روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين - شماره 3871

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس:

ارزش تولیدات روزانه بیدبلند خلیج فارس 40 میلیارد تومان است

 مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: درآمد این شرکت با وجود اینکه ۴۵ تا ۴۸ درصد خوراک آن تأمین شده است، روزانه ۴۰ میلیارد تومان است.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، محمود امین‌نژاد در آیین امضای قرارداد ساخت ۲۴ دستگاه کمپرسور سانتریفیوژ و احداث ایستگاه جمع‌آوری گازهای همراه نفت منطقه رگ‌سفید با شرکت‌های ایرانی به سال ۹۹ که سال بسیار سختی هم از نظر تحریم‌های اقتصادی و هم شیوع ویروس کرونا در کشور بود اشاره و اظهار کرد: با تدبیر و ریل‌گذاری مناسب مهندس زنگنه برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت سه استان خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، ابرپروژه بیدبلند خلیج فارس پارسال به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: هم‌اکنون پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان یکی از شاهرگ‌های انرژی، در تأمین انرژی کشور و خوراک پتروشیمی‌های ماهشهر در حال ایفای نقش است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه به‌منظور تکمیل زنجیره تأمین خوراک بیدبلند خلیج فارس، پروژه بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل به این شرکت واگذار شد، ادامه داد: قرارداد این پروژه به ارزش یک میلیارد یورو میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و هلدینگ خلیج فارس امضا شد.
امین‌نژاد تصریح کرد: پروژه بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل شامل ۲۷ طرح در سه گروه پیش‌تراکم و تزریق، بهسازی تأسیسات قدیمی نفت و جمع‌آوری گازهای مشعل تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه از مهرماه سال ۹۸ آغاز شد و مطالعات پایه آن از سوی پیمانکار داخلی انجام شده است، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲ قرارداد با احتساب قراردادهایی که امضا می‌شود به ارزش حدود ۳۶۳ میلیون یورو نهایی شده‌اند که از این ۱۲ قرارداد، ۱۱ قرارداد در حال مؤثر شدن است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه در دو ماه آتی با همکاری خوب شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، حدود ۳۵۰ میلیون یورو دیگر از این قراردادها مؤثر خواهد شد، اظهار کرد: بنابراین از مجموع یک میلیارد یورویی این پروژه تا دو ماه آینده ۷۰۰ میلیون یورو به قرارداد تبدیل می‌شود که دستاورد بسیار مطلوبی است و می‌تواند رؤیای جمع‌آوری گازهای مشعل را مانند بیدبلندخلیج فارس به واقعیت تبدیل کند.وی به ساخت حدود ۱۱۰ دستگاه کمپرسور در اجرای پروژه بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل اشاره کرد و گفت: هدف ما این است که حداکثر استفاده از توان داخلی در تأمین این کمپرسورها انجام شود و آنهایی که فناوری آن در کشور وجود ندارد نیز برنامه‌ریزی شده است تا شرکت‌های ایرانی به‌صورت شریک با شرکت‌های خارجی این فناوری‌ها را به داخل کشور منتقل کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه