روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت - شماره 3898

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اعلام کرد؛

رتبه دوم آذربایجان شرقی در مصرف سی ان جی کشور

 آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با اعلام رشد بیش از ۳۳ درصدی مصرف سی ان جی بخش حمل و نقل این استان گفت: این منطقه در فروردین ماه سال جاری رتبه دوم مصرف گاز طبیعی در کشور را به خود اختصاص داده است.
علی روح اللهی با بیان استقبال شهروندان از مصرف سوخت پاک در طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی مسافری و باری و فعال بودن ۱۷۳ باب جایگاه عرضه سوخت سی ان جی در آذربایجان شرقی، افزود: در فروردین ماه سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، مصرف فرآورده سی ان جی در بخش حمل و نقل استان با ۳۳ درصد رشد، رتبه دوم مصرف گاز طبیعی در کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی تصریح کرد: مصرف سی ان جی بعنوان سوخت جایگزین فرآورده بنزین علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست می تواند فرصتی برای صرفه جویی در هزینه های مازاد در تولید و توزیع بنزین، صادرات و درآمدزایی از این طریق را فراهم آورد به طوری که در فروردین ماه سال جاری نزدیک به ۵۷ میلیون مترمکعب سی ان جی در بخش حمل و نقل استان مصرف شده و معادل همین میزان در مصرف بنزین صرفه جویی بعمل آمده است.
علی روح اللهی اضافه کرد: این منطقه در راستای توسعه صنعت سی ان جی و بهره مندی مردم استان از مزایای آن، آماده همکاری با بخش خصوصی جهت احداث و توسعه جایگاههای گاز طبیعی می باشد.
وی افزود: همچنین با توجه به ادامه طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی باری و مسافری، مالکین خودروهای مذکور که تاکنون در این خصوص اقدام نکرده اند می توانند جهت دریافت نوبت گازسوز کردن خودرو در سایت GCR.niopdc.ir ثبت نام کنند.

۲۶ هزار مورد کنترل کمی در جایگاههای عرضه سوخت مایع
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر نظارت بی وقفه بر امر خدمات سوخت رسانی جهت صیانت از حقوق شهروندی گفت: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۶ هزار مورد کنترل کمی در جایگاههای عرضه سوخت مایع استان انجام گرفته است.
علی روح اللهی، با بیان اهمیت نظارت و کنترل کمی و کیفی در راستای ارائه خدمات مطلوب سوخت رسانی و صیانت از حقوق شهروندی و سرمایه های ملی اظهار کرد: کارشناسان خدمات مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۶ هزار مورد نازل های پمپ های جایگاههای عرضه سوخت مایع استان را بررسی و مورد آزمایش کمی قرار دادند.
روح اللهی افزود: در ۳۴۵ باب جایگاه عرضه مواد نفتی و سی ان جی علاوه بر کنترل های سیستمی سامانه هوشمند سوخت، دوربین های مداربسته، کنترل کیفی، فنی و عملیاتی و رعایت الزامات زیست محیطی، بهداشتی و ایمنی به صورت مشترک و ادواری توسط کارشناسان منطقه با انجام آزمایش های کمی کنترل لازم صورت می گیرد.
به گفته وی، همچنین به صورت موردی با درخواست شهروندان کنترل های کمی و کیفی از جایگاههای مورد نظر بعمل می آید.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی اضافه کرد: شهروندان و مراجعان جایگاههای عرضه سوخت استان می توانند هرگونه پیشنهاد و انتقاد خود را جهت بهبود خدمات سوخت رسانی با مرکز پاسخگویی و ارتباط مردمی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران ۰۹۶۲۷ و سامانه پیام کوتاه منطقه آذربایجان شرقی ۱۰۰۰۵۷۱۰۶ در میان گذاشته و پاسخ لازم را دریافت کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه