روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين - شماره 3869

خواسته‌ای که بعد از یک سال محقق شد؛

صحنه بار دیگر جان می‌گیرد

 خانواده تئاتر بعد از یک سال سخت و نفس‌گیر، سال ۱۴۰۰ را با این امید آغاز کردند که شرایط قدری مساعدتر شود و فعالان این حوزه کمتر به درِ بسته بخورند با این حال در میانه تعطیلات نوروزی، به مدت دو سه روزی، تن و بدن‌شان لرزید.
از اواخر اسفند ماه اعلام شد چند اثر نمایشی اجرای خود را روز هشتم فروردین سال  ۱۴۰۰ آغاز می‌کنند. هنوز خانواده تئاتر در کار تبریک سال نو و البته تبریک روز جهانی تئاتر (۷ فروردین برابر با ۲۷ مارس) بودند که ناگهان خبر رسید به دلیل تغییر وضعیت تهران از زرد به نارنجی (افزایش شیوع کرونا)، بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تمام مشاغل گروه سه که سینما و تئاتر هم جزو آن بودند، تا اطلاع ثانوی تعطیل است. طبیعتا می‌توان تصور کرد کسانی که در کل سال ۱۳۹۹ بارها فعالیت‌شان تعطیل شده بود، چه حالی پیدا کردند ولی خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، شامگاه ۱۱ فروردین ماه مشخص شد سینما و تئاتر بعد از یک سال به مشاغل گروه دو منتقل شدند و دست‌کم فعلا شرایط کمی مساعدتر به نظر می‌رسد.
البته همین تعطیلی کوتاه مدت سبب شد نمایش‌ها با چند روز جابه جایی روی صحنه بروند و حالا قرار است تعدادی از این نمایش‌ها از فردا، یکشنبه ۱۵ فروردین ماه اجرای خود را آغاز کنند. مجموعه تئاتر شهر سال نو را با اجرای دو نمایش آغاز می‌کند. در تالار چهارسو، تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی میثم یوسفی از روز ۱۵ فروردین راس ساعت ۱۹ و با مدت زمان ۴۰ دقیقه روی صحنه می‌رود. «مِرفی» عنوان دیگر نمایش جدید مجموعه تئاتر شهر است که از روز ۱۷فروردین ماه در تالار سایه روی صحنه می‌رود. همچنین قرار است در چند روز آینده، نمایش«کنسرت مرگ گرم» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر هم اجرای خود را در تالار قشقایی آغاز کند.
اما تماشاخانه قدیمی «سنگلج» بهار خود را با اجرای نمایش «لباس جدید پادشاه» آغاز می‌کند.
  «عمو لاورورف» و «هار» به ایرانشهر آمدند
«هار» نام نمایشی است به نویسندگی، طراحی و  کارگردانی حسین پوریانی‌فر که از ۱۷ فروردین در تالار استاد سمندریان اجرا می‌شود.  
در سالن استاد ناظرزاده هم نمایش «عمو لاوروف» از ۱۸ فروردین اجرای خود را آغاز می‌کند.
  بهار «شهرزاد» با سه نمایش شروع شد
پردیس تئاتر شهرزاد هم این روزها میزبان سه نمایش «تلخک و قندک»، «بیست تومنی» و «ریورساید درایو» است. «تلخک و قندک» به نویسندگی داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی شایان طهماسب‌پور ساعت ۱۸ و سی دقیقه در سالن ارکیده به صحنه می‌رود. در سالن صنوبر نیز نمایش «ریورساید درایو» نوشته وودی آلن با ترجمه محمدرضا اوزار و کارگردانی مرتضی برزگرزادگان ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.
در تالار صنوبر نمایش «بیست تومنی» نیز به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آزادفر ساعت ۱۸ به صحنه می‌رود.
  افتتاح رسمی عمارت نوفل لوشاتو با متنی از استادمحمد
عمارت نوفل‌لوشاتو با نمایش «شب بیست و یکم» که نخستین پروژه تئاتری تولید شده از سوی این مجموعه نمایشی است، فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه