روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ اسفند - شماره 3867

گزارش الخلیج آنلاین؛

جنگ نامحسوس ایران و اسرائیل در آب‌های بین المللی

 اخیرا شاهد یک تنش ایرانی اسرائیلی بزرگ در آب‌های بین المللی بوده ایم، جایی که دو طرف اتهاماتی را در خصوص هدف گرفتن کشتی‌های تجاری متوجه یکدیگر کردند و این مساله همزمان شد با افزایش اختلافات بین ایران و آمریکا در رابطه با بازگشت به توافق هسته‌ای که ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد.
أشرف كمال در الخلیج آنلاین نوشت: اخیرا شاهد یک تنش ایرانی اسرائیلی بزرگ در آبهای بین المللی بوده ایم، جایی که دو طرف اتهاماتی را در خصوص هدف گرفتن کشتیهای تجاری متوجه یکدیگر کردند و این مساله همزمان شد با افزایش اختلافات بین ایران و آمریکا در رابطه با بازگشت به توافق هسته ای که ترامپ در سال 2018 از آن خارج شد.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: دولت ایران جمعه 12 مارس اعلام کرد که یکی از کشتیهای تجاری اش در دریای مدیترانه هدف حمله قرار گرفته و احتمالا یک موشک هوا به زمین به این کشتی تجاری برخورد کرده است.
همان روز، روزنامه وال استریت ژورنال افشا کرد که اسرائیل حدود 12 نفت کش ایرانی را که به سمت سوریه حرکت می کردند طی یک سال و نیم گذشته هدف گرفته است. در آغاز ماه جاری، نتانیاهو ایران را متهم کرد که به یک کشتی اسرائیلی در آبهای خلیج فارس در نزدیکی سواحل عمان حمله کرده است، در حالی که تهران این اتهامات را رد کرد. این انفجارها همزمان شده است با بحرانی شدن اختلاف بین واشنگتن و تهران در مورد چگونگی احیای دوباره برجام. رژیم صهیونیستی تلاش می کند مانع از این احیا شود و بارها تهدید کرده در صورت بازگشت آمریکا به توافق هسته ای، منافع یا اهداف ایرانی در منطقه را هدف می گیرد. دریانوردی بین المللی در منطقه، یکی از مهمترین سلاحهایی است که طرفها در اختلافات سیاسی خود از ان استفاده می کنند، چرا که حدود 90 درصد تجارت بین المللی از خاورمیانه عبور می کند و ابهای خلیج فارس طی دو سال گذشته حوادث زیادی را به خود دیده است، از حمله به نفت کش های سعودی و اماراتی که به سمت اروپا حرکت می کردند، تا حمله موشکی به نفت کش ایرانی در سواحل سعودی در دریای سرخ. در این میان، ایران و اسرائیل اتهاماتی را در مورد هدف گرفتن کشتیها متوجه یکدیگر می کنند، اما هیچ کدام از آنها مسئولیت این حملات را نمی پذیرند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه