روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ چهارشنبه ۳۰ تير - شماره 3943

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد؛

توصیه ایران به آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد: همیشه تماس بین ایران و مصر وجود داشته و هیچ گاه این تماس ها قطع نشده است.
سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر انجام برخی گفت وگوها بین ایران و مصر و اینکه آیا ایران انجام این گفت‌وگوها را تایید می کند، اظهار کرد: همیشه تماس بین ایران و مصر وجود داشته و هیچ گاه قطع نشده است. البته این موضوع سختی‌ها و بالا و پایین‌های خود را نیز داشته است.
وی تصریح کرد: فکر می‌کنیم عادی شدن روابط بین کشورهای اسلامی به نفع جهان اسلام و منطقه است و ما همواره از عادی شدن روابط بین کشورهای اسلامی و گسترش آن و افزایش مراودات در این چارچوب استقبال می‌کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با آخرین تحولات افغانستان و موج احتمالی جدید مهاجران افغانستانی به سمت مرزهای ایران و برخی از کشورهای منطقه گفت: در مورد مسائل افغانستان ما با دقت وضعیت در مرزها را کنترل می کنیم و زیر نظر داریم. اوضاع را رصد می کنیم و شرایط را بررسی می کنیم.
این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: امنیت افغانستان امنیت ایران است و نا امنی در افغانستان برای ما قابل تحمل نیست و همانطور که گفتم ما به صورت دقیق شرایط و تحولات در افغانستان را رصد و بررسی می کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد حکم دیوان بین المللی دادگستری اروپا در خصوص منع حجاب در این منطقه و تصمیم اعلام شده از سوی نهاد قضایی اروپا در این زمینه اظهار کرد: تصمیم اعلام شده توسط این نهاد قضایی اروپایی یک تصمیم شرم آور است و عجیب است که وقتی موضوع حقوق بشر، اقلیت ها و آزادی مذاهب به مسلمانان می‌رسد در اروپا این موضوع معنای مضیقی پیدا می کند.
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: این تصمیم تصمیمی تبعیض آمیز است و مهم تر از آن تبعیض ساز است و می تواند مبنای گسترش اسلام هراسی و خشونت نسبت به مسلمانان در اروپا باشد.
خطیب زاده افزود: از مراجع ذیربط اروپایی انتظار داریم که این تصمیم و روند را اصلاح کنند؛ چرا که این موضوع نقض اولیه آزادی شریعت، مذاهب و حقوق اقلیت ها در پهنه اروپاست.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی و افتتاح رسمی سفارت این کشور عربی در سرزمین های اشغالی گفت: رژیم اشغالگر قدس به عنوان رژیمی متجاوز مشروعیتی از این طریق کسب نخواهد کرد. رژیم اشغالگر قدس در حضیض مشروعیت خود به سر می برد و مشروعیتی از این طریق کسب نخواهد کرد.
وی همچنین افزود: امارات متحده عربی هم باید بداند که مسئولیت ناآرامی ها و آنچه که از حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه مترتب شود متوجه امارات خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه