روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۶ تير - شماره 3940

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

کمیته آموزش در صنایع آذربایجان شرقی تشکیل شد

 آذربایجان شرقی - فلاح- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: برای نخستین بار کمیته آموزش در صنایع استان تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز، حسین فتحی در نشست تخصصی کمیته آموزش در صنایع که با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای و سازمان صمت آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان ضرورت و نقش آموزش در ارتقاء سطح علمی و مهارتی نیروی کار، اظهار کرد: در اجرای ماده ۱۱۰ قانون کار و به منظور گسترش آموزشهای فنی و حرفه ای و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز واحدهای تولیدی، صنعتی استان، کمیته آموزش در صنایع برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی تشکیل شد.
مدیرکل تعا‌ون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این کمیته برای اولین بار در این استان تشکیل می شود، افزود: کمیته آموزش در صنایع، قبلا بصورت کشوری در تهران انجام می شد که بعد از این صدور مجوز مرکز جوار کارگاه یا بین کارگاهی در واحدهای تولیدی، صنعتی در استان انجام خواهد گرفت.
حسین فتحی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی کار، تصریح کرد: در آینده نزدیک مشکل اصلی واحدهای صنعتی کمبود نیروی انسانی نخواهد بود بلکه مشکل اساسی در مهارت نیروی انسانی خواهد بود.
فتحی با اشاره به اهداف و ضرورت ایجاد مراکز جوار کارگاه و یا بین کارگاهی افزود: برای ارتقاء سطح مهارت کارگران و صیانت و حفاظت از سرمایه های انسانی و مادی و نیز تثبیت اشتغال موجود و کاهش حوادث ناشی از کار ایجاد این مراکز یک ضرورت است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت های قانونی از کارفرمایانی که برای ایجاد نشاط و شادابی و امکانات رفاهی و آموزشی برای کارگران اقدام می کنند، خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که برای آموزش و خرید تجهیزات و خدمات آموزشی و ورزشی برای کارگران مجموعه خود اقدام کنند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه