روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۱ دي - شماره 3822

جانشین فرمانده انتظامی گلستان:

قاچاقچیان در پوشش مسافرت خانوادگی موادمخدر جابه‌جا می‌کردند

 جانشین فرمانده انتظامی گلستان از کشف ۳۴۱ کیلوگرم موادمخدر در یک عملیات پلیسی در استان خبر داد و گفت: قاچاقچیان در پوشش مسافرت خانوادگی اقدام به جابه‌جایی موادمخدر می‌کردند.
به گزارش کائنات، سرهنگ فرهاد تاجره اظهار داشت: با کارهای اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یکی از عناصر فعال در این زمینه شناسایی شد. اعضای این باند با دو دستگاه خودروی سواری و در پوشش مسافرت خانوادگی اقدام به جابه‌جایی مواد مخدر می‌کردند.وی با بیان اینکه این باند قاچاق مواد مخدر قصد داشتند مواد افیونی را از شرق کشور وارد استان گلستان کنند، گفت: با اقدامات اطلاعاتی که تیم‌های پلیس مبارزه مواد مخدر انجام دادند سوژه موردنظر شناسایی شد و تیم‌های عملیاتی به مسیرهای مواصلاتی فرعی اعزام شدند که در ساعت 3 بامداد امروز سوژه شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی و فرمانده انتظامی گالیکش خودرو متوقف شد.جانشین فرمانده انتظامی استان توضیح داد که در بازدید ابتدایی از خودرو 341 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک با لفافه کشف و ضبط شد. در این عملیات 5 نفر دستگیر شدند و 2 دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 10 تن و 300 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش کشف داریم.سرهنگ تاجره افزود: همچنین در این مدت باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و متلاشی و 60 دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز توقیف شد.وی گفت: 3 هزار و 243 نفر از عناصر قاچاق و کسانی که در تهیه و توزیع موادمخدر نقش داشتند از ابتدای امسال شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند. همچنین در این مدت 3 هزار و 397 معتاد نیز دستگیر و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شده‌اند.

فرمانده انتظامی گلستان:
۱۲ هزار خودرو پلاک مخدوش در گلستان اعمال قانون شدند
 فرمانده انتظامی گلستان از اعمال قانون ۱۲ هزار خودرو پلاک مخدوش از ابتدای سال تاکنون در استان خبرداد.
به گزارش کائنات، سردار محمدسعید فاضل دادگر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲ هزار مورد برخورد با رانندگانی که پلاک خودروهای خود را مخدوش یا پنهان کرده و یا فاقد پلاک بودند، صورت گرفته است.وی توضیح داد که با این افراد به شکل های مختلف برخورد شده و با توقف کوتاه مدت و یا انتقال خودرو به پارکینگ اعمال قانون خواهند شد.فاضل دادگر تأکید کرد: مخدوش کردن پلاک، جرم است لذا رانندگانی که این اقدام مجرمانه را انجام می‌دهند، توسط پلیس شناسایی شده و به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.فرمانده انتظامی گلستان توضیح داد: مخدوش کردن پلاک علاوه بر جریمه و فرستادن فرد خاطی به مراجع قضایی، توقیف خود را هم در پی خواهد داشت.

راه‌اندازی تابلوبرق جدید در مجتمع آبرسانی چیني جان رودسر
 مدير امور آب و فاضلاب رودسر از راه اندازی یک دستگاه تابلوبرق جدید در مجتمع آبرسانی روستايي چیني جان این شهرستان خبر داد.
به گزارش کائنات، حسن اميدوار گفت: به منظور تامین پایدار آب شرب 5 روستای تحت پوشش این مجتمع آبرسانی، تابلوبرق قدیمی این مجتمع تعویض و یک دستگاه تابلوبرق جدید نصب و راه اندازی شد.وي، اعتبار هزینه شده برای انجام این عملیات را بیش از 450 ميليون ريال اعلام کرد.امیدوار افزود: در حال حاضر یکهزار و 420 مشترک در روستاهای چیني جان، ميان پشته، وليسه، مازندران محله و صحنه سرا تحت پوشش مجتمع آبرسانی چینی جان قرار دارند.

جذب 180 سرمايه گذار در شهركهاي صنعتي قزوين
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتداي سالجاري تا پايان نيمه دوم ديماه ، 180 سرمايه گذار داخلي  وخارجي در شهركها و نواحي صنعتي تابعه استان جذب شدند.
به گزارش کائنات، “ حمیدرضا خانپور” در برنامه تلويزيوني “ رودرو” با اعلام اين خبر اظهار کرد: در سال “ جهش توليد”و در راستای جذب سرمایه گذار، ایجاد رونق اقتصادی، توسعه توليدات ايراني و اشتغال پایدار جوانان، اين شركت از ابتداي سالجاري تاكنون موفق به جذب 180 متقاضي سرمایه گذاري در شهرکها و نواحی صنعتی استان شده كه اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته 89 قرارداد بوده كه رشد دو برابري در تعداد جذب سرمايه گذاران صنعتي داشته ايم كه بيش از 60 درصد سرمايه گذاران با توجه به رضايت سرمايه گذاري گذشته و حمايتهاي استاني طرح توسعه خود را در استان اجرا مي كنند. وي ميزان مساحت زمين صنعتي واگذار شده را 184 هكتار عنوان كرد و يادآور شد ميزان سرمايه گذاري قراردادهاي منعقده بيش از 39 هزار ميليارد ريال مي باشد كه  با راه اندازي اين طرحهاي صنعتي زمينه اميد به اشتغال و اشتغال پايدار  هفت هزار نفر فراهم خواهد شد. رئيس هيئت مديره شركت شهركهاي صنعتي استان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با وجود تنگناهای مالی موجود در کشور و تحریم‌ها با رشد سرمایه‌گذاری از حیث تعداد و میزان در شهرک‌های صنعتی استان قزوین روبه‌رو بوده‌ایم، افزود: بر همین اساس و با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی سال‌های اخیر، ۳۵ درصد اشتغال ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی استان مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.  خانپور در ادامه از قزوین به‌عنوان استانی پرجاذبه برای سرمایه‌گذاری صنعتی نام برد و اظهار داشت: با توسعه شهركهاي صنعتي و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سوی دولت در ایجاد زیرساخت ها برای استقرار واحدهای تولیدی، زمينه استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی وجود دارد.   مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین یادآور شد: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شهرک‌های صنعتی استان مربوط به شهرک‌های صنعتي تقاضا محور  لیا، کاسپین یک و ۲ (آبیک)، خرمدشت، حیدریه و آراسنج بوده است.

طرح واكسیناسیون كاركنان نفت و گاز مسجدسلیمان عملیاتی شد
 مرحله ی نخست انجام طرح واکسیناسیون کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان مسجدسلیمان در برابر ویروس هپاتیت B عملیاتی شد و در حال انجام است .  
به گزارش کائنات، در مرحله ی نخست این طرح که به صورت سراسری در سطح کشور توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و در شهر مسجدسلیمان به همت واحد سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان در حال انجام است ، تاکنون تعداد 500 نفر از پرسنل ستادی و عملیاتی این شرکت تحت پوشش این طرح قرار گرفته و واکسن ویروس هپاتیت نوع  B به آنها تزریق شد . لازم به ذکر است که جمعیت هدف این طرح ، کلیه ی شاغلین با هر نوع وضعیت شغلی شامل : رسمی ، قراردادی ، پیمانکاری و غیره که دارای سن بین 32 تا 65 سال هستند می باشد . افزون بر آن و در همین راستا ، تزریق واکسن هپاتیت  B به خانواده کارکنان صنعت نفت مسجدسلیمان نیز در کلینیک خانواده واقع در درمانگاه میدان انجام می شود . اضافه می نماید ، نوبت دوم طرح سراسری واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت در بهمن ماه سال جاری و نوبت سوم آن 6 ماه دیگر برگزار می شود . شایان ذکر است که هپاتیت B یک بیماری ناشی از اختلال در کبد است که بر اثر ویروس هپاتیت ایجاد می شود. پیشگیری از این بیماری با واکسن امکان پذیر است . این واکسن در 3 مرحله تزریق می شود و حتی در دوران بارداری و شیردهی نیز واکسن این بیماری قابل تزریق است . واکسن به مدت حدود 10 سال بدون نیاز به آزمایش ، قادر به ایجاد ایمنی در برابر ویروس خواهد بود .

آخرین دستاوردهای پژوهشی آبفا بوشهر در جشنواره وزارت نیرو ارائه می‌شود
 معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: آخرین دستاوردهای پژوهشی این شرکت در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو ارائه و در معرض دید عموم قرار می‎گیرد.
به گزارش کائنات، مهدی محمدی در تشریح این خبر اظهار داشت: هفته پژوهش و فناوری وزارت نیرو امسال به صورت مجازی و در پلت فرم اینترنتی پژوهشگاه نیرو به آدرس https://hyperexpo.ir  در حال برگزاری است. وی بیان کرد: در این جشنواره نشست‌ها و کارگاه‎های تخصصی با موضوع‌های آب و برق و دستاوردهای نوین ارائه می‌شود. محمدی اظهار داشت: در غرفه مجازی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر آخرین دستاوردهای پژوهشی این شرکت در معرض عموم قرار داده شده است. وی گفت: در این غرفه پنج پروژه پژوهشی که توسط پژوهشگران هم استانی و با حمایت شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر انجام شده در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است. محمدی یادآور شد: این پروژه‎های تحقیقاتی شامل «ساخت پایلوت سیستم کاهش سختی آب شرب»، «ساخت غشا سرامیکی سیلیکون کاربید» ، بهبود برآورد (نسبت خروجی بدست آمده) حالت آرمانی در سامانه شیرین سازی رطوبت دهی- رطوبت گیری، سنتر نانو کاتالیست‌‎هایFSM-۱۶ TIO۲/ ،FSM-۱۶ ZNO/  برای حذف رنگ در فاضلاب‌های صنایع رنگ، گندزدایی آب خاکستری توسط فرایند اکسیداسیون پیشرفته در نور مرئی به کمک نانو ذرات سیلور وانادات است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه