روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين - شماره 3870

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد؛

تخلیه و بارگیری ۴۵ میلیون تن کالا در بنادر استان

 به گزارش کائنات سیاوش ارجمندزاده درباره اهم اقدامات بندری و دریایی بوشهر در سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت ۴۵ میلیون تن کالا نفتی و غیرنفتی در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان ۱۰ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۴۴۶ تن مربوط به بخش غیر نفتی و ۳۴میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۹۵ تن مربوط به بخش نفتی است.
وی افزود: در همین مدت حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر استان ۲۰۹ هزار و ۸۴۷ TEU بوده که از این میزان تعداد ۱۳۲ هزار و ۳۷۵ TEU متعلق به کانتینر پر و تعداد ۷۷ هزار و ۴۷۲ TEU کانتینر خالی است.  مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه در ۱۲ ماه سال ۹۹ تعداد شناورهای ورودی به بندر بوشهر ۶۵۵۲ فروند که از این میزان تعداد ۱۸۵۰ فروند مربوط به شناورهای بالای هزار تن و تعداد ۴۷۰۲ فروند شناورهای زیر هزار تن بود، اظهار داشت: تعداد شناورهای خروجی از بنادر استان نیز ۶۵۴۷ فروند که از این میزان ۱۸۴۵مربوط به شناورهای بالای هزار تن و تعداد ۴۷۰۲ فروند آن شناورهای زیر هزار تن بود. ارجمندزاده افزود: در موضوع جابجایی مسافر از بنادر استان نیز، حجم جابجایی مسافر حدود ۲۳۷ هزار نفر بود از این تعداد حدود ۱۱۸ هزار نفر مربوط به مسافران ورودی و مابقی مسافران خروجی بود. وی در خصوص مهم ترین اهداف حوزه بندری و دریایی بوشهر، بیان کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت و واگذاری امور ثبتی اداره بازرسی و ثبت شناورها به بخش خصوصی بخشی از اقدامات حوزه دریایی است. مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به برنامه های سال جاری، ادامه داد: در حوزه بندری اهداف مختلفی از جمله اجرایی کردن طرح مدیریت کارگری در بندر بوشهر، تعیین تکلیف قرارداد پایانه کالای عمومی، پیگیری جهت تحویل گیری بنادر تابع و مستندسازی موارد مربوطه، انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث اسکله لجستیک میادین نفتی شمال خلیج فارس، جذب سرمایه گذار جهت راهبری و سرمایه گذاری در احداث اسکله لجستیک میادین نفتی در بندر دیر در دستور کار قرار دارد. به گفته ارجمندزاده، واگذاری بنادر تابعه در قالب اجاره کوتاه مدت، پیگیری اخذ مجوز زیست محیطی مجتمع بندری نگین، پیگیری جهت الحاق اراضی ۵۱۰ هکتاری مجتمع بندری نگین به منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر، عقد قرارداد با شرکت متقاضی جمع آوری مواد زاید نفتی کشتی ها و عقد قرارداد با شرکت خدمات بندری ایران در زمینه احداث پایانه نفتی، از دیگر اهداف حوزه بندری در بوشهر است که در سال جاری مدنظر قرار خواهد گرفت.

آتش‌سوزی منزل مسکونی با تلاش آتش ‌نشانان شهرداری گرگان مهار و خاموش شد
 انفجار و آتش‌سوزی منزل مسکونی با تلاش آتش‌نشانان شهرداری گرگان مهار و خاموش شد.موسی الرضا صفری سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اظهار کرد: ساعت 7:45 صبح امروز (چهارشنبه) در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر انفجار و آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانی گرگان، آتش‌نشانان ایستگاه شماره 2 را به محل حادثه در خیابان بعثت یکم رهسپار کرد.صفری افزود: محل حادثه، یک ساختمان مسکونی دو طبقه بود که طبقه اول و دوم آن به طور کامل دچار آتش‌سوزی شده و شعله‌های آتش درحال سرایت به ساختمانهای مسکونی مجاور بود.وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با قطع جریان برق و گاز محل حادثه، بلافاصله مشغول عملیات شدند و همزمان با جست‌وجو در طبقات به منظور یافتن محبوسان، با کشیدن چند رشته لوله آبدهی به مقابله با آتش‌سوزی پرداختند و موفق شدند در کمترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را مهار و خاموش کنند.به گفته سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، خوشبختانه ساکنان این واحد مسکونی در زمان بروز حادثه در منزل حضور نداشتند و در این حادثه به هیچ یک از ساکنان آسیبی نرسید.بنابر اعلام واحد پیشگیری سازمان آتش نشانی گرگان، کارشناسان آتش‌نشانی منطقه علت بروز این آتش‌سوزی را در دست بررسی قرار داده است.

شهردار گرگان:
 بسته های حمایتی شهرداری گرگان میان بانوان سرپرست خانوار توزیع شد
 شهردار گرگان از توزیع بسته های حمایتی شهرداری گرگان به بانوان سرپرست خانوار حاشیه شهر خبر داد.دکتر عبدالرضا دادبود شهردار گرگان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در این روزهای خجسته و مبارک، پویش «مهر مهدوی» با هدف کمک به بانوان سرپرست خانوار به همت دفتر امور بانوان و خانواده شهرداری گرگان انجام شد.دادبود افزود: این پویش با مشارکت همکاران خدوم در مجموعه شهرداری و تامین 135 بسته حمایتی در حاشیه شهر انجام و تحویل زنان سرپرست خانوار شد.وی خاطرنشان کرد: این بانوان سرپرست خانوار باتوجه به شرایط کرونایی و اقتصادی حاکم بر جامعه نیاز مبرمی به بسته های حمایتی داشتند.شهردار گرگان با بیان اینکه این پویش خداپسندانه ادامه خواهد یافت، گفت: امیدواریم در کنار اقدامات حمایتی که سال گذشته داشته ایم، بتوانیم در ماه مبارک رمضان نیز نسبت به تامین و توزیع اقلام بهداشتی و بسته های حمایتی در نقاط مختلف به ویژه حاشیه شهر اقدامات شایسته ای انجام دهیم.

چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان آغاز به کار کرد
 چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان با حضور استاندار، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی استان کرمان و جمعی از هنرمندان در محل پردیسان قائم(عج) افتتاح شد.
دکتر»علی زینی وند» استاندار کرمان در این مراسم با تقدیر از اقدامات شهرداری و شورای شهر به ویژه در تنوع فعالیت های صورت گرفته در ساخت و ساز، فضای سبز و فرهنگ و هنر اظهار کرد: بایستی شهرهای بزرگی مانند کرمان نقشو ماموریت تاریخی خود برای مردم استان و ماندگر کردن قطعه ای از هویت تاریخی ایران را انجام بدهند.
وی با اشاره به اهمیت شهرداری در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد شهری و حتی روابط فرهنگی و سیاسی در قالب دیپلماسی شهری افزود: در دنیا دیپلماسی شهری بخش قابل توجهی از تعامل روابط بین الملل را به صورت نرم انجام می دهد.
زینی وند تصریح کرد: امروز در دنیا بخش عمده ای از اثرگذاری فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در مناطق دیگر را از طریق شهرداری اعمال می کنند به ویژه در شهرهای مهم مراکز استان ها که بر مناطق پیرامونی خود و حتی شهرهای استان های دیگر و خارج از مرزها تاثیر می گذارند. استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان این ظرفیت را دارد که به عنوان یک مرکز تولیدکننده مفاهیم و پیام های نوین در حوزه هنر، معماری و فرهنگ اثرگذاری کند، گفت: اگر این روند در هر دوره تقویت نشود، حتما شهرداری و شورای آن دوره قوی نبوده اند. وی افزود: تلقی عمومی از شهرداری ها؛ جریمه، عوارض و پل سازی است و اگر شهرداری ها بتوانند در این برداشت تنوع ایجاد کنند و تلقی از شهرداری خشک را به تلقی متنوعی تبدیل می کند و در این صورت مشارکت شهروندان در اداره شهر متنوع تر می شود.

آغاز دومین مرحله رهاسازی آب از سد درودزن
 دومین مرحله رهاسازی آب از سد درودزن با هدف تامین نیاز اراضی کشاورزی زیر دست این سد آغاز شد و آب رهاسازی شده پس از طی مسیر ۱۸۰ کیلومتری رودخانه کر در اختیار کشاورزان منطقه خرامه قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در حاشیه دومین مرحله رهاسازی آب سد درودزن گفت: کشاورزان شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه در این مرحله از آب رهاسازی شده سد درودزن بهره مند می‌شوند. حمیدرضا دهقانی افزود: این دومین مرحله رهاسازی آب از سد درودزن  در سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ است که در جریان آن ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی خواهد شد. او ادامه داد: در مرحله سوم رهاسازی در اردیبهشت ماه حدود ۸۰ میلیون مترمکعب آب از سد درودزن رها خواهد شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: پیش از این در دی ماه و بهمن ماه قبل حدود ۱۴۷ میلیون مترمکعب آب در مرحله نخست از سد درودزن رها شده بود. دهقانی با بیان اینکه این سه مرحله رهاسازی در حالی اتفاق می‌افتد که کشاورزان مناطق فوق بیش از سه برابر میزان مصوب را به زیر کشت برده‌اند، عنوان کرد: کشت بیش از یکصدهزار هکتار از اراضی مناطق محدوده رودخانه کر در شهرستان‌های مرودشت، خرامه و زرقان از جمله دلایلی است که باید از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان لحاظ شود تا آب به میزان عادلانه‌ای توزیع شود. این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده در خصوص مدت زمان شارژ رودخانه کر بین شهرستان‌های زرقان و خرامه مقرر شده است که برداشت‌های حوزه‌های مشترک بین دو شهرستان محاسبه و گزارش لازم برای اصلاح برنامه به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه