روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت - شماره 3896

رییس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد؛

120 شهید پرستار در بحران کرونا

 رییس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به جانفشانی پرستاران در بحران کرونا و مبتلایان و شهدای پرستار در این دوران، گفت: باید قانونی در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که موضوع شهدای پرستاری و سلامت پیگیری شود.
محمد میرزابیگی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پرستار، گفت: پرستاری کشور در این صده گذشته پیشرفت های خوبی داشت. پرستاران ایران اسلامی در ۱۵ ماه قبل فداکاری خود را ثابت کردند و با اینکه به شکل سلسله وار پرستاران مبتلا یا بستری یا قرنطینه هستند اما از خدمت خود کم نگذاشتند و صحنه‌های فداکاری و زیبایی خلق کردند.  
وی با تشکر از پیام‌های مقام معظم رهبری برای پرستاران، افزود: این موضوع به دلیل برجستگی خدمات پرستاران در بحران کرونا است. پرستاران با تمام مشکلات باز هم فدایی مردم هستند و نقش خود را به خوبی ایفا کردند.
میرزابیگی ادامه داد: خبرنگاران نیز در طول این مدت شیوع کرونا دوشادوش پرستاران پیام و مشکلات آنها را به خوبی منعکس کردید و فضای خوبی بین این دو گروه ایجاد شد.  
وی افزود: ما به صورت مشخص در نیم قرن گذشته در ابتدای انقلاب اسلامی و ماقبل آن در بُعد دانشکده‌های پرستاری تنها یک دانشکده داشتیم و اکنون ۱۹۵ دانشکده پرستاری و ۶۰ هزار دانشجو داریم که در رده های تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری را آموزش می‌بینند. از طرفی رده بندی پرستاری حرفه‌ای و غیرحرفه ای مانند کمک پرستاری را داریم. در سطح کارشناسی ۱۴ رشته مقطع و در سطح دکتری ۱۴ گرایش پرستاری داریم.  
وی درباره شهدای پرستاری بیان کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار ابتلای پرستاران به کرونا داشتیم و همچنین ۱۲۰ شهید پرستاری در بحران کرونا داشتیم‌ و این موضوع به شکل منسجم پیگیری می‌شود و باید قانونی در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که موضوع شهدای پرستاری و سلامت پیگیری شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره واکسیناسیون کادر پرستاری، بیان کرد: اکنون اعضای سازمان نظام پرستاری که در سیستم غیر بیمارستانی و یا خدمات هوم کر هستند فراخوان کردیم. گله مندی هایی از وزارت بهداشت به دلیل نگاه دوگانه پزشکی-پرستاری وجود دارد که همزمانی که آقایان سهمیه خوبی به نظام پزشکی دادند به ما ندادند. پزشکان، منشی مطب و...واکسن دریافت کردند و اکنون بعد از پیگیری های زیاد به ما هم دو یا سه روزی است که سهمیه ‌واکسن داده اند. ما اعلام کردیم هر پرستاری که واکسن نزده به سازمان مراجعه کند. قرار است لیستی تکمیل کنیم و به شکل لکه گیری واکسیناسیون افراد باقی مانده انجام شود. در شهر تهران تاکنون حدود ۵۰۰۰ نفر اعلام کردند که خواستار دریافت واکسن هستند. ما کمک می‌کنیم خود سیستم بیمارستانی که واکسن تزریق می‌کند، واکسن به این عزیزان تزریق کند. ما می‌خواهیم این عزیزان را  برای آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور آماده کنیم و باید پیش از آن خودشان واکسینه شده باشند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه