روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ شنبه ۲۰ دي - شماره 3821

مجوز ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ملایر اخذ شد

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو پیگیری‌های مستمر انجام شده، مجوز ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این شهرستان اخذ و در کوتاه‌ترین زمان احداث خواهد شد.
حجت الاسلام احد آزادیخواه  اظهار داشت: قرار است هفته آینده زمین این نیروگاه جانمایی شود.
وی احداث این نیروگاه را گامی مثبت در راستای رفع مشکل برق این شهرستان برشمرد و افزود: ملایر هم اکنون دوران طلایی توسعه خود را طی می‌کند.
وی با اشاره به نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان به ریاست استاندار همدان با موضوع رسیدگی به نیازمندی‌ها و پروژه‌های ملایر بیان کرد: در این نشست مصوب شد ناحیه صنعتی خیاطی ازندریان با جدیت در دستور کار قرار گیرد و تا پایان دی شرکت شهرک‌های صنعتی و شورای اسلامی شهر و شهرداری ازندریان برای واگذاری زمین و شروع عملیات اجرایی به توافق برسند.
رییس مجمع نمایندگان استان همدان اتمام پروژه آبرسانی آب شرب سد کلان به شهر ملایر را تا پایان امسال از دیگر مصوبات این شورا برشمرد و گفت: با اتمام طرح خط انتقال آب و تصفیه‌خانه سد، در مجموع این پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
حجت الاسلام آزادیخواه افزود: در سفر اخیر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به ملایر، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه جذب شد.
وی درباره تکمیل مجتمع آبرسانی علی‌آباد دمق مصوبه دیگر این نشست بیان کرد: حدود هفت تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مجتمع هزینه شد و هم اکنون فرآیند آبرسانی به منازل انجام شده و طی یک‌ماه آینده خلاء دبی آب نیز حل خواهد شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: به‌تازگی و پیرو سفر دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به استان همدان، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های شهرک مبلمان حاجی‌آباد به مساحت ۲۰ هکتار اختصاص یافت که مطالعات نهایی آن انجام شده است.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: در این نشست همچنین مقرر شد شهرداری ملایر یک بافت فرسوده شهری را به عنوان بافت محوری انتخاب کند تا برای توانمندی این بافت اعتبار قابل توجهی از طریق استان هزینه شود که منطقه پشت ناسیونال مطرح شد.
وی اظهار داشت: درباره تعیین تکلیف و تکمیل طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن نیز مصوب شد در یک جلسه کارشناسی موضوع تفاهم‌نامه واگذاری آن به شهرداری برای رساندن این طرح به نتیجه نهایی برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

تولید پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام از یک میلیون تن گذشت
 رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: تولید پلی‌اتیلن سنگین این مجتمع در گریدهای مختلف از مرز یک میلیون تن گذشت.
به گزارش کائنات به نقل شانا، آرش خزایی با بیان اینکه این موفقیت ارزشمند حاصل خودباوری، تلاش و دانش متخصصان داخلی است، یادآور شد: واحد HDEP پتروشیمی ایلام سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید. ظرفیت تولید این واحد ۳۰۰ هزار تن در سال و ۴۰ تن در ساعت است که با راه‌اندازی واحد الفین به سالانه ۴۵۰ هزار تن افزایش یافته است. وی به راه‌اندازی واحد الفین و تولید ۷۵۰ هزار تن محصول در سال شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع اشاره کرد و ادامه داد: راه‌اندازی دو واحد الفین و شیرین‌سازی با توان متخصصان داخلی و بدون حضور سازندگان و کارشناسان خارجی و در شرایط تحریم‌های ظالمانه صورت گرفت. رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام افزود: با احداث صنایع تکمیلی در پایین‌دست پتروشیمی، ضمن ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی، اشتغال استان متحول خواهد شد. خزایی میزان اشتغال نیروهای بومی استان و منطقه در پتروشیمی ایلام در سطوح کارفرما را ۹۰ درصد و پیمانکاری را بیش از ۹۵ درصد عنوان کرد و گفت: الفین سیزدهم تنها واحد الفین کشور است که بدون حضور خارجی‌ها راه‌اندازی شده است. رضا کاکایی، رئیس واحد HD مجتمع پتروشیمی ایلام نیز تصریح کرد: از سال ۹۲ که واحد HDEP وارد مدار تولیدشده تا ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹، بیش از یک میلیون و ۴۱ هزار تن محصول تولید شده است. وی ظرفیت دریافت خوراک را ۴۰ تن در ساعت عنوان کرد و ادامه داد: با همت همکاران واحد HD رکورد اخذ خوراک به میزان ۴۱ تن در ساعت نیز ثبت شده است.
کاکایی به ثبت رکورد ۱۲۰ روز تولید پایدار بدون وقفه پلی‌اتیلن سنگین در سال جاری اشاره و اظهار کرد: از فروردین امسال تا کنون ۱۳۳ هزار تن محصول در گریدهای فیلم، لوله، تزریقی و بادی تولید شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه