روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين - شماره 3869

با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

خط تولید جدید کارخانه الکتروموتور سهند تبریز افتتاح شد

 آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: کارخانه الکتروموتور سهند تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان افتتاح شد.
به گزارش کائنات، حجت الاسلام دکتر محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز به همراه حسین فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و حجت الاسلام میرتاج الدینی و روح اله متفکرآزاد نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و کریم زاده رئیس صندوق کارآفرینی امید استان با حضور در محل شرکت تولیدی الکتروموتور سهند تبریز از نزدیک با کارگران تلاشگر این کارخانه دیدار و در جریان روند تولید و اشتغال این واحد تولیدی قرار گرفتند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در جریان بازدید از این واحد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، اصلی ترین موضوع کشور و استان را تولید، سرمایه گذاری و اشتغال عنوان کرد و بر توجه جدی برای تحقق منویات و انتظارات رهبری تاکید و خواستار تلاش بی وقفه تمامی دستگاههای اجرایی همکار در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری شد. حسین فتحی، مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری و اشتغال را از اولویت برنامه ها و اقدامات مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: بر همین اساس در طول سال ۹۹ با تلاش ها و جلسات تشکیل شده و بازدیدهای صورت گرفته و با همکاری دستگاههای عضو کمیته بررسی واحدهای مشکل دار در اداره کل و همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیداستان، بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی برطرف گردیده و به چرخه تولید بازگشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدام ارزشمند کارفرمایان در حفظ و حمایت از کارگران در واحدهای تولیدی، تصریح کرد: با تلاش های بی وقفه کارفرمایان به عنوان سرداران جنگ اقتصادی و نیز پایداری و تلاش کارگران به عنوان سربازان عرصه تولید، نه تنها کمترین میزان کاهش تولید و تعدیل نیروی کار را در واحدهای کارگری داشتیم بلکه شاهد افزایش اشتغالزایی در بسیاری از واحدهای تولیدی صنعتی در استان بودیم. لازم به ذکر است در جریان این برنامه که در آستانه تحویل سال جدید صورت گرفت، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و نمایندگان مجلس و مدیران حاضر از شرکت تولیدی الکتروموتور سهند تبریز در شهرک صنعتی غرب تبریز بازدید و در جریان روند تولید و توسعه ی این شرکت قرار گرفتند. در این بازدید خط جدید کارخانه ی الکتروموتور سهند تبریز افتتاح و به بهره برداری رسید. این واحد تولیدی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهره برداری از ماشین آلات CNC و انواع پرس های ضربه ای و هیدرولیک تولید و فعالیت می کند.
کاهش۴ برابری دادخواست در مراجع حل اختلاف کارگری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین از کاهش ۴ برابری دادخواست در مراجع حل اختلاف کارگری در این استان خبر داد. حسین فتحی در جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان که به ریاست استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: تعداد دادخواست كارگران در مراجع حل اختلاف امسال در مقايسه با سال گذشته ٤ برابر كمتر شده است. وی با اشاره به همدلی، تعامل و همراهی کارگران و کارفرمایان واحدهای تولیدی صنعتی استان اظهار کرد: توفیقات حاصله با همراهی و حمایت های بی دریغ كارفرمايان و نجابت و تلاشهای بی وقفه ی كارگران عزيز، پيگيری و تلاش ستاد تسهيل، كمیسيون كارگري و كميته مديريت بر واكنش كارگری حاصل گردیده است. فتحی با اشاره به اینکه در شرایط حاد شیوع ویروس کرونا شاهد پایداری و حفظ اشتغال در واحدهای کارگری در استان بودیم، تصریح کرد: امسال ٧٠٠٠ نفر بيشتر از سال گذشته اشتغال در استان فراهم گردیده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه