روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۵ اسفند - شماره 3866

۹۰ درصد اراضی اداره کل راه‌آهن آذربایجان سنددار شد؛

قربانی: مشکل سند مالکیت ایستگاه راه آهن مرند حل شد

آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی- مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: ۹۰ درصد از اراضی و املاک این اداره کل صاحب سند مالکیت تک برگ کاداستری شد.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز، محمدرضا قربانی با بیان اینکه مستند سازی اراضی و املاک دولت یک تکلیف قانونی برای حفظ و حراست از بیت المال است، افزود: در این راستا اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان برای ساماندهی اراضی و املاک خود اقدام به نقشه برداری کاداستری از کل اراضی خود کرده است.
وی اظهار داشت: پس از این اقدام و ارائه نقشه اراضی و املاک این اداره کل به ادارات ثبت منطقه، نسبت به تثبیت اراضی در سامانه کاداستر کل کشور اقدام شد و برای ۹۰ درصد از اراضی و املاک سند مالکیت تک برگ کاداستری اخذ شد.
قربانی، ادامه داد: در این راستا مشکل سند مالکیت ایستگاه راه آهن مرند که از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن منطقه آذربایجان است و دعاوی مختلف از سوی اشخاص و ارگان های مختلف جهت مالکیت بر اراضی و املاک آن در سال های متمادی مطرح بود با پیگیری های مستمر واحد حقوقی این اداره کل با صدور سند مالکیت کاداستری به مساحت حدود ۱۴ هکتار حل شد.
نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:
 از ابتدای اردیبهشت ماه سال 1400و با ارائه خدمات الکترونیک، چاپ دفترچه های بیمه سلامت متوقف خواهد شد
 دکتر پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت : با توجه به الزام قانونی برای ارائه خدمات الکترونیک و پذیرش اسناد مراکز درمانی صرفاً بصورت الکترونیک و نظر به پیشرفت برنامه های استحقاق سنجی و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک ، بر اساس بخشنامه سازمان بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه سال 1400 ، بیمه شدگان بدون نیاز به ارائه دفترچه بیمه و صرفاً با ارائه کد ملی ، از طریق نسخه الکترونیک ، خدمات تشخیصی درمانی برای آنان تجویز خواهد شد.
به گزارش کائنات، دکتر رمضانی افزود : تا ابتدای اردیبهشت ماه سال آتی نسخ دفاتر تمامی بیمه شدگان عادی بصورت 6 برگی و دفترچه های بیمه بیماران خاص 12 برگی چاپ می شود و سپس چاپ دفترچه های بیمه در تمامی صندوقها و برای تمامی بیمه شدگان متوقف خواهد شد .
وی بیان کرد : در حال حاضر صد در صد مطب های خصوصی ، داروخانه ها و مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر در برنامه نسخه نویسی الکترونیک شرکت فعال دارند و تجویز و ارائه خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام  می دهند.
دکتر رمضانی در ادامه گفت:  بخش های پاراکلینیک و داروخانه بیمارستان ها و مراکز توانبخشی جهت توانخواهان بهزیستی در استان نیز در طرح نسخه الکترونیک فعال می باشند و در روزهای آتی تمامی مراکز بیمارستانی دولتی و غیر دولتی نیز به این طرح خواهند پیوست.

تداوم سوخترسانی زیر بارش برف در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان
 تداوم سوخترسانی در زیر بارش برف و برودت شدید دمای هوا با تلاش بی وقفه تلاشگران خدوم شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان در حال انجام است.
عیسی افتخاری با بیان این مطلب و با اشاره به بارش شدید برف و برودت دمای هوا در استان گلستان گفت: با برنامه ریزی انجام شده سوخت مورد نیاز خانوارهای روستایی توزیع و ذخیره سازی جهت استفاده در شرایط خاص انجام شده و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.افتخاری ضمن قدردانی از خدمات شبانه روزی تمامی کارکنان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان، پیمانکاران حمل فراورده های نفتی و رانندگان نفتکش ها افزود: در سایه تلاش بی وقفه تلاشگران عرصه سوخترسانی در شرایط سخت جوی سوخترسانی به 116 باب جایگاه عرضه فراورده های نفتی، فروشندگیهای شهری و روستایی در نقاط صعب العبور و مصرف کنندگان بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی و . . . بی وقفه در حال انجام است.

همزمان هفته منابع طبیعی و روز درختکاری:
آیین گرامیداشتی در شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه گلستان برگزار شد
 همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری آیین گرامیداشتی باحضور مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان و جمعی از کارکنان این منطقه برگزار شد.
مدیر منطقه با تبریک این مناسبت به بیان اهمیت درختکاری و حفظ منابع طبیعی در فرهنگ اسلامی پرداخت.عیسی افتخاری خاطر نشان کرد: مقوله های منابع طبیعی، محیط زیست و درختکاری مسایل مهمی هستند که به اصل حیات اجتماعی و طبیعی انسان مرتبط می باشند و همه ما موظف به حفظ طبیعت و محیط زیست هستیم و باید این امانت الهی را برای نسلهای آینده حفظ کنیم.این مقام مسوول افزود: توسعه فضای سبز و حفظ زیبایی و محیط زیست از جمله برنامه های مورد توجه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی می باشد.

برگزاری نشست رییس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ناحیه کردکوی با جایگاهداران
 رییس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ناحیه کردکوی از نشست مشترک با مدیران مجاری عرضه فراورده ای نفتی حوزه این ناحیه خبر داد.
محسن جمشیدی ضمن اعلام این خبر گفت: این نشست بمنظور استماع نقطه نظرات صاحبان مجاری عرضه با هدف رفع مشکلات صنفی آنان و ارائه خدمات مطلوب و مستمر به آحاد مردم شریف استان بویژه در ایام نوروز برگزار گردید.وی ضمن سپاس از تعامل حسنه مالکین جایگاه ها با شرکت، این مهم را از بنیادی ترین اهداف شرکت دانست.جمشیدی در این نشست پیرامون رسالت و نقش خطیر جایگاههای عرضه سوخت در امر سوخت رسانی و تلاش در جهت تحقق اهداف شرکت ملی پخش و بهره گیری کامل از توان و پتانسیل موجود ایراد سخن نموده و به آمادگی مجاری عرضه در پاسخگویی به مشتریان و بازرسین اعزامی تأکید کرد.رییس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ناحیه کردکوی بر رعایت تمامی دستورالعملها و شیوه نامه های بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا در جایگاههای عرضه فراورده های نفتی تاکید کرده و از صاحبان مجاری عرضه خواست بر سوخت رسانی مطلوب با توجه به استانداردها و الزامات بهداشتی، ایمنی و فنی ابلاغی از سوی ستاد شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان اهتمام ورزند

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه