روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد - شماره 3918

تجلیل از برندگان مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه درمخابرات منطقه کرمانشاه

 همزمان بامیلاد فرخنده ی حضرت فاطمه معصومه(س) وآغازدهه کرامت ،ازبرگزیدگان  مسابقات  قرآن و نهج ابلاغه در مخابرات منطقه کرمانشاه تجلیل به عمل آمد.
دراین مراسم که مدیرمنابع انسانی ورئیس اداره حراست مخابرات منطقه کرمانشاه نیزحضورداشتند، حسین آتشکاری رئیس اداره روابط عمومی گفت: این مسابقات هرازچندگاهی به مناسبتهای مختلف ازسوی شرکت مخابرات ایران ومخابرات استان باهدف آشنایی وترویج معارف دینی وفرهنگ قرآنی برگزار می شود.
وی افزود:بحمدالله کارکنان مخابرات منطقه کرمانشاه واعضای خانواده آنان بااستقبال ازچنین مسابقاتی همواره حضورفعال دارند.
گفتنی است دراین مراسم از شش نفرازکارکنان واعضای خانواده آنان که حائزرتبه های اول تاسوم شده بودندبااهدای جایزه ولوح سپاس، تجلیل به عمل آمد.

اجرای عملیات یكی از عریض ترین خیابانهای شهر اندیشه آغاز شد
 شهردار اندیشه از آغاز عملیات اجرایی آسفالت خیابان طوس یکی از عریض ترین خیابانهای شهر اندیشه تومان خبر داد.
علی ملکی درخصوص اجرای عملیات نهضت آسفالت در شهر اندیشه گفت : یکی از مهمترین زیرساختهای شهری ، راهها ، بلوارها و معابر سطح شهر هستند که مانند شریانهای اصلی یک شهر وظیفه دسترسی آسان شهروندان را به نقاط شهر ایفا می کند.
علی ملکی در ادامه افزود : در جهت بهبود وضعیت آسفالت خیابانها و‌معابر ، مدیریت شهری اندیشه برنامه اجرای آسفالت را طبق جدول زمانبندی در راستای کار خود قرار داد تا با تلاش و رفع موانع این‌حوزه و نظارت جدی بتوانیم شاهد رضایتمندی مردم در این خصوص باشیم
وی ادامه داد : این‌در حالی است که خیابان طوس در شهر اندیشه طبق نظر کارشناسان ما نیاز مبرم به روکش آسفالت و رفع مشکلات خود داشت لذا پس از تراش ، قیرپاشی ،روکش آسفالت مناسبی بصورت مکانیزه در این خیابان عریض عملیاتی شد تا بتوانیم شاهد تردد آسانتری نسبت به گذشته در این معبر باشیم
ملکی خاطر نشان ساخت : انشاا... عملیات آسفالت سطح شهر همچنان در نقاط سطح شهر ادامه خواهد داشت تا بتوانیم وظیفه خود را بطور احسنت در این راستا انجام دهیم.

رونمایی ویدئو کنفرانسی طرح های فناورانه حوزه آب شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر
 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین رونمایی از طرح‌‌های فناورانه در حوزه آب از طریق ویدئو کنفرانس با بیان اینکه محصولات قابل توجهی در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در نقاط مختلف کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود اظهار داشت: تولید آب از طریق فناوری‌های نوین در دستور کار قرار گرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفت‌های خوبی کرده‌اند که باید توسعه یابد.
وی، باتأکید بر شناسایی منابع جدید تولید آب از طریق فناوری‌های نوین گفت: در این راستا عقب‌ماندگی تاریخی فناوری‌های نوین در حوزه توسعه تأمین آب جبران می‌شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور وضعیت آب و هوایی ایران را در شرایط خاص در عرصه تأمین آب دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت اقلیمی جغرافیایی و زیست‌بوم آب و هوایی ایران باید استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه تأمین و تولید آب توسعه یابد.
ستاری با اشاره به دسترسی ایران به دریا و آب‌های آزاد در شمال و جنوب تصریح کرد: از این ظرفیت خدادادی در تأمین و تولید آب درست استفاده نمی‌شود و باید فناوری‌های شیرین‌سازی آب دریا توسعه یابد.
عبدالحمید حمزه‌پور، بحران و مشکل تأمین آب در بخش‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: طرح نمک‌زدایی از آب دریا از مهمترین طرح‌های استان بوشهر برای تأمین آب آشامیدنی است.
وی پروژه‌های نمک‌زدایی الکترودیالیز معکوس در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این پروژه برای تأمین آب روستاهای مختلف مورد توجه قرار گرفت که نصب و راه‌اندازی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه دستگاه نمک‌زدایی الکترودیالیز معکوس در ۳ روستای استان بوشهر افتتاح شده است افزود: این پروژه در مجموع قادر است در شبانه‌روز ۳۵۰ مترمکعب آب را نمک‌زدایی و تصفیه کند.
وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه نمک‌زدایی الکترودیالیز معکوس در روستای عربی شهرستان دشتی گفت: این دستگاه ظرفیت تولید ۲۵۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز دارد و در این راستا ۲ دستگاه دیگر در روستاهای بهرحاج نوشاد و بابامبارکی در شهرستان جم هرکدام با ظرفیت ۵۰ مترمکعب راه‌اندازی شده است.
در این مراسم تأمین آب شرب مناطق روستایی عربی، بابامبارکی و حاج نوشاد استان بوشهر با استفاده از دستگاه نمک‌زدایی الکترودیالیز معکوس با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

کولر اضافی خاموش
 سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به میانگین افزایش دما در کشور و افزایش مصرف برق در هفته جاری، از شهروندان خواست با «خاموش کردن کولرهای اضافی” تلاشگران صنعت برق را در تامین برق یاری کنند.
کیومرث زمانی بیان کرد: با توجه به بروز خشکسالی شدید در سال آبی جاری و کاهش ۶۰ درصدی تولید نیروگاه های برق آبی در استان، در ۱۸ ساعت از شبانه روز بین ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ مگاوات از توان برق مورد نیاز خوزستان از شبکه سراسری تامین می شود.
وی افزود: از آنجایی که در هفته جاری متوسط دمای کل کشور ۱.۴ درجه افزایش خواهد داشت و به تبع آن مصرف برق در کشور افزایشی می شود، امکان کمک شبکه سراسری به شبکه برق خوزستان کاهش پیدا می کند.
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: لذا برای جبران کمبود تولید برق، از شهروندان استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تقاضا می شود تا حداکثر مدیریت در مصرف برق را به خصوص در سیستم های سرمایشی اعمال کنند.
زمانی تاکید کرد: شعار «لامپ اضافه خاموش» در طول سال های گذشته تاثیر شگرفی در کاهش مصرف برق داشته و باعث شد که پیک سراسری برق کشور که در شب رخ می داد به ظهر منتقل شود. هم اکنون نیز از هموطنان به خصوص شهروندان تحت پوشش شبکه برق منطقه ای خوزستان درخواست داریم تا با سرلوحه قرار دادن شعار « کولر اضافی خاموش» هم هزینه های اقتصادی خود را کاهش دهند و هم تلاشگران صنعت برق را در خدمات رسانی بهتر به هموطنان یاری کنند.

نوریان: استفاده از تکنولوژی های نوین در صنایع باعث صیانت از محیط زیست می شود
 مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: استفاده از تکنولوژی های نوین در پیشبرد صنایع به ویژه در صیانت از محیط زیست در استان ضرورت دارد.
دکتر روح اله نوریان بمناسبت هفته جهانی محیط زیست در جلسه ای که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از صنایع استان برگزار شد با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام برای صیانت از محیط زیست قدمهای خوبی برداشته است، افزود: راه اندازی تصفیه خانه صنعتی پیشرفته،احداث جایگاه مکانیزه مدیریت و نگهداری تفکیک پسماند های صنعتی، راه اندازی دستگاه امحا لامپ های مستعمل، راه اندازی کارخانه دانه بندی گوگرد پاستیلی، راه اندازی سیستم پایش آنلاین خروجی پساب صنعتی و آلاینده های زیست محیطی از اقدامات مهم این واحد صنعتی در صیانت از محیط زیست بوده است.
وی به دیگر اقدامات در صیانت از محیط زیست اشاره و تصریح کرد: احداث 25.5 هکتار فضای سبز شامل کاشت 11 هکتار چمن و بوته و 14.5 هکتار غنی سازی جنگل‌های تملکی پالایشگاه متناسب با گونه های بومی احداث شده است. وی ادامه داد: پالایشگاه گاز ایلام در راستای مسئولیت های اجتماعی و رسالت خود مبنی بر تولید پاک، ایمن و بهره ور خود را مکلف به صیانت از محیط زیست و ارزش های زیست محیطی می داند. مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه محیط زیست همچون حقوق بشر برای نسل های فعلی و آینده است، گفت: رعایت الزامات زیست محیطی وجبران آلایندگی ها ازطرف صنایع امری اجتناب ناپذیراست.
نوریان افزود: به بهانه توسعه پایدار نمی شود تنها به منافع اقتصادی آن توجه کرد بلکه می بایست به مبحث محیط زیست به عنوان رکنی از ارکان توسعه پایدار نگاهی ویژه داشت.
همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز با ابرازخرسندی از میزبانی پالایشگاه در این هم اندیشی گفت: شرکت پالایش گاز ایلام و در راس آن دکتر نوریان به عنوان مدیری با نگرش محیط زیستی اقدامات ارزشمندی در راستای حمایت از محیط زیست انجام داده اند و همچنین در مقوله مسئولیتهای اجتماعی به عنوان شرکتی تاثیر گذار در منطقه شناخته شده است که دیگر صنایع و شرکتها می توانند از آن الگوسازی کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه