روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين - شماره 3869

مدیرعامل شرکت گاز مازندران:

پارسال 480 میلیارد تومان برای گازرسانی مازندران هزینه شد

 مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: برای اجرای طرح‌های گازرسانی استان در سال گذشته ۴۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گزارش کائنات، حمزه امیرتیموری در جلسه بررسی گازرسانی به بخش کجور شهرستان نوشهر افزود: این میزان اعتبار، علاوه بر برخوداری ۷۸ روستا از سوخت گاز طبیعی، ۵۰ هزار مشترک شهری و روستایی هم به مشترکان این شرکت اضافه کرد.
وی ادامه داد: برای امسال نیز نیاز به مساعدت مسئولان برای اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پیشبرد برنامه گازرسانی در سطح استان هستیم که در صورت تحقق آن پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بین ۴۵ تا ۵۰ هزار مشترک مازندرانی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بشوند.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران ضمن اشاره به برخورداری ۱۰۰درصدی مناطق جلگه ای و ساحلی استان از گاز طبیعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای کوهپایه ای استان نیز به شبکه گاز طبیعی متصل و ساکنان این مناطق نیز بهره مند از این انرژی پاک شدند.
امیرتیموری به پروژه گاز رسانی بخش کجور شهرستان نوشهر اشاره کرد و گفت: فاز نخست این طرح به طول پنج کیلومتر از شهر مرزن‌آباد تا دوراهی دوآب در مسیر آزاد راه تهران-شمال لوله گزاری خواهد شد.
وی سراسنه هزینه برای گازرسانی به هر مشترک در پروژه کجور نوشهر را حدود ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان اعلا کرد و افزود: هم اکنون ۸۰ درصد از طراحی کارشناسی این فاز اجرا شد و با دریافت مجوز لازم از اداره راهداری، این پروژه به مناقصه گذاشته می شود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: فاز دوم این پروژه که از دوراهی دوآب تا شهر کجور ۳۰ کیلومتر طول خواهد داشت، در چند فاز بسته به همکاری مسئولان شهرستانی و راهداری استان برای پایداری گاز رسانی لوله گزاری خواهد شد و حدود ۴۰ روستا در فازهای بعدی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد. امیر تیموری ادامه داد: در برنامه بلند مدت یک خط لوله از منطقه ونوش بخش مرکزی نوشهر تا ۲ راهی کدیر در بخش کجور با لوله ۲۰ اینچی و سپس از آنجا ۲ خط لوله ۱۲ اینچی یکی برای شهرهای پول و کجور و روستاهای بخش کجور و دیگری برای بخش بلده شهرستان نور لوله گذاری خواهد شد که با توجه به بعد مسافت و اعتبار زیادی که نیاز دارد در میان مدت برنامه مرزن آباد به دوآب در دستور قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز در این جلسه بر ضرورت گرفتن مجوز از این اداره با ارائه جزئیات پروژه برای لوله گذاری در حاشیه جاده ها تاکید کرد و گفت: شرکت گاز بعد از گرفتن مجوز نیز موظف به ترمیم و بازسازی مسیر تخریبی براساس نظر کارشناسان اداره راهداری است. عباسعلی نجفی تصریح کرد: مجوز لوله گذاری در مسیر شهر مرزن‌آباد به دوراهی دوآب به صورت یک کیلومتری داده خواهد شد تا در صورت اجرا مناسب ترمیم مسیر تخریبی این مجوزها تمدید شود.
فرماندار نوشهر نیز در این جلسه به سیستم گاز رسانی ناپایدار بخش کجور اشاره کرد و  گفت: در زمستان سال گذشته تریلر گاز سی ان جی برای مردم شهرهای کجور و پول در سرمای بین ۱۲ تا ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر چندین مرتبه با ۵ دقیقه مانده به اتمام مخزن گاز می رساند که در شان مردم این منطقه نیست.
سعید یزدانی از مسئولان راهداری ، محیط زیست، منابع طبیعی و شرکت گاز استان خواست تا با تعامل بیش از پیش در صدور مجوز انتقال لوله گاز از دوراهی دوآب به شهر کجور حدود ۶۰ درصد از ساکنان بخش کجور شهرستان را از نعمت گاز بهره مند کنند. 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه