روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد - شماره 3919

احمد عربانی ـ کاریکاتوریست قدیمی:

تلخی‌های این روزها را با کاریکاتور کمتر می کنیم

 احمد عربانی، کاریکاتوریست پیشکسوت درباره اینکه آیا دوران کرونا باعث تلخ‌ شدن کاریکاتورهایش شده است، با خواندن بیتی که شعار معروف نشریه فکاهی «توفیق» هم هست، یادآور شد: چو حق تلخ است، با شیرین زبانی/ حکایت سرکنم، آن سان که دانی.
احمد عربانی، هنرمند کاریکاتوریست پیشکسوت که تجربه سال‌های همکاری با مجله‌های «توفیق» و «گل‌آقا» را به عنوان معروف‌تری نشریه‌های حوزه کاریکاتور داشته است، درباره تاثیر روزگار کرونا بر زندگی حرفه‌ای خود، اظهار کرد: حرفه ما شاید کمتر از برخی دیگر از حوزه‌های فرهنگی و هنری همانند موسیقی دچار آسیب شده است، چون نیاز به جمعیت ندارد و هنرمندان می‌توانند در خانه‌هایشان مشغول کار باشند.
او با بیان اینکه «هنرمندان کارتونیست با احساس سر و کار دارند»، در این زمینه ادامه داد: در این مدت از نظر احساسی واقعا غمی در درون همه نشسته است و با توجه به اینکه سوخت ما برای کار کردن احساس است، طبیعتا در این زمینه تاثیرگذار بوده است. وقتی اخبار ناراحت کننده ایران و جهان را می‌شنونم، قطعا روی خودم و کارم تاثیر می‌گذارد. اما در نهایت امیدوارم شرایط بهتر شود و کرونا هم زحمت را کم کند و برود.  این کاریکاتوریست پیشکسوت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در این مدت کاریکاتورهایی که کشیده تلخ‌تر شده است نیز بیان کرد: کار ما همانند دارو است؛ مزه تلخی دارد، اما اسانس شیرینی به آن اضافه می‌کنیم.
عربانی سپس با خواندن شعار معروف نشریه فکاهی «توفیق» یعنی «چو حق تلخ است، با شیرین زبانی/ حکایت سرکنم، آن سان که دانی»، اضافه کرد: ما هم سعی می‌کنیم که تلخی‌های این روزها را با زبان کاریکاتور کمتر کنیم یا حداقل تلخ‌تر نکنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه