روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن - شماره 3829

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

شرکت‌های پیمانکاری ایران آماده همکاری با جمهوری آذربایجان هستند

  وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به توانمندی‌های کم نظیر شرکت‌های پیمانکاری ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی، از آمادگی کامل این شرکت‌ها برای همکاری با جمهوری آذربایجان خبر داد.
فرهاد دژپسند در جریان برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: این شرکت‌ها، پروژه‌های مختلفی را در زمینه‌های ساختمان، ساخت سد و نیروگاه، ساخت پالایشگاه، راه‌سازی ، پل‌سازی و سایر زمینه‌ها در سراسر جهان با موفقیت اجرا کرده‌اند و اکنون نیز از آمادگی کامل، جهت همکاری با جمهوری آذربایجان برخوردارند.
وی تصریح کرد: سیاست اصولی ایران همواره بر تعمیق و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با همه کشورها به ویژه کشورهای مسلمان و همسایه استوار بوده است.
دژپسند یادآور شد: شرکت های پیمانکاری ایرانی، پروژه های مختلفی را در سراسر جهان از جمله در کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، تاجیکستان، سریلانکا، ونزوئلا با موفقیت اجرا کرده اند و اکنون نیز این شرکت ها از آمادگی کامل، جهت همکاری با جمهوری آذربایجان برخوردار هستند.
وی روابط ایران و آذربایجان را به لحاظ تاریخی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی حائز اهمیت دانست و افزود: به نمایندگی از سوی دولت اعلام می دارم، همانطور که در دوره بحران تمامی همت خود را جهت بازگشت آرامش و صلح به کار بردیم، اکنون نیز جهت بازسازی مناطق کشور آذربایجان آماده همکاری هستیم. وزیر اقتصاد، اهتمام وزارتخانه ها و دستگاه های دو طرف در طراحی و تدوین سند اجلاس کمیسیون مشترک را نشانه عزم جدی طرفین برای توسعه و تعمیق همکاری های اقتصادی دو کشور عنوان کرد.  وی پیشنهاد کرد، با توجه به ظرفیت های فوق و جهت عملیاتی کردن همکاری شرکت های ایرانی با جمهوری آذربایجان، کمیته ای متشکل از نمایندگان ایران و جمهوری آذربایجان در چارچوب کمیسیون مشترک تشکیل شود تا این کمیته نسبت به تبیین مراتب نحوه مشارکت ایران در بازسازی مناطق آزاد شده آذربایجان، تدارک خدمات و اقلام مورد نیاز و ساز و کار همکاری دو جانبه اقدامات و پیگیری های لازم را به عمل آورد. معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این اجلاس اظهار داشت: بی صبرانه آماده همکاری با شرکت های توانمند ایرانی در بازسازی اراضی جنگ زده و احداث پروژهای اقتصادی و حمل و نقلی در منطقه هستیم. چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار و سند توسعه همکاری های دو جانبه اقتصادی ایران و آذربایجان به امضای وزیر اقتصاد کشورمان و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به عنوان روسای کمیسیون های اقتصادی طرفین رسید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه