روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند - شماره 3851

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

مشکلی برای اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه های درمانی نداریم

  مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت:ما هیچ مشکلی در اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه های درمانی نداریم و  از آنجایی که در مازندران طرح پزشک خانواده شهری هم در حال اجرا است، ویزیت ارجاع با ویزیت معمولی متفاوت بوده که بر این اساس  اجرای نسخه نویسی توسط پزشکان خانواده شهری بصورت آزمایشی انجام شده ولی سایرپزشکان وارد طرح شده اند.
به گزارش کائنات، دکتر رسول ظفرمند طی سخنانی ضمن تشریح روند اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه در راستای حذف دفترچه‌ درمانی و چالش موجود در مازندران گفت: اجرایی شدن طرح پزشک خانواده شهری در مازندران و عدم دریافت حق ویزیت برابر تعرفه مصوب از بیمار  همچنین پرداخت  ۱۰ درصد نرخ دارو از طرف بیمار به جای سی درصد در شرایط عادی، اجرای این قانون را در استان از مهم ترین  تفاوت آن نسبت به سایر استان های کشور دانست.
وی تصریح کرد: در این راستا موضوع" ارجاع" پزشک خانواده و تفاوت "مبلغ پاداش ویزیت ارجاع و معمولی" که به پزشک متخصص طرف قرارداد پزشک خانواده شهری در راستای پذیرش بیمار پرداخت می شود و این امر مستلزم تطبیق این قوانین درنرم افزارهای نسخه نویسی ونسخه پیچی می باشد.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر پزشکان خانواده شهری می توانند نسخه نویسی الکترونیکی انجام دهند و هیچ مشکلی نداریم، بلکه در کشور پیشگام نیز هستیم، تنها برای لینک شدن سامانه های نسخه نویسی کمی زمان مورد نیاز است که باید نرم افزار های متناسب برای اجرای نسخه نویسی دراختیار پزشکان خانواده قرار گیرد.
دکتر ظفرمند افزود:  اگر به دلیل شلوغی سامانه ویا قطعی اینترنت و .... ،  پزشک حتی در برگه ای کاغذ معمولی، دارو، عکسبرداری و یا آزمایش را برای بیمه شده درخواست نماید، داروخانه ها و سایر مراکز از طریق کد ملی می توانند اطلاعات را در سامانه وارد نموده و نسخه پیچی را انجام دهند و از این طریق کاربرد دفترچه به حداقل می رسد.
مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: بیش از ۸۰ درصد پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها در حال ارائه نسخه الکترونیکی هستند و در این راستا استان مازندران در رده استان های باعملکرد خوب در کشور بوده و هدف اصلی از اجرای این طرح درنهایت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت قابل قبول برای هر بیمه شده می باشد.
وی با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: پزشک در صورت لزوم با وارد کردن کد ملی ، نوع بیماری و مشکل را تشخیص داده و خدمت رسانی با کیفیت بهتر انجام خواهدشد.
دکتر ظفرمند درباره دسترسی بیمار به این سامانه گفت : درحال حاضر روند درمان به صورت پیامک در اختیار بیمار قرار می‌گیرد اما در تلاش هستیم، در فازهای بعدی با تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت ، بیمار در هر زمان با  وارد کردن کد ملی به اطلاعات سلامت خود دسترسی پیدا کند.
وی  در پاسخ به واکاوی مشکلات این سامانه خاطرنشان کرد: ما هیچ مشکلی در اجرای طرح نداریم و تنها از آنجایی که در مازندران طرح پزشک خانواده شهری نیز در حال اجرا است، منتظر معرفی نرم افزارهای موردتایید وزارت بهداشت درزمینه نسخه نویسی توسط پزشکان خانواده هستیم.
مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: در حال حاضر پزشک در ارائه نسخه الکترونیکی مشکلی ندارد، مشکل  عمده لینک نبودن همه نرم افزارهای نسخه نویسی ونسخه پیچی مورد استفاده موسسات هست که امیدواریم هرچه زودتر انجام شود تا موسسات بدون کمترین دغدغه طرح را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه