روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۶ تير - شماره 3940

احمد راستینه:

تسهیلات ارزان قیمت راهکاری برای اشتغال زایی در کشور میباشد

  شهرکرد- مصیبی دهکردی- نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت :  برای اشتغال پایدار و اشتغال‌زایی در کشور باید  به سرمایه‌گذاران طرح ها  تسهیلات ارزان‌قیمت داده شود زیرا یکی از بزرگترین موانع اشتغال، تسهیلات گران قیمت می باشد.
به گزارش کائنات، احمد راستینه نماینده مردم شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌جاری اعتبارات مناسبی برای حمایت از تولید محتوا در نظر گرفته شده، به‌طوری که در کمیسیون فرهنگی مجلس، افزایش اعتبارات این حوزه به ۲.۵ درصد ارتقا پیدا کرده است.
وی افزود: در سه حوزه فرهنگ، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است بطوریکه در سرفصل فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان اعتبارات از ۱۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۳۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده ودر زمینه صنایع دستی، میزان اعتبارات از ۵۳۵ میلیارد تومان به ۶۳۵ میلیارد تومان افزایش یافته و در زمینه ورزش و جوانان نیز بالغ بر ۱۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار به سرفصل‌های این حوزه افزوده شده است.واعتبارات ورزش قهرمانی نیز از ۵۸ میلیارد تومان به ۱۰۸ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح نمود که  «طرح جمعیت و تعالی خانواده»  شاه‌بیت کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم است و یکی از مهمترین کارهای مجلس در تنقیح قوانین در حوزه خانواده و جمعیت بوده که با برنامه‌هایی که در این طرح پیش‌بینی و به تصویب رسیده است نتایج خوبی از آن حاصل می‌شود.
وی با اشاره به شناسایی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زوج نابارور در کشور افزود : برای نخستین بار طرح حمایت از درمان این زوج‌های نابارور در کشور کلید خورده است که این موضوع در حمایت از فرزندآوری نقش مهمی نیز خواهد داشت.
راستینه به موضوع اشتغال در استان پرداخت و گفت :  مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال پایدار در کشور در نظر گرفته شده است، هر استان نیز که طرح‌های اشتغال‌زایی خود را ارائه داده است  به سرمایه‌گذاران آن  تسهیلات ارزان‌قیمت داده می‌شود، زیرا یکی از بزرگترین موانع اشتغال، تسهیلات گران قیمت می باشد.و نیز  کلنگ‌زنی شهرک تخصصی بادام با بیش از ۲۵ واحد تولیدی، بسته‌بندی و فرآوری و بزرگ‌ترین مجتمع گاو شیری کشور در قالب مجتمع دامی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و هزار نفر غیر مستقیم از جمله پروژه‌های اشتغال در استان محسوب می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت مجلس  موضوع فضای مجازی را با اولویت حمایت از حقوق کاربران در دستور کار خود قرار داده است و در این طرح تلاش شده که شخصیت‌های حقوقی، شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار دهند و شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی ضوابط جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند.
وی همچنین به دستاوردهای سفر سال گذشته رییس مجلس شورای اسلامی به استان اشاره کرد و گفت: اختصاص ۳۹۸ میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی، ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار فاینانس برای رفع تنش‌آبی ۲۱۹ روستای استان و افزایش ۴۰۰ میلیارد تومانی اعتبار طرح‌های عمرانی استان از جمله راه‌آهن و طرح آبرسانی بن به بروجن از جمله این اقدامات بوده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه