روزنامه کائنات
1

صفحه آخر

۱۳۹۹ شنبه ۲۰ دي - شماره 3821

رونمایی یکی از پایگاه های راهبردی موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس

 فرمانده کل سپاه به همراه فرمانده نیروی دریایی سپاه با رونمایی یکی از پایگاه‌های موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس، از بخش‌هایی از دستاوردها و تجهیزات راهبردی زیر سطحی و موشکی این نیرو بازدید کردند.
 سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین رونمایی یکی از پایگاه های راهبردی موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس خاطر نشان کرد: منطق ما برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی، «قوی شدن» است. وی با بیان اینکه «دشمنان قدرت منطق ما را نمی‌پذیرند»، افزود: اعتقاد داریم دشمنان ما، قدرت منطق را نمی پذیرند بلکه بر منطق قدرت تکیه دارند؛ لذا برای جلوگیری از تحمیل اراده سلطه طلبانه و برنامه آنها ، راهی جز تقویت قدرت بازدارنده دفاعی و تهاجمی برای ما وجود ندارد . فرمانده کل سپاه این مجموعه پایگاه راهبردی موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس را که امروز به افتتاح رسید، از جمله تاسیسات نگهدارنده موشک‌های راهبردی نیروی دریایی سپاه عنوان کرد و گفت: آنچه امروز در این مجموعه می‌بینید یکی از چندین تاسیسات نگه دارنده موشک‌های راهبردی نیروی دریایی سپاه است که در آن، ستونی از موشک‌ها و سیستم‌های پرتاب آنها را ملاحظه می‌کنیم. سرلشکر سلامی افزود: طول این ستون‌ها کیلومترها ادامه دارد و تعداد زیادی از این مجموعه ها در نیروی دریایی سپاه وجود دارد. الحمد الله نیروی دریایی سپاه امروز به کفایت و بلوغ قدرت دست یافته است. وی تاکید کرد: این موشک‌ها با برد صدها کیلومتر ، نقطه‌زن و دقیق، با قدرت تخریب بسیار بالا و قادر به عبور از تجهیزات جنگ الکترونیک دشمن هستند. فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه هم اکنون افسران جوان بی‌شماری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند که سامانه‌ها را برای هرگونه عملیات آنی آماده نگه می‌دارند، تاکید کرد: اگر اراده‌ای در شیاطین، مستکبران و دشمنان ما وجود داشته باشد، این جوانان شجاع و برومند، اراده آنها را در نطفه خفه می‌کنند. سرلشکر سلامی همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های فناورانه در نیروی دریایی سپاه، به عنوان یک نیروی راهبردی، از نظر کمی و کیفی بسیار قابل قبول است، افزود: در این نیروی مقتدر در سطح سامانه‌های اطلاعاتی کشف اهداف و سیستم‌های جست‌وجوگر و همچنین سامانه‌های راداری متصل به سیستم موشکی، پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده است. وی خاطرنشان کرد: موشک‌های نیروی دریایی سپاه از پیشرفته‌ترین موشک‌هایی است که در عرصه نبردهای ساحل به دریا، سطح به سطح، هوا به دریا و دریا به هوا در رده بهترین موشک‌های جهان است.

ظریف:  هنوز شرمنده و عذرخواه هستم
 وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به موضوع سقوط هواپیما اوکراینی و دلیل این موضوع گفت: من از جمله مسئولینی بودم که تا آخرین ساعات پیش از اعلام‌ عمومی، همچون سایر مردم صرفاً گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را می شنیدم و علیرغم پیگیری هیچ اطلاعاتی فراتر از اخبار رسمی به وزارت امور خارجه اعلام نمی‌شد.
 محمدجواد ظریف در اولین سالگرد سقوط هواپیما اوکراینی با انتشار آواز سووشون در صفحه اینستاگرام در مطلبی نوشت: «یک سال از سحرگاه تلخ ۱۸ دی ٩٨ و فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت فرزندان نخبه این مرز و بوم و قربانی شدن انسان‌های بی‌گناه می‌گذرد. فاجعه‌ای که تمامی ایران را داغدار کرده است. می‌دانم پدران و مادران داغدار چه لحظات تلخی را در تنهایی از دست دادن جگرگوشه‌های خود تجربه کرده و می‌کنند. در کنار برخی از آنها نشسته‌ام و در همدلی با داغدیدگان از ناتوانی مطلق شرمنده شده‌ام. من از جمله مسئولینی بودم که تا آخرین ساعات پیش از اعلام‌ عمومی، همچون سایر مردم صرفاً گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را می شنیدم و علیرغم پیگیری هیچ اطلاعاتی فراتر از اخبار رسمی به وزارت امور خارجه اعلام نمی‌شد. اما به محض اطلاع از ماوقع در بعدازظهر جمعه ٢٠ دیماه ٩٨، به سهم خود تأکید نمودم که باید با شرمندگی تمام عین ماوقع را با مردم و جهانیان صادقانه در میان گذاشت. در آن ساعت‌های تلخ بعدازظهرجمعه، نیک می‌دانستم که اذعان به چنین واقعیت تلخی در جهان بی‌سابقه و یا بسیار کم سابقه است و چه میزان فشار بین‌المللی برای من و همکارانم بدنبال خواهد داشت و درک می‌کردم پذیرش خطای دهشتناک یک یا چند تن برای دلاورمردانی که جان خود را برای دفاع از این مردم و مرزوبوم در طبق اخلاص گذاشته‌اند چقدر دشوار است. گرچه هیچ نقش و یا حتی اطلاعی از تحولات نظامی نیمه شب و فاجعه دهشتناک بامداد چهارشنبه سیاه ١٨ دی ٩٨ نداشتم، ولی به عنوان یک مقام رسمی خاضعانه و با قلبی پر از اندوه از همگان عذرخواهی کردم و هنوز نیز شرمنده و عذرخواهم. از همان روز نیز همراه با همکارانم در وزارت امور خارجه صادقانه کوشیده‌ایم که وظایف خود را برای کشف حقیقت، کمک به کاهش آلام خانواده‌ها، جلوگیری از تضییع حقوق آنان و همزمان حفظ و حراست از منافع ملی در برابر بدخواهان این مرز و بوم به انجام رسانیم. می‌فهمم که انجام این وظیفه پیچیده بعضاً باعث حساسیت و رنجش داغدیدگان شده است که از صمیم قلب از آنها پوزش می‌خواهم. بازهم می‌دانم هیچ‌کدام از این تلاش ها درنهایت نمی‌تواند جبران گوشه کوچکی از این خسارت عظیم و جبران‌ناپذیر باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه