روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين - شماره 3872

مديركل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر :

225 باب مسجد و حسینیه در بوشهر به نام حضرت صاحب الزمان (عج) مزین است

 حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر، در گفتگو اختصاصی با خبرنگار افتخاری روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر، ضمن تبریک فرارسیدن ایام میلاد منجی عالم بشریت، اظهار کرد: آماده سازی جامعه بر پایه خوش اخلاقی، رفتار متعالی، تقوامداری و ترویج فرهنگ مهدوی و تبیین انتظار ظهور، موجب خودسازی معنوی و سازندگی ایمانی می شود.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر افزود: خودسازی بر محور عرفان و معنویت و داشتن سبک زندگی قرآنی و عترتی و عمل به این سیره و دستورات الهی در زندگی یکی از راه های آماده‌سازی صالحین و منتظران حجت خدا است.
حجت الاسلام اسماعیل پور در ادامه عنوان کرد: يكى از موضوعات مهمّى كه بايد درباره آنها تفكر كنیم مقايسه دنيا و آخرت است. پس از آن كه به اين نتيجه رسيديم كه زندگى انسان محدود به اين دنيا نيست و پس از مرگ نيز در آخرت ادامه خواهد يافت، مقايسه بين اين دو زندگى، و تفكر درباره آنها مى‌تواند كمكى مؤثر براى پيمودن مسير تكامل باشد و ما را به راه فلاح و رستگاری هدایت خواهد نمود.
رئیس ستاد تفسیر استان بوشهر اضافه کرد: همانطور که در بخش،پایانی آیه ۲۱۹ سوره مبارکه بقره قرآن كريم نيز خداوند منان مى‌فرمايد«كَذلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمُ الْآياتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَة  اين گونه خداوند آيات [خود را] براى شما روشن مى‌گرداند، باشد كه درباره سعادت دنيا و آخرت بينديشيد.»
حجت الاسلام اسماعیل‌پور افزود: با‌شناختى كه درباره عالم آخرت از راه عقل و نقل به دست آمده است، مى‌توانيم دنيا و آخرت را از جهات مختلفى مورد مقايسه و سنجش قرار دهيم. خوشبختانه اين مقايسات در خود قرآن كريم هم انجام گرفته است و ما مى‌توانيم با استفاده از بيانات قرآنى، زندگى دنيا و آخرت را مورد ارزيابى صحيح قرار دهيم و برترى عالم آخرت را تبيين نمائیم.
وی مسجد را سنگر اسلام و مرکز خودسازی معنوی موحدین و کانون تربیت منتظران و پرورش مهدی یاوران دانست و اعلان کرد: ۲۲۵ باب مسجد و حسینیه در استان بوشهر به نام حضرت صاحب الزمان (عج) و دیگر القاب دوازدهمین پیشوای شیعیان، با نام های حجت ابن الحسن العسکری، بقیة الله، حجت و ولیعصر (عج) مزین است که تمامی مشخصات این اماکن موقوفه انتفاعی در سامانه الکترونیکی این سازمان ثبت می شود. و همچنین نیز تمامی احکام اعضاء هیات امنا مساجد و حسینیه ها و آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه نیز از سوی سازمان اوقاف وامور خیریه صادر می گردد.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر اشاره کرد: تا کنون هیچ موقوفه‌ای در راستای ترویج مهدویت در سامانه موقوفات استان بوشهر به ثبت نرسیده است و ضرورت دارد که پویش وقف مهدوی در سطح جامعه جریان‌سازی و احیا گردد.
وی گفت: طی چهار سال گذشته تا کنون، قریب به ۱۵ وقف قرآنی در سامانه موقوفات استان بوشهر به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه