روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد - شماره 3915

120 دستگاه ماینر در استان بوشهر کشف شد

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با کشف ۱۲۰ دستگاه ماینر جدید در این استان شماره ماینر های کشف شده در استان بوشهر ۱۴۴۹ دستگاه رسید.
غلامرضا حشمتی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای تامین برق پایدار مشترکان طرح جمع آوری ماینرها و رمز ارز های غیرمجاز از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و همچنان با جدیت ادامه دارد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ماینر ها مصرف برق بسیار بالایی دارند و هر یک دستگاه مانیر به اندازه یک کولرگازی برق مصرف می کند ،  با هدف عبور موفق از پیک بار تابستان سعی بر این است تا از فعالیت آنها در این ایام جلوگیری شود.
حشمتی ادامه داد: بر اساس طرح تشویقی اعلام شده توسط توانیر، مشترکانی که اقدام به معرفی دارندگان ماینرهای غیر مجاز کنند تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی برخوردار خواهند شد.
 وی اظهار کرد: صنعت برق امسال با توجه به افزایش دما و همچنین کاهش بارش ها که منجر به کاهش تولید شده، و همچنین استفاده بی رویه رمز ارزهای غیر مجاز  شرایط خاصی را تجربه می‌کنند و می طلبد که مشترکان محترم  با مدیریت مصرف همکاری لازم را برای عبور موفق از پیک بار تابستان ایفا کنند.
حشمتی ادامه داد: با چنین وضعیتی تنها راهکار موجود مصرف بهینه انرژی الکتریکی است که در این راستا خاموش نمودن چراغهای اضافی و استفاده از نور طبیعی افتاب در روز، سرویس به موقع کولرها، نگه داشتن دمای کولر روی ۲۵ درجه و عدم استفاده از دستگاههای   برقی پر مصرف و غیر ضروردر ساعت‌های  پیک (از ساعت ۱۲ تا ۱۸)  باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی عنوان کرد: مصرف بهینه برق در واقع معامله دو سر برد برای تمامی مشترکان است چرا که علاوه بر کمک به عبور موفق از پیک بار تابستان و تداوم برق منازل، در  بهره‌مندی مشترکان از مزایای طرح برق امید و کاهش هزینه برق مصرفی آنها کمک شایانی ایفا می‌کند.

خدمات رفاهی حرم مطهر بانوی کرامت در یک نگاه
 خادمان آستان مقدس بانوی کرامت در بخش‌های درمانگاه، خدمات سالمندان، امانتداری، کفشداری، شارژ موبایل و دریافت هدایا و نذورات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت شبانه‌روزی درحال ارائه خدمات رفاهی به زائران هستند.
یکی از رسالت‌های نهادهای مذهبی از جمله حرم‌ها و بقاع امامزادگان به عنوان کانون مراجعه مردم، ارائه خدمات رفاهی برای تسهیل امر زیارت و رفاه زائران است و آستان مقدس بانوی کرامت نیز تاکنون در این حوزه گام‌های بسیاری را برداشته است که در این گزارش کوتاه به معرفی بخش‌های مختلف خدمات رفاهی حرم مطهر پرداخته‌ایم.
درمانگاه حضرت معصومه سلام الله علیها با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بخش‌های عمومی و تخصصی، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی و اورژانس نیاز زائران و مجاوران را در حوزه‌های درمانی رفع می‌کند. خدمات سالمندان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با ارائه خدمات حمل و نقل به زائران سالمند به وسیله صندلی‌های چرخدار و خودروهای برقی زائربر میزبان زائران حرم است. امانتداری حرم مطهر با نگهداری وسایل همراه زائران به منظور فراهم ساختن رفاه هرچه بیشتر زائران در هنگام زیارت به صورت شبانه روزی فعال است و کفشداری نیز با رعایت اصول بهداشتی شرایط مناسبی را برای زیارت بدون دغدغه زائران فراهم می‌کند. امانتداری اشیاء قیمتی نیز برای نگهداری اشیاء ارزشمند زائران در محلی امن و ایجاد آرامش خاطر برای زائران خدمت رسانی می کند و در کنار آن واحد نگهداری اشیاء پیدا شده نیز در حرم فعال است تا امکان جمع آوری اشیاء پیدا شده و تحویل آن به صاحبان اموال فراهم شود. در حرم مطهر بانوی کرامت واحد شارژ موبایل نیز در شبستان امام خمینی(ره) و صحن امام رضا علیه السلام فعال است و با دریافت و شارژ تلفن همراه زائران یکی از نیازهای مبرم امروزی زائران را برطرف می‌کند که مورد استقبال زائران قرار گرفته است.
همچنین دریافت هدایا و نذورات زائران گرامی به‌صورت آنلاین با نیّات واریز به ضریح مطهر، نذورات عام، صدقات، قربانی، عقیقه و … برای رفاه زائران انجام می‌شود.

منابع تولید آب شرب گیلان با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار دارند
 سید محسن حسینی با اعلام این خبر افزود: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان واقع در منطقه سنگر با تولید 5 هزار و 200 لیتر بر ثانیه، سهم عمده ای در تولید آب استان دارد که 4 هزار و 600 لیتر بر ثانیه از سد آیت الله بهجت (ره) که از منابع با کیفیت استان است، تأمین می شود.وی تصریح کرد: در مجموع از 8 هزار لیتر بر ثانیه تولید آب استان، حدود 5 هزار و 600 لیتر بر ثانیه معادل 70 درصد توسط تصفیه خانه های آب و حدود 2 هزار و 400 لیتر بر ثانیه معادل 30 درصد توسط منابع آب زیرزمینی شامل 648 حلقه چاه و 580 دهنه چشمه در حال تامین است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به اقدامات انجام شده در سال گذشته جهت ارتقاء و پایداری تولید، انتقال و توزیع آب شرب 400 روستای استان اشاره کرد و گفت: حفر، تجهیز و راه اندازی 25 حلقه چاه، بهسازی 51 حلقه چاه و 9 دهنه چشمه، اصلاح و توسعه 218 کیلومتر شبکه آب و استاندارد سازی 1177 فقره انشعاب از جمله پروژه هایی بود که در همین راستا طی سال 99 اجرا شد.  حسینی افزود: علی رغم اقدامات انجام شده در سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش بارندگی در کشور به ویژه در سطح استان گیلان و تأثیر آن بر کاهش دبی چشمه ها و چاه های منطقه، تعداد روستاهای دارای تنش آبی در سال 1400 به 313 روستا برسد.وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده جهت مدیریت تنش آبی در تابستان امسال گفت: تشکیل هفتگی جلسات ستاد پایش تنش آبی، حفر 8 حلقه چاه، بهسازی 102 دهنه چشمه و 30 حلقه چاه، تأمین برق اضطراری با استفاده از 30 دستگاه دیزل ژنراتور، اصلاح و توسعه 30 کیلومتر از خطوط آبرسان، خرید تانکر آبرسانی ثابت و سیار و دستگاه بسته بندی آب جهت استقرار در مناطق شرق و غرب دور استان از مهم ترین اقدامات برنامه ریزی شده برای گذر از تنش آبی پیش رو است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه