روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين - شماره 3870

معاون وزیر کار:

میزان و تاریخ اجرای حق مسکن کارگران در سال 1400 را دولت تعیین می‌کند

 معاون روابط کار از ارسال مصوبه حق مسکن به هیأت دولت خبر داد و گفت: بدیهی است میزان و تاریخ اجرای پیشنهاد مزبور بعد از تصویب نهایی در هیأت وزیران مشخص خواهد شد.
حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت کار درباره ارسال مصوبه حق مسکن به هیأت دولت گفت: بر اساس ماده 2 اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری مصوب سال 1370 مجلس شورای اسلامی، کمک هزینه مسکن برای کارگران مشمول قانون کار سالیانه توسط شورای عالی کار تعیین و به تصویب هیات وزیران می رسد.
وی ادامه داد: لذا در راستای اجرای قانون مذکور، شورای عالی کار در جلسه 297 مورخ 1399/12/23 با افزایش کمک هزینه مسکن کارگری از مبلغ ماهانه سیصد هزار تومان به مبلغ ماهانه چهارصد و پنجاه هزار تومان موافقت نموده است و متعاقب آن پیشنهاد مزبور به موجب نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای طرح در هیات وزیران به معاون اول محترم ریاست جمهور ارسال گردیده است.
 وی درباره زمان اجرای این مصوبه گفت: بدیهی است میزان و تاریخ اجرای پیشنهاد مزبور بعد از تصویب نهایی در هیأت وزیران مشخص خواهد شد.
23 اسفند ماه، در دویست نودو هفتمین نشست شورای عالی کار دستمزد کارگران برای سال 1400 تعیین شد. در این نشست دستمزد حداقلی کارگران 39 درصد افزایش یافت. با این حساب، حداقل حقوق کارگران از 1 میلیون و 910 هزار تومان به 2 میلیون و 655 هزار تومان افزایش یافت. با مصوبه شورای عالی کار حق مسکن کارگران به 450 هزار تومان رسید که همان شب محمد شریعتمداری، وزیرکار درباره مصوبه حق مسکن گفت: بخش مربوط به کمک هزینه مسکن منوط به تایید هیات وزیران است که این پیشنهاد با قید فوریت تقدیم دولت خواهد شد و با تصویب آن افزایش حق مسکن اعمال خواهد شد.  اینطور که شاکرمی گفته است مصوبه حق مسکن به هیأت دولت ارسال شده و در انتظار تصویب است.

معاون سازمان هواپیمایی اعلام کرد؛
توقف پروازهای ترکیه در صورت درخواست ستاد کرونا

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی اعلام کرد: در صورتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا درخواستی مبنی بر توقف یا ممنوعیت پروازهای خارجی یا داخلی شود، به سرعت آن را اعمال خواهیم کرد. در پی افزایش شیوع ویروس کرونا به ویژه از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی در کشورهای همسایه و هشدارهای متعددی که طی روزهای گذشته مبنی بر توقف پروازهای ترکیه اعلام شده است، ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی در این باره اظهار کرد: سازمان هواپیمایی تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و ودیگر متولیان حوزه بهداشت است و اگر درخواستی به این سازمان مبنی بر توقف یا ممنوعیت پروازهای خارجی و داخلی برسد، قطعا آن را اجرایی خواهیم کرد. وی افزود: تا کنون درخواستی مبنی بر توقف پروازهای ترکیه به دست ما نرسیده است اما به محض ابلاغ آن را اجرایی می‌کنیم.
البته این اظهارات درحالی است که طی روزهای گذشته سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای خطاب به رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا خواسته بود که با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با این کشور متوقف شود.

الزام مالکان به تمدید قراردادهای اجاره مسکن
در سال 1400
 معاون وزیر راه و شهرسازی از الزام مالکان برای تمدید قراردادهای اجاره مسکن طی امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا خبر داد.
محمود محمودزاده با اشاره به مصوبه سال گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص حمایت از مستأجران، اظهار کرد: امسال نیز این مصوبه اجرا می‌شود و مالکان نمی‌توانند مستاجران خود را جواب کنند. وی تصریح کرد: مصوبه ستاد ملی کرونا برای مستأجران تا سه ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا اجرا می‌شود. وی یادآور شد: قراردادهای اجاره مسکن امسال با درصد افزایش که اعلام خواهد شد بایستی تمدید شود. مستاجران می توانند در صورت عدم اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا از سوی مالکان با شماره 42139000 جهت پیگیری تماس حاصل نمایند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه