روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت - شماره 3898

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:

قانون آب به‌زودی تقدیم مجلس می‌شود

  معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: قانون آب هفته پیش به دولت ارسال شده و امید است به زودی در این دولت تقدیم مجلس شود.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، قاسم تقی‌زاده خامسی در جلسه وزیر نیرو با روسای ۹ حوضه آبریز کشور که در سالن جلسات شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد، در خصوص سازگاری با کم‌آبی اظهار داشت: این، کار بسیار سختی بود؛ چرا که شاید نخستین کار میان‌بخشی بین دستگاه‌ها بود که صورت می‌گرفت. ممکن است در نوشتن قانون و یا لایحه در دولت و مجلس این کارها صورت می‌گرفت ولی هیچ وقت دستگاهی چنین کار بزرگ مشترک میان‌بخشی را انجام نداده بود و سختی کار در هدایت این موضوع خیلی زیاد بود. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا درباره تفویض اختیارات به استان‌ها هم گفت: این کار تقریبا تمام شده و دو مورد هم مانده که نیاز به اجازه دولت دارد که انجام داده می‌شود و اختیارات به استان‌ها واگذار شده است.
تقی‌زاده خامسی درباره تغییر ساختارهای حوزه آب و آبفا خاطرنشان کرد: لازم بود در ابتدا قدمی برداشته می‌شد و آن یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بود. چون این کار چند بار در دولت‌های قبلی اقدام شده، اما به نتیجه نرسیده بود.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در این چارچوب اعم از نشست‌هایی با وزرای سابق نیرو و استادان دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: این‌ اقدام‌ها منتج به ساختار جدیدی شد که در آن رکن اصلی گروه‌های آبی است.
تقی‌زاده خامسی گفت: با تصویب ساختار در سازمان استخدامی، در نخستین اقدام برای انتخاب روسای حوضه آبریز طی فراخوانی 96 نفر برای 9 پست شرکت کردند که از این تعداد، بیش از 30 نفر وارد مرحله مصاحبه و در نهایت 9 نفر انتخاب شدند. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین در پایان گفت: حدود 80 مدیر در این مدت انتخاب و مستقر شده‌اند و کار خود را شروع کرده‌اند که سوابق و شرایط لازم را دارند. کارها هم به خوبی پیش می‌رود اشکالاتی هم هست که این‌ها هم رفع خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه