روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين - شماره 3872

174فوتی جدید کرونا در کشور

 سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۵۰۶ نفر رسید.
دکتر سیما سادات لاری، گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۶۹ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۵۰۶ نفر رسید. لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. به  گفته وی، چهار هزار و ۱۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. لاری گفت: همچنین تا کنون ۱۳ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۸۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری تاکید کرد: در حال حاضر ۸۸ شهرستان قرمز و ۱۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. به گفته وی، همچنین ۱۹۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

روانچی:
مذاکرات وین می‌تواند یک موقعیت برد-برد برای همه باشد
 نماینده کشورمان در نیویورک در پیامی توییتری با توجه به برگزاری مذاکرات وین، بر لزوم لغو تمامی تحریم های آمریکا به جهت متوقف شدن اقدامات جبرانی برجامی ایران تاکید کرد.
مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل در صفحه توییترش نوشت: ایران و گروه ۱+۴ امروز مذاکرات هسته ای را در وین از سر می گیرند. آمریکا تا کنون نتوانسته به وعده کارزار انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  مبنی بر بازگشت به برجام[توافق هسته ای] عمل کند.  روانچی در ادامه نوشت: اگر آمریکا تمام تحریم ها را لغو کند، سپس ایران تمام اقدامات جبرانی را متوقف خواهد کرد. این می‌تواند یک موقعیت برد-برد برای همه باشد.  شمخانی: امکان ورود ایران به مذاکرات فرابرجامی تحت هیچ شرایطی وجود ندارد دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور نیز در واکنش به زیاده‌خواهی درباره وارد کردن موضوعات فرابرجامی به مذاکرات با ایران تاکید کرد: ورود ایران به مذاکرات فرابرجامی تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. دریابان علی شمخانی در توییتی نوشت: فارغ از اینکه اروپا، اراده یا توان مجاب سازی آمریکا برای لغو یک باره همه تحریم ها و بازگشت واشنگتن به تعهدات خود را داشته باشد یا نه، امکان ورود ایران به مذاکرات فرابرجامی تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه