روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ دوشنبه ۳ آذر - شماره 3788

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تشریح کرد؛

برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل در کرمانشاه

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل در استان را تشریح کرد و اظهار داشت: هفته ایمنی به منظور فرهنگ سازی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای نامگذاری شده است.
به گزارش کائنات، فریبرز کرمی به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل با بیان اینکه روز شنبه ۲۴آبان ماه، روز آموزش و مراقبت از کودکان در ترافیک است گفت: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و بهره‌گیری از برنامه شاد برنامه ریزی جهت فرهنگ سازی و آموزش کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.
مهندس کرمی گفت: روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه، روز یادمان قربانیان سوانح رانندگی است که با هماهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، مطالبی آموزنده و آموزشی جهت انتشار در فضای مجازی، تبلیغات محیطی در پایانه های باری و مسافری تهیه و منتشر شده است. وی در ادامه بیان کرد: روز دوشنبه ۲۶آبان ماه، روز ایمنی موتور سواران نامگذاری شده است که در این روز با همکاری پلیس راه و راهبر کلاس ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در پایان به راکبان موتور سیکلت کلاه ایمنی اهداء خواهد شد.
کرمی گفت: روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه، به نام روز مشارکت علماء و  روحانیون در توسعه فرهنگ ایمنی نام گذاری شده است که با همکاری روحانیون،  طرح جمع آوری احکام و استفتائات در موضوع ایمنی و  مقررات رانندگی، مصاحبه با روحانیون و تأکید بر موضوع رعایت حق الناس و امر به معروف در رانندگی و ترافیک انجام شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه، به نام هیئت دولت و پیام ریاست محترم جمهوری این هفته دنبال خواهد شد.
کرمی گفت: روز پنج شنبه ۲۹ آبان ماه،  به نام روز حمل و نقل بدون حادثه نام گذاری شده است که با همکاری پلیس راه و راهبر، اورژانس، هلال احمر، صدا و سیما، انجمن های صنفی حمل و نقل فراخوان داده شده است. برای برگزاری مانور ماشین آلات با رعايت کلیه پروتکل های بهداشتی و حضور در محورهای اصلی استان، اقدام به گشت های دروازه ای جهت بازرسی وسایل نقلیه عمومی و ناوگان حمل و نقل باری تشدید حضور راهبران در محورهای اصلی برگزار خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: روز جمعه ۳۰آبان ماه،  روز تریبون نماز جمعه نام دارد که در این رو با هماهنگی صورت گرفته ستاد اقامه نماز، پیامک هایی با مضامین رعایت  ایمنی، جهت ارسال به شهروندان آماده شده است. مهندس فریبرز کرمی در پایان افزود: به منظور هرچه بالاتر بردن فرهنگ ایمنی مسابقات با صدا و سیمای مرکز کرمانشاه تدارک و با جوایز ارزنده و بصورت زنده از شبکه زاگرس برگزار خواهد شد. ‌

شرکت گاز استان قزوین:
پایداری خدمات رسانی به مشترکین با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي
 مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین از پایداری خدمات رسانی به مشترکین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ابلاغی ستاد ملی کرونا، خبر داد.
به گزارش کائنات، اسماعیل مفرد بوشهری، ضمن اشاره به اهمیت اجرای پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی  ستاد ملی مبارزه با کرونا ، اظهار داشت: در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی، حفاظت از سلامت نیروی انسانی از الویت های این سازمان می باشد که با رعایت این پروتکل‌ها و عمل به قوانین ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران می توان به این مهم دست یافت و کوتاهی در این امر، لطمه به نیروی انسانی و در نتیجه پایداری خدمات رسانی مداوم به مشترکین را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: اجرایی کردن دقیق برنامه‌هایی مانند میز خدمت، دوركاري، سیستم کار چرخشی، نظارت بیشتر بر دفاتر پيشخوان دولت  و تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی برای محل‌ کار از اقدامات مهم در مقابله با این بیماری مهلک و افزایش توان مواجهه با آسیب‌های ناشی از شیوع گسترده این ویروس می باشد.
بوشهری همچنین تصریح کرد رعایت دقيق مفاد دستورالعمل‌ها و ابلاغيه‌هاي وزارت بهداشت  و ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط رؤساي ادارات، واحدHSE   و منابع انساني به طور دقیق رصد و اجرایی شود.
وی در پایان ضمن بیان این مطلب که  تنها راه عبور از بحران کرونا همدلی و همکاری جمعی بین مردم و مسئولین دانست و افزود هر یک از ما باید حفظ سلامت هموطنان را  به عنوان یک وظیفه اخلاقی، شرعی و انسانی در نظر داشته باشیم تا بتوانیم به هدف اصلی خود که عبور از بحران کرونا می باشد دست یابیم.

وزیر نیرو:
شرکت‌ هایی موفق هستند که همه کار خود را کار روابط عمومی بدانند
 مراسم اهدای جوایز برگزیدگان دومین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های سازمان آب و برق با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و از شرکت برق منطقه ای خوزستان برای کسب مقام دوم، تقدیر شد.
به گزارش کائنات، در دومین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق کشور، آثار ۱۳۲ شرکت از صنعت آب و برق در ۱۴ محور مورد داوری قرار گرفت که در پایان ۴۹ شرکت شامل ۱۸ شرکت توزیع نیروی برق، هفت شرکت برق منطقه ای، پنج شرکت مدیریت تولید، هشت شرکت آب و فاضلاب و ۱۱ شرکت آب منطقه برگزیده شدند.
شرکت برق منطقه ای خوزستان در این جشنواره در محور «ارتباط با پایگاه خبری وزارت نیرو (پاون) رتبه دوم» را کسب کرد و محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان به نمایندگی از وزارت نیرو، لوح تقدیر و تندیس رتبه برتر را به تورج فتاحی مدیر روابط عمومی این شرکت، اهداء کرد.
وزیر نیرو در آیین پایانی این جشنواره با تبریک به روابط عمومی ‌هایی که رتبه‌های ممتاز جشنواره را به‌دست آوردند، گفت: شرکت‌ هایی موفق هستند که همه کار خود را کار روابط عمومی و ارتباط بی ‌واسطه با مردم بدانند.
رضا اردکانیان بیان کرد: وزارت نیرو دستگاهی در وسیعترین سطح ارتباطی با مردم است و باید به گونه‌ای عمل کند که مردم تفکیکی بین خود و مدیران در دستگاه آب و برق احساس نکنند.
وی با اشاره به کار ویژه و مهم روابط ‌عمومی‌ها، بر ارتباط با مردم، پاسخگو بودن و اهتمام بر توسعه این ارتباط تاکید کرد و افزود: ما مهمترین ابزار ارتباطی با مردم در سازمان دولت را در اختیار داریم و لازم است روش‌های خود را بهینه کرده و در شکل‌گیری جامعه پرامید و تاب‌آور، سهم و نقش عمده‌ای داشته باشیم.
براساس این گزارش، در محور حضور در فضای مجازی سازمان آب و برق خوزستان رتبه اول و در محور ارتباطات درون سازمانی نیروگاه رامین رتبه دوم را کسب کردند و مراسم تقدیر از برگزیدگان خوزستانی به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر نیرو در سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد.

حفظ زیر ساخت ها  در راستای پایداری گاز طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است
 مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: بهترین و کم هزینه‌ترین راه مقاوم‌سازی سازمان در مقابل تهدیدات خارجی یا حوادث طبیعی رعایت الزامات پدافند غیرعامل می باشد که این موضوع به عنوان یک ضرورت در دستور کار متولیان امر در شرکت گاز استان اردبیل قرار گرفته است.
به گزارش کائنات، سردار اسماعیلی مدیر عامل این شرکت یا اعلام این خبر افزود: در صنعت گاز، حفظ زیر ساخت ها اهمیت ویژه ای دارد بنابراین کار پدافند غیرعامل در این رابطه شناسایی و سطح بندی دارایی ها و تهدیدشناسی و مصون سازی می باشد تا  از این طریق اثر این تهدیدات با تدابیر و تمهیدات لازم خنثی گردد. سردار اسماعیلی در همین زمینه به اقدامات و برنامه های شرکت گاز استان اردبیل اشاره نمود و گفت: طی سال گذشته در حوزه پدافند غیر عامل و براساس مطالعات RAMCAP در قدم اول تمامی اطلاعات تاسیسات گازرسانی با دیدگاه پدافندی جمع آوری شده و در گام بعدی کلیه تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری و آسیب پذیری تاسیسات گازرسانی استخراج گردید که با استفاده از داده های در دسترس نسبت به ارزیابی ریسک فعالیتها اقدام شده و نهایتا ریسکهای شناسایی شده بر مبنای سطح آسیب پذیری اولویت بندی گردید و در آخر راهکارهای پدافند غیر عامل جهت مقابله با تهدیدات و کاهش آسیب پذیری ارایه شد.  مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل مستحکم سازی تاسیسات، تهیه جداول راهکارهای کاهش مخاطرات، ارایه راهکارهای حراستی و امنیتی برای ارتقاء پایداری، تجهیز اتاق بحران از نظر ساختار، تجهیزات و فرماندهی عملیات را از دستاوردهای مطالعات RAMCAP برشمرد و اظهار داشت: پایداری گاز طبیعی اولویت اول شرکت گاز استان اردبیل است و اقدامات صورت گرفته در این خصوص در حوزه پدافند غیر عامل بسیار تاثیر گذار می باشد.  

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه