روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ بهمن - شماره 3848

پازدهمین جلسه کمیسیون ماده 5 استان در سالجاری برگزار شد

 بر اساس بند 7 قانون شورایعالی شهرسازی و معماری ، تغییرات در طرح های تفصیلی شهری پس از بررسی و تصویب در کمیسیون ماده 5 ملاک صدور پروانه برای شهرداری ها خواهد بود ، در همین راستا پانزدهمین جلسه ی کمیسیون ماده 5 استان در سالجاری به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و به دبیری اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاههای عضو برای شهر لاهیجان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار و منجر به صدور آراء کمیسیون ۶۵ پرونده گردید.

آموزش به آب اندازی لایف رفت به عموم دریانوردان در بندر عسلویه انجام شد
 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از برگزاری سومین دوره آموزشی به آب اندازی لایف رفت در استان بوشهر به میزبانی اداره بندر و دریانوردی عسلویه خبر داد.
به گزارش کائنات، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: در چارچوب آموزش همگانی بقاء در دریا،سومین مرحله آموزشی به آب اندازی لایف رفت «جانپناه دریایی» در استان بوشهر اجراگردید.  وی افزود: در این آموزش که به میزبانی اداره بندر و دریانوردی عسلویه و با حضور نمایندگان ارگانهای دریایی، خدمه شناورهای مستقر در بندر برگزار شد آموزش همگانی در دومرحله، شامل توضیح تجهیزات لایف رفت و نحوه استفاده از این تجهیزات و همچنین اجرای عملی به آب اندازی لایف رفت توسط چهار دریانورد اجرا گردید. معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: بندر عسلویه بدلیل حجم عملیات دریایی  و تردد شناورها  سنتی  در سلسله مراحل برگزاری این نوع آموزش های همگانی انتخاب و در این آموزش، نکات کلیدی جهت ارتقاء مهارت دریانوردان در استفاده موثر از تجهیزات بقاء در دریا مورد تاکید قرار گرفت.

 تفاهم نامه فی مابین استانداری قزوین و بنیاد شهید جهت تامین زمین مسکن ایثارگران
 جلسه هماهنگی جهت اجرای تفاهم‌نامه استانداری قزوین با بنیاد شهید جهت تأمین زمین مسکن ایثارگران در سالن جلسات راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد.
به گزارش کائنات، ابراهیم مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی با تاکید براجرای تفاهم‌نامه تامین زمین برای مسکن ایثارگران گفت: براساس این تفاهم‌نامه  برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم بر اساس ظرفیت های استان در جهت تامین مسکن حداقل 1500 نفر از ایثارگران واجد شرایط در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت.ابراهیم مبار‌ک قدم بر پیگیری و اجرای تفاهم‌نامه یاد شده تاکید کرد و گفت: این اداره‌کل آماده هر گونه همکاری در جهت پیگیری و اقدام لازم در جهت شناسایی، الحاق و یا تغییر کاربری زمین های قابل واگذاری با حداقل تفکیک به ایثارگران در سطح استان مطابق ضوابط شورایعالی شهرسازی و معماری است.این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی 10 سال گذشته به بیش از 300 ایثارگر، زمین واگذار شده است، گفت: تا پایان سالجاری 300 ایثارگر دیگر زمین دریافت خواهند کرد که آمار قابل توجهی است، 700 نفر نیز تا پایان دولت دوازدهم و 500 نفر نیز تا پایان سال 1400 در ناحیه شهری مهرگان زمین دریافت خواهند کرد.گفتنی است در این جلسه، مسئولان راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در خصوص مفاد تفاهم نامه و چگونگی اجرای مصوبات آن با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کردند.

آغاز عملیات آبرسانی پایدار  به 6 روستای گلپایگان
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم آغازطرح آبرسانی به 6 روستا در شهرستان گلپایگان  گفت:  تا 3 ماه آینده  روستاهای رباط ملکی، آرجان و شیدآباد تحت پوشش تصفیه خانه آب  گلپایگان قرار می گیرند و ۱۹ روستای باقی مانده در شش ماهه نخست سال آینده از تصفیه خانه آب گلپایگان بهره مند می شوند. 
به گزارش کائنات، هاشم امینی درخصوص  آغاز طرح آبرسانی از تصفیه خانه و اصلاح شبکه آبی 6 روستای گلپایگان، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار خوبی در زمینه توسعه آبرسانی پایدار به شهرها و روستاها در شهرستان گلپایگان انجام گرفت و هم اکنون عملیات  آبرسانی به 6 روستای استهلک، دیزیجان، غرقاب، لالان و لالانک و رباط گوگدی آغاز شده است.  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در تیر ماه سال جاری سه روستا در گلپایگان به تصفیه خانه آب شرب متصل شدند و اکنون نیز کلنگ آبرسانی از تصفیه خانه به ۶ روستای دیگر با جمعیت هزار نفری زده شد. همچنین حدود ۵ هزار متر نیز اصلاح شبکه در روستاهای فاویان، شادگان، دُم آسمان، مَرغ، رباط سرخ، درب امامزاده، رباط ابوالقاسم، دُر، تیکن و هنده با هزینه ای حدود یک میلیارد تومان انجام میشود.  وی با اشاره به هدف از اجرای این طرح عنوان کرد:. این طرح با هدف تامین آب پایدار از تصفیه خانه آب گلپایگان به روستاهای شهرستان در دستور کار قرار گرفت و در واقع با اجرای این طرح ها میتوانیم مذاق مردم روستاهای شهرستان را با تامین آب پایدار از تصفیه خانه آب گلپایگان، شیرین کنیم. وی ادامه داد: در سال ۹۰ کلنگ زنی تصفیه خانه آب گلپایگان صورت پذیرفت و سال ۹۵ این تصفیه خانه از محل سد کوچری به بهره برداری رسید که یک تحول بزرگ در حوزه آب و فاضلاب شهرستان بوده است.  مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به برخی از مزیت های یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی اشاره کرد و تصریح نمود:  فرایند یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی  سبب شد جریان خدمت به روستاها شدت بگیرد. با توجه به اجرای  طرح ۱۰۰-۳۰۰ قرار است ۳۰۰ کیلومتر لوله گذاری را در طول ۱۰۰ روز با هدف توسعه و اصلاح آبرسانی انجام دهیم که در روستاهای این شهرستان هم در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

به همت شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد؛
عملیات نصب چراغ های روشنایی دو پل بزرگ شهری در مسجدسلیمان
 چراغ های روشنایی 2 پل بزرگ و پر تردد شهر مسجدسلیمان با همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اصلاح و تعویض شدند .  
به گزارش کائنات، بمنظور ایمن بخشی و تأمین روشنایی لازم جهت تردد خودروها و عابرین پیاده و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی با دستور مدیرعامل این شرکت ، عملیات تعویض چراغ های روشنایی پل های هشت بنگله و شهید چمران ( اسکاچ ) انجام شد .
طی این اقدام که به همت اداره خدمات مهندسی مدیریت خدمات انجام شد چراغ های هالوژنی قبلی جمع آوری و  چراغ های LED که علاوه بر کاهش مصرف کمتر برق در مقایسه با چراغ های پیشین از میزان نور بیشتری برخوردار می باشند جایگزین شدند تا عبور و مرور عابرین پیاده و خودروها با ایمنی بیشتری صورت گیرد.


13
تکمیل تقاطع غیر همسطح ملکشاهی در محور ایلام- بدره- دره شهر در سه ماه اول سال آینده
مديركل راه و شهرسازي استان ايلام از تکمیل عمليات اجرايي تقاطع غير همسطح ملكشاهي در محور ايلام- بدره- دره شهرخبر داد.
مهندس کاظمی، مديركل اين دستگاه اجرايي در خصوص تقاطع غير همسطح سه راهي ملكشاهي گفت:  پل رو گذر این تقاطع با دو دهانه ۱۹ متري تكميل شده و هم اكنون پيمانكار مشغول آخرین مرحله عمليات خاكبرداري و خاكريزي رمپ‌های طرفين پل است.وي خاطر نشان كرد: در مجموع این طرح هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.مهندس کاظمی افزود: تا تکمیل این تقاطع بالغ بر 17 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه