روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۸ تير - شماره 3942

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد:

دانشگاه های علوم پزشکی، نقش مهمی در پیاده سازی نسخه نویسی الکترونیک دارند

 مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد: دانشگاه های علوم پزشکی، نقش مهمی در پیاده سازی نسخه نویسی الکترونیک دارند و در این راستا امیدواریم در یک فضای تعاملی با همکاری مشترک بتوانیم با کمک هم پروژه عظیم کشوری نسخه نویسی الکترونیک را به پیش بریم.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت مازندران، نشست بررسی روند پیاده سازی و اجرای نسخه نویسی الکترونیک در حوزه مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل با حضور دکتر ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت مازندران، دکتر قاسم زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل و جمعی از مسئولین دو دستگاه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.
بر اساس این گزارش مدیرکل بیمه سلامت مازندران طی سخنانی ضمن بیان الزامات قانونی اجرای نسخه نویسی الکترونیک توسط دانشگاههای علوم پزشکی بیان داشت : اداره کل بیمه سلامت مازندران بر اساس تکالیف قانونی تمام توان خود را جهت پیاده سازی و اجرای نسخه نویسی در استان به کار بسته که در این راستا تعامل و همکاری همه جانبه دانشگاه های علوم پزشکی، نقش موثری در اجرای این امر دارد.
وی افزود: امیدواریم در یک فضای تعاملی با همکاری مشترک بتوانیم با کمک هم پروژه عظیم کشوری نسخه نویسی الکترونیک را به پیش ببریم. وی اعلام کرد: برخلاف سایر استانهای کشور ما زودتر نسبت به ایجاد بستر ، آمادگی پیاده سازی و اجرای این طرح اقدام نمودیم ولی به خاطر اجرای همزمان پزشکی خانواده شهری و قوانین اختصاصی و الزامی در پزشک خانواده شهری از سایر استانها فاصله گرفتیم که امیدواریم با تعامل خوب بیمه سلامت و دانشگاههای علوم پزشکی در فرصت اندک باقیمانده فاصله ایجاد شده جبران گردد.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که اگر برای نسخه نویسی در HIS بیمارستانی که مورد استفاده دانشگاه هست اشکالی ایجاد شود ، سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت (ERX) به صورت رایگان و به عنوان یک مسیر جایگزین در اختیار دانشگاهها قرار دارد تا بتوانند با سرعت بیشتری با این سیستم به پیاده سازی نسخه نویسی الکترونیک بپردازند.
وی همچنین اعلام کرد: نظر به اینکه ثبت اطلاعات هویتی و تخصصی همکاران دانشگاهی برای نسخه نویسی و نسخه پیچی نقش کلیدی و محوری دارد، امیدواریم داده های هویتی همکاران بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز به صورت کامل در سامانه شرکای کاری ثبت شود تا خللی در نحوه ارائه خدمات توسط این عزیزان به بیمهشدگان ایجاد نشود.
لازم به ذکر است در این جلسه دکتر قاسم زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز سخنانی به بیان برخی از چالشهای اجرای این طرح توسط دانشگاه پرداخت. وی بیان داشت: با توجه به تکالیف قانونی و لزوم رعایت نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل با تمام توان در این مسیر با بیمهها همکاری خواهد نمود.  
  وی افزود : نظر دانشگاه به آماده سازی اجرای HIS بیمارستانی برای نسخه نویسی الکترونیکی می باشد که در این راستا اقدامات مورد نیاز در دست اجرا می باشد. وی همچنین اعلام کرد : در صورت عدم آمادگی اجرا در بستر HIS ، از مسیر پیشنهادی بیمه سلامت در سامانه ERX در نسخه نویسی بهره مند خواهیم شد
لازم به ذکر است در این نشست معاون بیمه و خدمات سلامت، رییس اداره فناوری اطلاعات، سرپرست اداره نظارت و رییس اداره بیمه شهرستان بابل همچنین مدیر درمان و  مسئولین it  دانشگاه نیز حضور داشتند.
همچنین در ادامه، با حضور مدیرکل بیمه سلامت مازندران و جمعی از مسئولین این اداره کل، از دو پایگاه پزشک خانواده شهری شهرستان بابل بازدید و از نزدیک روند نسخه نویسی الکترونیک در این پایگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه