روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۱۶ دي - شماره 3819

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه مجازی با رئیس دیوان محاسبات کشور:

نقش دستگاه‌های نظارتی در سلامت اداری بی‌بدیل است

  مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش دستگاه‌های نظارتی در سلامت اداری، گفت: فعالیت دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات موجب مصون ماندن دستگاه‌های اجرایی از آسیب‌ها شده و به کاهش تخلفات و افزایش اعتماد عمومی می‌انجامد.
به گزارش کائنات، «علیرضا سعدی پور» در نشست ویدئو کنفرانسی وزیر آموزش و پرورش و رئیس دیوان محاسبات کشور با مدیران‌کل آموزش و پرورش و مدیران‌کل دیوان محاسبات استان‌ها که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به نقش ارشادی و پیشگیرانه دیوان محاسبات تصریح کرد: دیوان محاسبات با تذکرها و توجهات به موقع موجب پیشرفت، پویایی و اعتبار دستگاه‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه نقش نظارتی دیوان محاسبات به عنوان مشاور امین و قابل اعتماد مثال زدنی است، گفت: فعالیت دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات موجب مصون ماندن دستگاه‌های اجرایی از آسیب‌ها شده و به کاهش تخلفات و افزایش اعتماد عمومی می‌انجامد. این سرمایه‌ای بزرگ برای مدیران است و سلامت دستگاه را تضمین می‌کند. درواقع از این طریق انضباط افزایش پیدا کرده و اثربخشی، کارایی و پاسخگویی بیشتر می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نظارت را موجب شفافیت دانسته و افزود: از دیوان محاسبات استان که بحق تعامل بسیار خوبی در چارچوب قانون با آموزش و پرورش دارد تشکر می‌کنیم و انتظار داریم در راستای تحقق سیاست‌های پیشگیرانه به بازآموزی یافته‌های نظارتی به مسئولان و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نیروی انسانی اقدام کنند تا موجب افزایش آگاهی‌های مدیران و بدنه دستگاه نسبت به مشاوره‌های فنی و حقوقی شود.  سعدی پور به برخی مشکلات آموزش و پرورش در زیست بوم جدید اشاره کرده و گفت: در زمینه خسارت‌های مالی به برخی مشاغل موجود در دستگاه، برخی بدهی‌های تلنبار شده از سال‌های گذشته که منجر به صدور رأی شده، کمک به استرداد اماکن تصرف شده آموزش و پرورش و همچنین کمک به تعیین تکلیف وضعیت مالکیت برخی املاک آموزش و پرورش از دیوان محاسبات انتظار کمک داریم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه