روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۲ تير - شماره 3938

رییس کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی :

ایران نباید در سیاه چال جمعیت پیری بیافتد

 رییس کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیری جمعیت کشور، اظهارداشت: ما در حالی پیر می‌شویم که کشورهای اطراف ما همه جوان هستند و این مهم را باید جدی بگیریم تا به سیاه چاله جمعیت نیافتیم چرا که اگر این اتفاق رخ دهد قطعا با بحران مواجه خواهیم شد.
دکتر امیرحسین بانکی پور در مراسم روز ملی ازدواج گفت: با توجه به شرایط کنونی و آسیب پذیری جوانان و تهدیدات فضای مجازی باید سن ازدواج را پایین آوریم تا جوانان ما ازدواج به هنگام داشته باشند .
وی با تاکید بر پایین آوردن سن ازدواج تصریح کرد : یکی از مسائل مهم برای پایین آوردن سن ازدواج ، خوابگاه متأهلین در دانشگاه ها است که اگر این مهم محقق شود ، مشکل مسکن دانشجویان در سنین پایین حل می شود و ازدواج راحت تری صورت مَی گیرد . نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : ٨ میلیون و دویست هزار دختر دهه شصتی داریم که یک و نیم میلیون نَفَر آنها هنوز ازدواج نکردند که مسئولین باید به این مهم توجه کنند و ابتدا زمینه ازدواج جوانان این دهه را فراهم کنند . بانکی پور ادامه داد : در قانون جوانی جمعیت در مجلس وام ازدواج را به یک خانواده به ١٤٠ میلیون تومان رساندیم اما اگر در سن پایین تر ازدواج صورت گیرد این میزان به ٢٠٠ میلیون تومان افزایش خواهد یافت . رییس کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بحران پیری جمعیت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مسأله پیری جمعیت به هیچ وجه نباید دست کم گرفته شود چرا که این بحران واقعا با هیچ بحران دیگر قابل مقایسه نیست .  بانکی پور نهضت ازدواج و فرزند آوری را برای جلوگیری از پیری جمعیت مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد : الگوی فرزند آوری هم باید متحول شود تا جایی که هر خانواده وارد سه فرزندی شوند . وی با اشاره ی مجدد به پیری جمعیت کشور اظهار داشت : ما در حالی پیر می شویم که کشورهای اطراف ما همه جوان هستند و این مهم را باید جدی بگیریم تا به سیاه چاله جمعیت نیافتیم چرا که اگر این اتفاق رخ دهد قطعا با بحران مواجه خواهیم شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه