روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن - شماره 3829

فرمانده ناجا اعلام کرد؛

کشف ۲۰۰۰سلاح شکاری غیر مجاز در تهران

 فرمانده نیروی انتظامی از کشف ٢٠٠٠ مورد سلاح شکاری قاچاق غیر مجاز در پایتخت خبر داد. سردار حسین اشتری در نهمین طرح ظفر پایتخت که در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد:  تلاش مقتدرانه و هوشمندانه فرماندهی تهران بزرگ قابل تقدیر است. امروز امنیت پایتخت به دست این عزیزان است و در حال ارتقاء امنیت هستند که گواه آن کشفیات است.
وی افزود: یکی از موارد دستگیری باندی بوده است که ٢٠٠٠ سلاح شکاری غیر مجاز که می‌توانسته برای اقدامات امنیتی هم مورد استفاده قرار گیرد، شناسایی و دستگیر شدند. اگر این اسلحه ها برای اهداف شوم توزیع می شد ببینید چه اهمیتی در امنیت مردم داشت. وی گفت: در ٩ ماهه اخیر حدود ٢٣ تُن مواد مخدر کشف شده که در تهران ٢١ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. اگر ٢٣ تُن در تهران توزیع می شد جوانان بسیاری را معتاد میکرد و بعضاً خانواده ها را متلاشی می کرد.  وی در خصوص برخورد با اراذل و اوباش نیز گفت: هر فردی که بخواهد حرکت غیر قانونی داشته باشد، هر شخصی که مخالف قانون باشد و آرامش مردم را سلب کند حتما پلیس برخورد خواهد کرد، اقداماتی که صورت گرفته مقتدرانه بوده است و گزارشاتی که رسیده است در خصوص کاهش اراذل و اوباش در تهران هست.  وی افزود: مردم هم همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند. یکی از رویکردهای پلیس» اجتماعی محور «بوده و با نخبگان و افشار مختلف در ارتباط است. در بحث آسیب های اجتماعی در بسیاری از موارد از ظرفیت مردم استفاده می کنیم که خوشبختانه همه مایل به همکاری با پلیس هستند و نشان می دهد که اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کرده است. وی از دستگاه قضایی تشکر کرد و گفت: با طرح های پیش رو با هر نظرات مردم و همکاری آن ها اقدامات خوبی را انجام خواهیم داد. اشتری اظهار کرد: از همان روزی که اعلام شد بیماری کووید ١٩ به کشور وارد شد پلیس با شعار حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت حاضر شد. در ستاد ملی مقابله با کرونا هم نیروی انتظامی حضور دارد و مصوبات را در موضوعات مختلف پیگیری کردیم. به گفته فرمانده ناجا، در بحث کنترل ترددها حدود ۵٠٠ هزار نفر هر روز همکاران من در حال کنترل ترددها بودند. شهرهایی که ستاد مقابله با کرونا اعلام می کند تردد در آن ها عادی است محدودیتی ندارد و مجوز برای سفرها هم از سوی فرمانداران محترم صادر می شود و قرار بر این شد که صدور مجوز برای سفر به شهر های شمالی کنترل شود. ما مجری مصوبات هستیم که اقدامات همکاران بسیار مناسب بوده و بخشی از کنترل های ما هوشمند بوده است. سردار اشتری در خصوص سرعت ارسال پرونده ها به دستگاه قضایی نیز تاکید کرد: تلاش ما این است پرونده های تشکیل شده افراد که به کلانتری ها مراجعه می کنند در اولین فرصت و سرعت بالا به دستگاه قضایی فرستاده شود که در ١٢ کلانتری سیستم ارسال پرونده راه اندازی شده و امیدواریم با هماهنگی های خوب سرعت انتقال افزایش پیدا کند.  وی در خصوص شرایط امنیت کشور و سرقت ها هم گفت: افزایش سرقت ها عواملی دارد که باید در جای خودش بحث شود اما بر اساس گزارشاتی که به پلیس رسیده است نسبت کشف به وقوع افزایش پیدا کرده است.

آمار جهانی همه گیری کرونا؛
بیش از ۹۶ میلیون مبتلا تاکنون
 آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۹۶ میلیون و ۱۰ هزار و ۳۶ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۴۹ هزار و ۳۵۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین تاکنون ۶۸ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۲۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند. روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. آمریکا تاکنون با بیش از ۲۴.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۴۰۸ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد. هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۸.۵ میلیون نفر فراتر رفته است. همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند. تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس نیز از ۸۹ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا نیز از ۸۲ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد. همچنین فرانسه بیش از ۷۰ هزار، روسیه بیش از ۶۶ هزار و ایران نیز بیش از ۵۶ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند. پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۵۳ هزار، کلمبیا با بیش از ۴۹ هزار، آلمان با بیش از ۴۸ هزار و آرژانتین با بیش از ۴۵ هزار جان‌باخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلداُمتر»، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۲۴ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۳۷۶ مبتلا، ۴۰۸ هزار و ۶۲۰ قربانی
۲. هند: ۱۰ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۶۴۷ مبتلا، ۱۵۲ هزار و ۵۹۳ قربانی
۳. برزیل: هشت میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۳۸ مبتلا، ۲۱۰ هزار و ۳۲۸ قربانی
۴. روسیه: سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۶ مبتلا، ۶۶ هزار و ۳۷ قربانی
۵. انگلیس: سه میلیون و ۴۳۳ هزار و ۴۹۴ مبتلا، ۸۹ هزار و ۸۶۰ قربانی
۶. فرانسه: دو میلیون و ۹۱۴ هزار و ۷۲۵ مبتلا، ۷۰ هزار و ۶۸۶ قربانی
۷. ترکیه: دو میلیون و ۳۹۲ هزار و ۶۹۳ مبتلا، ۲۴ هزار و ۱۶۱ قربانی
۸. ایتالیا: دو میلیون و ۳۹۰ هزار و ۱۰۱ مبتلا، ۸۲ هزار و ۵۵۴ قربانی
۹. اسپانیا: دو میلیون و ۳۳۶ هزار و ۴۵۱ مبتلا، ۵۳ هزار و ۷۶۹ قربانی
۱۰. آلمان: دو میلیون و ۵۹ هزار و ۳۱۴ مبتلا، ۴۸ هزار و ۱۰۵ قربانی
براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۸ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، ایران، اوکراین و پرو نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

کلاهبرداری‌های میلیاردی در قالب سایت‌های همسریابی
 معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه سایت‌های همسریابی و صیغه‌یابی بستری برای کلاهبرداری های یک میلیارد تومانی از مراجعه‌کنندگان است ، گفت : تا کنون هیچ گونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایت‌ها و کانال‌ها صادر نشده است .
سرهنگ رامین پاشایی افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده ها و شکوائیه های قضائی به پلیس فتا همه روزه شاهد دریافت پرونده های متعدد کلاهبرداری های مالی بالغ بر یک میلیارد تومان و یا سایر تهدیدات در حوزه مراجعه به سایت های همسر یابی و صیغه یابی که عمدتا در پیام رسان های غیر بومی فعالیت می کنند ، از شهروندان هستیم. وی با اشاره به اینکه در بند « ث « ماده یک آیین نامه ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره در راستای ماده 43 قانون برنامه پنجم با موضوع « دریافت خدمات مشاوره ای « صرفا مبحث ازدواج و تحکیم خانواده به صورت حضوری و غیر حضوری مورد تصریح قرار گرفته است، اظهارکرد: تا کنون هیچ گونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایت ها و کانال ها از سوی مراجع ذی صلاح در « وزارت ورزش و جوانان « به عنوان متولی قانونی این فرایند صادر نشده است . معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با توجه به فعالیت غیر قانونی سایت های همسر یابی و صیغه یابی در فضای مجازی که در اکثر مواقع باعث تحمیل خسارت های مالی ، کلاهبرداری و اخاذی از مراجعه کنندگان می شود، موضوع به صورت دائمی در رصد کارشناسان پلیس فتا قرار دارد و در صورت مشاهده موارد مجرمانه و سایت های مشابه مراتب به منظور اقدام قضایی برابر قوانین و مقررات در دستور کار این پلیس قرار می گیرد. وی با اعلام اینکه اغلب کلاهبرداری های مالی صورت گرفته از متقاضیان بیش تر سوء استفاده از عواطف و احساسات مراجعه کنندگان و دادن وعده های دروغین  است.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا پاشایی به مردم توصیه کرد : هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی  موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستورکار
 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه و بزرگ مقیاس می‌توانند به مدارس نمونه در سطح کشور تبدیل شوند و اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی در این مدارس امکان‌پذیر است، دانش‌آموزان نیز در این مدارس می‌توانند کارگروهی را یاد بگیرند و با مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در کلاس درس و مدرسه آشنا شوند.  محمود امانی‌طهرانی با اشاره به اینکه فضای فیزیکی به‌ عنوان یکی از اجزای محیط یادگیری بر کیفیت آموزش و همچنین میزان یادگیری تاثیر بسزایی دارد و از عوامل مهم و مؤثر بر یادگیری و جزء جدایی‌ ناپذیر فرایند تدریس محسوب می‌شود، در باره ساخت مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه و مدارس بزرگ مقیاس اظهار کرد: ساخت مدارس در کشور به شکل قابل توجه‌ای رشد داشته است، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اکنون به سمت ساخت «مجتمع های آموزشی»، «مجتمع‌های حیات طیبه» و «مدارس بزرگ مقیاس» رفته است که مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال انجام است. وی افزود: از دو منظر می‌توانیم به فلسفه مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه و بزرگ مقیاس نگاه کنیم، یکی مصوبه ۸۴۱ شورای عالی آموزش و پرورش است که در آن مجتمع آموزشی مورد توجه است و منظر دوم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که به مسئله تعلیم و تربیت می‌پردازد، البته اینها مصوباتی هستند که از نظر مفهومی و محتوایی با هم سازگاری درونی دارند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه