روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت - شماره 3898

رفع تصرف 39 میلیاردی از اراضی ملی در گلستان

 فرمانده انتظامی استان گلستان از رفع تصرف اراضی ملی به ارزش ۳۹ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال در شهرستان علی‌آبادکتول خبر داد.به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید دادگر، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی علی آباد کتول پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی موفق به کشف یک فقره تصرف غیرمجاز اراضی ملی در آن شهرستان شدند.وی افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضائی و در بررسی های تخصصی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی مشخص شد، متهم 19 هزار و 569 متر مربع از اراضی ملی را به صورت غیرمجاز تصرف کرده است.فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین مورد نظر، 39 میلیارد و 138 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این پرونده یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.سردار دادگر خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی در این راستا انجام شود.

48 هزار دلار ارز قاچاق در فرودگاه گرگان کشف شد
 فرمانده انتظامی گلستان از کشف بیش از ۴۸ هزار دلار ارز قاچاق در فرودگاه گرگان خبر داد.به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار سعید دادگر اظهار داشت: ماموران پلیس فرودگاه گرگان حین کنترل مسافران پرواز خروجی به سمت کشور قزاقستان، به فردی مشکوک شدند.وی افزود: در بازرسی از فرد مورد نظر، 48 هزار و 300 دلار که فاقد هرگونه مدارک مثبته بود، کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن 11 میلیارد و 109 میلیون ریال برآورد شده است.فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: در این زمینه یک متهم دستگیر و پس از صورت جلسه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد.سردار دادگر  با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از امنیت اقتصادی جامعه، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مهمترین اولویت های پلیس بوده و نیروی انتظامی با تمام توان با اخلالگران حوزه اقتصاد مقابله خواهد کرد.

64 روستای کوهستانی گیلان گازدار خواهند شد
 حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص پروژه های گازرسانی در استان اظهار داشت: هم اکنون عملیات گازرسانی به 64 روستای صعب العبور گیلان در حال اجراست و بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده عملیات گازرسانی به این روستاها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: روستاهای مذکور دارای 4 هزار و 300 خانوار می باشند و بر اساس برآوردهای بعمل آمده هزینه گازرسانی به آنها حدود 80 میلیارد تومان خواهد شد.وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی استان در 7 شهرستان در حال انجام است، گفت: شهرستان تالش با 24 روستا، بیشترین سهم را از عملیات گازرسانی روستایی دارا می باشد و پس از آن شهرستان های املش با 12 روستا، رودسر با 10 روستا، شفت با 9 روستا، آستارا با 7 روستا و شهرستان های رودبار و لنگرود هر کدام با یک روستا قرار دارند.حسین اکبر در ادامه افزود: همچنین پروژه گازرسانی به 3 روستای کولوان، ویسرود و لاسک شهرستان شفت با جمعیت 850 خانوار و اعتبار تقریبی 10 میلیارد تومان در مرحله برآورد و اخذ مجوز می باشد و در صورت تصویب، در سال 1400 اجرایی خواهد شد.وی در خاتمه اظهار داشت: هم اکنون درصد بهره مندی گاز روستایی در گیلان حدود 96 درصد است که با انجام عملیات گازرسانی در سال جاری، این میزان به 97.3 درصد افزایش خواهد یافت.

دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با رئیس مجمع نمایندگان استان
 مهندس مفرد بوشهری مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین به منظور هم اندیشی در راستای توسعه گازرسانی در سطح استان با دکتر سیاهکلی مرادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان دیدارکردند.
 در این جلسه اسماعیل مفرد بوشهری مدیر عامل این شرکت ضمن ارایه برنامه های شرکت گاز استان  در سال 1400، آخرین وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان را تشریح کرد و افزود : هم اکنون 100 درصد خانوار شهری و 89 درصد خانوارهای روستایی  از نعمت گاز بهره مند هستند.
وی در ادامه به گازرسانی 26 روستای دیگر در سطح استان قزوین اشاره کرد و اظهار داشت : در سال جاری، گازرسانی به 21 روستا در مناطق طارم سفلی و الموت،  4 روستا در بخش مرکزی شهرستان قزوین و یک روستا در بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا در دست اجرا می باشد.
در ادامه آقای دکتر سیاهکلی مرادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مهندس بوشهری و مجموعه عوامل شرکت گاز استان افزود : در راستای خدمت رسانی به مردم در حوزه گازرسانی نمایندگان استان آمادگی لازم را دارند تا با هم اندیشی، مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه ها برطرف شده و مردم مناطقی که در آنجا امکان توسعه گاز رسانی میسر می باشد در کمترین زمان ممکن از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر 2 برابر شد
 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ماه گذشته ۴۰۱ هزار تن کالا در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۲ برابری را تجربه کرد. ​
سیاوش ارجمندزاده در تشریح این خبر اظهار داشت: تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی نیز در این مدت ۲۸۴ هزار ۷۴۱ تن گزارش شده که نسبت به فروردین ماه سال گذشته رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می‏دهد.
وی بیان کرد: در فروردین امسال میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر بوشهر نیز حدود سه هزار کانتینر بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱,۹ درصد افزایش دارد.
ارجمندزاده اظهار داشت: میزان صادرات غیر نفتی در ماه گذشته از طریق بندر بوشهر بیش از ۲۴۶ هزار تن بود که نسبت به فروردین ماه سال قبل ۱۷۹ درصد افزایش نشان می‎دهد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ماه گذشته در مجموع ۲۸ شناور نسبت به تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر اقدام کردند.
وی اظهار داشت: روند صعودی و چشمگیر تخلیه و بارگیری کالا در استان بوشهر نوید بخش این است که هزمان با بهبود وضعیت کرونایی استان بتواند در سال ۱۴۰۰ کارنامه قابل توجهی را در این حوزه از خود برجای بگذارد.
وی افزود: استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس است که این موقعیت در کنار توسعه زیرساخت بستری مناسبی را برای رونق و تجارت در استان بوشهر فراهم آورده است. ارجمندزاده اظهار داشت:در مقطعی تحریم‏های ظالمانه و همچنین محدودیت‎های کرونا عملکرد بنادر استان بوشهر را کند کرده بود اما اکنون رفته رفته شاهد روند مطلوب عملکرد بنادر استان هستیم.

در نیروگاه رامین اهواز انجام گرفت؛
بازسازی 61 قطعه نیروگاهی در اولین ماه سال 1400
 مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از بازسازی بیش از ۶۱ قطعه و تجهیزات نیروگاهی به دست متخصصان بومی این نیروگاه خبر داد.
 خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: بازسازی بیش از ۶۱ قطعه و تجهیزات نیروگاهی به دست متخصصان بومی در مجموعه کارگاه‌های ساخت قطعات انجام شد. وی اعتماد به تخصص و تجربه ارزشمند کارکنان نیروگاه رامین را یکی از مهمترین رویکرد‌های این نیروگاه عنوان کرد و افزود: بر این اساس توانستیم با هدف کاهش هزینه‌ها، اقدام به بازسازی قطعات توسط تلاشگران این نیروگاه باشیم.
محمدی با اشاره به نقش مهم قطعات بازسازی شده در کاهش زمان تعمیرات تجهیزات نیروگاهی، اظهار داشت: در این زمینه بازسازی ۶۱ قطعه نیروگاهی در کارگاه‌های مستقر در نیروگاه با همت تلاشگران و متخصصان این نیروگاه در فروردین ماه امسال انجام شد و در چرخه تولید قرار گرفتند. نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بسیاری از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه