روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۱ دي - شماره 3822

استاندار تهران:

ممنوعیت تردد به استان های شمالی ادامه دارد

 استاندار تهران با اشاره به ضعیت زرد در استان تهران از استمرار ممنوعیت تردد به استان های شمالی خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری مردم و مسئولان، خوشبختانه استان تهران در وضعیت زرد قرار دارد.وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: هر گونه عادی انگاری شرایط را دشوار می کند، از اینرو رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعلام شده برای استمرار این روند ضروری است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.استاندار تهران با تشریح محدودیت های وضعیت زرد تاکید کرد: دورکاری یک سوم کارکنان دستگاه های اجرایی در استان تهران اعمال می شود و محدودیت تردد خودروها از ۹ شب تا ۴ صبح استمرار دارد.استاندار تهران با اشاره به ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۴ در مورد وضعیت تردد بین استانی تاکید کرد: با توجه به اینکه اکثر درخواست ها مربوط به تردد به استان های شمالی می باشد که بعضا در شرایط قرمز و نارنجی قرار دارند، محدودیت تردد به استان های شمالی ادامه دارد و تردد به سایر استان ها مجاز می باشد.

نامه حناچی به شورای شهر برای ادامه بهره برداری از ۲۷۴ملک واگذار شده شهرداری
 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از ارسال نامه اخذ مجوز ادامه بهره برداری از املاک شهرداری به شورای شهر خبر داد.
محمدرضا جوادی یگانه درباره سرانجام املاکی که حق بهره برداری آن از سوی شهرداری تهران به افراد غیر سپرده شده بود، گفت: براساس بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، به شهرداری ها اجازه داده شده است که با شرایط مشخص، حق بهره برداری از  زمین و املاک خود را در اختیار مؤسساتی با کارکرد اجتماعی ، فرهنگی و هنری  قرار دهد که تمام املاک واگذار شده در شهرداری تهران نیز بر اساس این بند بوده است.
وی بیان کرد: بلافاصله بعد از فعالیت شورای شهر پنجم درسال ۹۶ یک مصوبه داشتند که بر اساس آن شهرداری موظف شد هر ملکی را که می خواهد واگذار کند، از شورا مجوز بگیرد و در مورد سرانجام واگذاری ملک های قبلی نیز گزارش ارائه کند، بر همین اساس این وظیفه یعنی تهیه گزارشی از وضعیت املاک واگذار شده،  بر عهده معاونت اجتماعی گذاشته شد که در این زمینه کمیسیونی برای بررسی املاکی که در قالب بند ۶ ماده ۵۵ واگذار شده بود،  تشکیل شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در این کمیسیون تمامی املاکی که حق واگذاری از آنها واگذار شده بود، بررسی و تعیین تکلیف شد، گفت: در ۱۵ مهرماه سالجاری، شهردارتهران لایحه ای را در مورد وضعیت املاک واگذار شده به شورای شهر ارسال کرد که در آن لایحه املاک به سه دسته تقسیم بندی شدند که ما در این گفت و گو در مورد املاکی که در قالب بند۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها حق بهره برداری از آنها واگذار شده، صحبت می کنیم.
وی گفت: شهرداری تهران در سنوات گذشته براساس بند ۶ قانون ۵۵ شهرداری ها، املاک و زمین هایی را به موسسات،خیریه ها و افراد واگذار کرده بود که بخشی از این املاک در حوزه فعالیت های اجتماعی  و فرهنگی شهرداری قرار دارد همچون ورزشگاه ها، مراکز بهاران، فرهنگسراها و... که در حوزه عمل فعالیت اجتماعی شهرداری تهران قرار دارند که این مراکز با رعایت مواد قانونی و براساس آئین نامه در مزایده یا مناقصه واگذار شده بودند. جوادی یگانه با تاکید بر اینکه در برخی واگذاری ها تخلفاتی مشهود است که موضوع بازپس گیری از سوی سازمان املاک در حال پیگیری است، افزود: در این میان برخی املاک شناسایی شدند که ادامه بهره برداری از آنها توسط افراد غیر نیازمند اخذ مجوز از شورای شهر است که این املاک در قالب نامه ای جدید در هفته آینده به شورای شهر ارسال خواهد شد.
وی توضیح داد: در میان این املاکی که نیازمند اخذ مجوز هستند، بخشی از املاک به نهادهایی همچون پلیس، بهزیستی و... در راستای انجام ماموریت هایشان واگذار شده و همچنین املاکی هم به خیریه ها، سمن ها، مساجد و... واگذار شده که برای ادامه بهره برداریشان نیازمند اخذ مجوز از  شورای شهر تهران هستند.
جوادی یگانه در مورد املاکی که به نهادها واگذار شده گفت: عدد کل فهرستی که در قالب نامه به شورا ارسال می شود  ۲۷۴ مورد است که شامل ۱۲۷ ملک در اختیار ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و ۱۴۷ ملک قابل واگذاری مصداق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری است که ۶۹ مورد از آنها مراکز مذهبی مسجد، حسینیه، هیات و حوزه علمیه هستند و بقیه  که حدود ۷۸ مورد است، شامل مجموعه‌های عام‌المنفعه، خیریه ها، مراکز درمانی و بهداشتی، سمن‌ها و انجمن‌ها و موسسات علمی، فرهنگی و هنری می شود.
معاون شهردار تهران افزود: شهرداری تهران در لایحه قبلی در مورد تمامی املاک شهرداری که در اختیار دیگران است گزارشی به شورای شهر داده و حالا در این نامه جدید می خواهیم اجازه بهره برداری از املاک واگذار شده را برای نهادها و سازمانهایی که حسن رفتار آنها ثابت شده، دریافت کنیم.

هاشمی عنوان کرد؛
آشتی کنان دولت و شهردار
 رییس شورای شهر تهران بر لزوم اتصال خط راه آهن به متروی تهران تاکید کرد.
محسن هاشمی در مراسم آغاز عملیات بازآفرینی شارباغ و بهره‌برداری از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار که با حضور جهانگیری – معاون اول رییس جمهور – برگزار شد، گفت: این حضور معاون اول را به عنوان آشتی‌کنان هیات دولت با شهردار فرض می‌کنیم و امید است از فردا با پارتی بازی شما شهردار را در هیات دولت داشته باشیم.
رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که خوب است شهردار تهران در مورد کلمه شارباغ توضیحی دهد چرا که هرچه دیکشنری را گشتیم توضیحی در این خصوص پیدا نکردیم، اظهار کرد: لازم است در مورد سابقه پروژه توضیحی دهم، چرا که این پروژه شاید به ۱۶ سال قبل و زمانی که احمدی نژاد شهردار تهران بود باز می‌گشت چرا که وی در بازدید از منطقه ۱۷ و ۱۸ متوجه شد که مردم از حضور راه آهن در محله‌شان گلایه دارند و تصمیم گرفته شد که این خط آهن به زیر زمین برود و حتی احمدی نژاد فشار آورد که دو خط مترو نیز در کنار ریل راه آهن بسازیم تا بتوانیم شهرهای اقماری را به مترو وصل کنیم. وی با بیان این‌که خوشبختانه خط راه آهن در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد با پیمانکاری خاتم‌الانبیاء به زیر زمین رفت اما متاسفانه دو خط متروی کنار آن بیش از ۱۲ سال است که استفاده نشده و این عدم‌النفعی برای شهر تهران است که باید فکری به حال آن کرد، گفت: بهتر است شما معاون اول راه آهن را نیز دعوت کنید تا در توافقی بین راه آهن و شهرداری این مشکل حل شود و این خطوط به خط سه مترو وصل شده تا بتواند ۳۰۰ هزار سفر را از این مسیر با تکیه بر شهرهای اندیشه، شهریار، قلعه حسن‌خان و شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ سرویس‌دهی کند.
هاشمی در مورد بهره‌برداری از شهید نجفی رستگار نیز با بیان این‌که این بزرگراه دسترسی مردم به سمت جاده خراسان را تسهیل می‌بخشد، ادامه داد: اما لازم است که به سرعت پل مقابل آن هم به بهره‌برداری برسد، چرا که مردم از داخل شهر می‌توانند به جاده خراسان بروند، اما از آن سمت نمی‌توانند از این مسیر استفاده کنند و حتی ما در این مسیر گرفتار شدیم و به همین دلیل دیر رسیدیم و باید کمک کنیم تا پروژه هرچه سریع‌تر کامل شود.
رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که سالروز قتل امیرکبیر است که به عنوان نخستین سردار سازندگی آن را می‌شناسند، تصریح کرد: سیاست‌های توسعه گرایانه امیرکبیر به مذاق سیستم فاسد حکومت قاجار خوش نیامد و از آنجایی که آن را یک تهدید می‌دانستند دستور قتل امیرکبیر را در فین کاشان صادر کردند.
وی با بیان این‌که پروژه شهید رستگار به نام سردار جنگ کاظم نجفی رستگار نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: با وجود مشکلات اقتصادی این پروژه تکمیل شد و ترافیک مناطق کم برخوردار جنوب به خصوص آزادگان و افسریه تا حدودی حل می‌شود. هاشمی با بیان این‌که شهید نجفی رستگار از فرماندهان نسل اولیه جنگ و از یاران چمران و متوسلیان بود که فرمانده تیپ سیدالشهدا محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه بنا به دلایلی کمتر اسم وی مطرح شده و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و این نام گذاری بسیار بامسما است.
وی با بیان این‌که که پیکر این شهید که در هورالهویزه به شهادت رسید بعد از ۱۳ سال به کشور بازگشت، اظهار کرد: در خاطرات آیت‌الله رفسنجانی نیز به این شهید اشاره شده است که بعد از عملیات خیبر با آیت‌الله دیدار صمیمانه داشتند و از فرماندهی جنگ گلایه داشتند که آیت‌الله از آنها می‌خواهد توضیحات‌شان را مکتوب کنند و حتی اسم‌شان را هم ننویسند، اما آنها شجاعت کرده و هم امضاء و هم اسم خود را نوشتند و وی از فرماندهان شجاع بود که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که در سالروز ارتحال آیت‌الله رفسنجانی صداوسیما به این موضوع اشاره نکرده است، تصریح کرد: اینگونه رفتارها اثر خوب برای صداوسیما، نظام و حاکمیت ندارد و امیدواریم این روال اصلاح شود تا بهانه و سوء‌استفاده‌ای برای رسانه‌های بیگانه نباشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه