستی آمادگی جذب در دستگاه‌های اجرایی را دارند

 شهرکرد-  پریسامصیبی دهکردی-  نرگس عسگری مدیر بهزیستی  استان چهارمحال وبختیاری گفت:  929 دانشجو در مقاطع کاردانی،کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند.
به گزارش کائنات، مدیر کل بهزیستی استان به مناسبت هفته بهزیستی گفت : در سال گذشته ۲۲ نفر از معلولان استان برای استفاده از قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی پس از شرکت در آزمون، از سوی بهزیستی به دستگاه اجرایی معرفی شدند که تنها یک نفر از این تعداد جذب شد. در صورتیکه تعدادی زیادی از معلولان استان دارای مدرک تحصیلی بالا هستند و آمادگی جذب در دستگاه‌های اجرایی را دارند. که این امر همکاری و حمایت بیشتر مدیران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را می طلبد. وی افزود : براساس قانون هر ساله باید ۱۰ درصد جمعیت زیرپوشش بهزیستی از چرخه حمایت خارج و به خودکفایی برسند که تاکنون از تعهد اشتغال  یک‌هزار و ۳۵۹ نفری یک‌هزار  و ۶۶۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی تامین شد که بیشترین اشتغال‌هادر قالب طرح‌های خوداشتغالی بوده و اجرای طرح‌های خود اشتغالی نیاز به وضعیت اقتصادی مناسب و توانایی فردی دارد که معلولان دارای معلولیت شدید  و متوسط امکان ایجاد طرح‌های خود اشتغالی را ندارند و باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.
مدیرکل بهزیستی استان تصریح نمود که  تامین مسکن برای معلولان با اولویت خانواده‌های ۲ معلولی به عنوان یکی از راه‌های توانمندسازی جامعه هدف می باشد که تعهد مسکن در  سال گذشته ۸۸۰ واحد مسکونی بود که ۹۷۸ واحد  مسکن احداث شد.و برای تهیه مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول ۱۴۰ میلیون تومان در مناطق شهری و ۸۵ میلیون تومان در مناطق روستایی به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و به  خانواده های دارای یک معلول نیز ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود. وی افزود :  جامعه هدف بهزیستی از جمله معلولان و سالمندان گروه‌های نخست واکسیناسیون کرونا قرار گرفته بودند که ۶۷ درصد سالمندانی که در مراکز نگهداری سالمندان بودند با رضایت خانواده واکسینه شدند و مابقی به دلیل نداشتن رضایت خانواده برای واکسیناسیون سالمند و یا داشتن بیماری واکسینه نشدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه