روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر - شماره 3789

رفع مشکل آبرسانی به 840اشتراک روستایی در ماسال.

 مدیر امور آبفای فومن از بهسازی و تعویض الکتروپمپ چاه روستای شیر ذیل و اتصال و راه اندازی مجدد آن به شبکه آبرسانی روستاهای شیرذیل ، خلیل سرا ، مودگان ، حسینکوه و پیش حصار با حدود 1550 مشترک خبر داد. وحید مهجور مدیر آبفای فومن افزود : با توجه به افت فشار آب شبکه آبرسانی روستاهای مذکور، نسبت به تعويض الكتروموتور 3-384 كيلووات و پمپ مدل22  اقدام شد .مدیر آبفای فومن با بیان اینکه ، عملیات بهسازی چاه،  افزایش آبدهی از 13 لیتر به حدود 22 ليتر در ثانيه را به دنبال داشته است افزود: این خط انتقال آب شرب 1550 فقره اشتراک را تامین می کند .وی یادآورشد: هزینه برآورد اجرای بهسازی و تعویض الکتروپمپ حدود 750 میلیون ریال بوده که از محل جاری و موجودی انبار تامین شده است .

نقاشی دیوار و نورپردازی نمادهای مهم شهر گرگان در روز جهانی کودک
 به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کودک همزمان با سالروز تصویب کنوانسیون حقوق کودک، یونیسف و شرکای بین المللی و ملی سازمان سیما و منظر و فضای سبز (زیباسازی) شهرداری گرگان در حرکتی نمادین نماد های مهم شهر گرگان مانند ساختمان تاریخی شهرداری گرگان، المان ها و میادین، آبنماها در ودیگر اماکن خود در سطح شهر را برای تجدید تعهدات شهرها و اجتماع دوستداران کودک نسبت به حقوق و رفاه کودکان با رنگ آبی نورپردازی کرد.همچنین به مناسبت این روز در راستای برنامه های شهرداری گرگان تحت عنوان شهر دوستدار کودک، نزدیک به ۴۰۰ متر نقاشی کودک با حضور هنرمندان گرگانی که بصورت افتخاری فعالیت کردند در بلوار استاندارد اجرا شد.

عملیات اجرایی توسعه شبکه فاضلاب شهرستان تاکستان آغاز شد
 مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تاکستان گفت: با هدف ارائه خدمت به مردم و حفظ محیط زیست، عملیات اجرایی توسعه شبکه فاضلاب این شهرستان به طول ۱۸۰۰ متر آغاز شد.
به گزارش کائنات، بهروز طاهرخانی با اعلام این مطلب افزود: برای اجرای این پروژه مبلغ چهار میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارهای عمرانی تخصیص داده خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال جاری این طرح به بهره برداری کامل برسد. وی تصریح کرد: تا پیش از این ۶۲ درصد از مشترکان آب آشامیدنی شهرستان تاکستان به شبکه فاضلاب متصل بودند که با اجرای پروژه موصوف به ۶۵ درصد خواهند رسید. طاهرخانی اظهار امیدواری کرد تا پنج سال آینده کل شهر تاکستان به شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهری متصل شود. وی در پایان خاطر نشان کرد: تصفیه فاضلاب شهری علاوه بر حفظ محیط زیست و ذخایر ارزشمند آب شیرین، به عنوان منبع تامین آب سالم برای مصارف کشاورزی و صنعتی مهیا قرار خواهد گرفت و موجب افزایش بهداشت عمومی و عمر بیشتر منازل مردم می شود.

درخشش بانوان قمی در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم
 رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان قم از کسب دو رتبه برتر توسط نمایندگان استان قم در بخش خواهران چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.
به گزارش کائنات، سید محمد صالح‌نژاد با اشاره به برگزاری مرحله نهایی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: امسال و به خاطر شیوع کرونا، این مسابقات که قرار بود به میزبانی تهران برگزار شود، در دو بخش خواهران و برادران به صورت غیر حضوری به انجام رسید. وی افزود: در بخش برادران، طی هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با مراکز استانی صدا و سیما، مقرر شد نمایندگان هر استان در صدا و سیمای هر مرکز حضور یابند و در رشته خود به اجرا بپردازند، فیلم این اجراها نیمه دوم آذرماه سال جاری از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود و داوران نیز به ارزیابی آنها می‌پردازند. رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه بخش خواهران هم به صورت ویدئوکنفرانس تدارک دیده شد خاطرنشان کرد: پنج نفر از خواهران قمی در این مرحله حضور داشتند که پس از ارزیابی داوران، رأی نهایی در بخش خواهران اعلام شده و شاهد درخشش دو نماینده استان قم و کسب رتبه‌های برتر توسط آنها بودیم. وی ادامه داد: سرکار خانم فاطمه پیوسته رودسری توانست در رشته دعاخوانی، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد؛ در رشته قرائت تحقیق نیز سرکار خانم نسیبه کرمی پارسا رتبه دوم کشوری را کسب کرد.  صالح‌نژاد با تبریک این موفقیت به جامعه قرآنی استان قم عنوان کرد: امیدواریم در بخش برادران هم شاهد درخشش نمایندگان قرآنی خود باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه مطرح کرد؛
اثرات کرونا بر جابجایی مسافران
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه فریبرز کرمی درباره اثرات کرونا بر تردد و جابجایی مسافران اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۳ هزار ۳۷۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در سطح استان کرمانشاه تردد داشته اند که از نظر تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش ۲۸ درصدی حکایت دارند.
به گزارش کائنات، فریبرز کرمی گفت: تردد بیش از ۲۲هزار دستگاه اتوبوس و کاهش ۳۳ درصدی ترددناوگان، تردد ۳۵ هزار دستگاه مینی‌بوس و کاهش ۴۴ درصدی و تردد ۱۱۵ دستگاه سواری و کاهش ۱۸ درصدی تردد خبر داد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین یک میلیون و ۳۶۰ هزار مسافر در سطح استان کرمانشاه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته اند. کرمی تصریح کرد: ۳۳۷هزار مسافر به وسیله اتوبوس، ۵۷۷هزار با مینی بوس و ۴۴۵هزار نفر به وسیله سواری جا به جا شد. وی عنوان کرد: شمار مسافران جابجا شده از طریق اتوبوس ۴۷درصد، از طریق مینی بوس ۴۸درصد و سواری ۱۸درصد کاهش یافته است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ناوگان حمل و نقل استان ۲هزار و ۸۹۸ راننده دارد که ۹۸۹نفر بین ۴۰تا۴۹ و ۹۴۹نفر بیش از ۵۰ سال سن دارند. کرمی تصریح کرد:  ۲۰۲ دستگاه اتوبوس خطی فعال داریم که میانگین عمر ناوگان آن به ۹ سال می‌رسد و با در اختیار داشتن ۹۰۰ دستگاه مینی‌بوس میانگین عمر ناوگان مینی‌بوسی استان ۲۹ سال است همچنین میانگین عمر ناوگان سواری ۱۱ سال بوده و تعداد آن ۸۷۴ دستگاه است.

دیوار بلوار قدیمی گرگان با نقاشی و نوشته‌های کودکانه بازنگاری شد
 در راستای زیباسازی دیوارهای قدیمی در سطح شهر عملیات بهسازی دیوارهای فرسوده واجرای نقاشی دیواری توسط سازمان زیباسازی شهرداری گرگان انجام شد.یحیی ستوده نیا رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای سیاست های دکتر دادبود شهردار محترم مبنی بر لزوم زیباسازی نماهای سطح شهر، نقاشی و دیوارنگاری یکی از خیابان های قدیمی گرگان که مدت ها دچار فرسودگی شده بود و نیاز به بهسازی و طراحی مجدد داشت در دستور کار قرار گرفت.ستوده نیا افزود: عملیات نقاشی و دیوارنگاری 400 متر از دیوار بلوار استاندارد همزمان با روز جهانی کودک توسط برخی هنرمندان خوش ذوق گرگانی انجام شد.به گفته وی هدف از اجرای نقاشی بر روی دیوارهای شهر زیباسازی شهر، جلوگیری از فعالیت‌های دیوارنویسی غیرمجاز و پاکسازی دیوارنویسی‌های قبلی است.ستوده نیا ادامه داد: نقاشی و نوشته های کودکانه روی دیوارهای شهر علاوه بر جلوه بخشیدن به سیمای بصری شهری، از تکرار و یکنواختی شهر برای مردم جلوگیری می‌کند و خاطرات دوران کودکی را برای شهروندان تداعی می سازد.

ساماندهی ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی از اول آذر در گرگان آغاز شد
 رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان گفت: وظیفه اصلی سازمان حمل و نقل در خصوص محدودیت‌های اعلام شده بر عهده ناوگان حمل و نقل عمومی است که شامل تاکسی‌های زرد و آژانس‌ها خواهد بود.مهدی کمال غریبی افزود: هماهنگی‌های لازم به منظور حضور تاکسی‌های زرد و آژانس‌ها در ساعات 9 شب تا 4 صبح در شهر صورت گرفته و طبق برنامه ریزی انجام شده لیست کشیک تاکسی ها و همچنین 30 تاکسی تلفنی هماهنگ گردیده است.وی با تاکید بر اینکه مرخصی رانندگان تاکسی و تردد بین شهری آنها در حال حاضر ممنوع است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده، خدمت رسانی مطلوب به شهروندان توسط تاکسی‌های زرد و آژانس‌ها بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.کمال غریبی از رانندگان درخواست کرد: لطفا جهت سوخت گیری خودرو در جایگاه های سوخت از ماسک استفاده نمایید در غیر اینصورت طبق پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از خدمات دهی معذوریم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه