روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر - شماره 3766

همزمان با دهه وقف؛

۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در استان مرکزی برگزار می شود

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری یکصد عنوان برنامه فرهنگی در دهه وقف در استان خبر داد.
حجت الاسلام عبدالله واحدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: از ۲۴ مهرماه لغایت سوم آبان ماه برنامه‌های دهه وقت به طور همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در هفته وقف برنامه‌هایی از قبیل غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، همایش یاوران وقف در شهرستان‌ها، برگزاری ۳۵ نشست تخصصی با دعوت از حوزویان، اصناف، بازاریان در سطح استان، نشست تخصصی با اصحاب رسانه و مؤسسات خیریه، راه اندازی ۱۱ ایستگاه واقف باشیم در شهرستان‌ها، برپایی خیمه معرفت در ۸ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از توزیع بسته‌های معیشتی در راستای اجرای نهضت کمک‌های مومنانه در هفته وقف خبر داد و افزود: پنج هزار سبد کالا بین نیازمندان در هفته وقف توزیع می‌شود.
واحدی در ادامه به توزیع ۱۴ سری جهیزیه به ارزش ۱۷۰ میلیون ریال، حمایت از ۲۰ خانواده زندانی، تکریم و تجلیل از مدافعان سلامت و خانواده شهدای سلامت با محوریت بیمارستان موقوفه آیت الله خوانساری اراک، راه اندازی یکی از پروژه‌های انرژی خورشیدی در امامزاده ۷۲ تن ساروق در دهه وقف اشاره کرد.
وی عنوان کرد: نزدیک به چند سال تعمیر بازار موقوفه شهر نراق با مشکل مواجه بود، در حال حاضر مرمت این بازار با اداره کل اوقاف و همکاری اداره میراث فرهنگی انجام شده و برای سرمایه گذاری آماده است.
واحدی به توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه به ارزش ۷۵ میلیارد ریال، کمک به ۵۰۰ بیمار نیازمند به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در طرح مهر تندرستی، توزیع بسته‌های بهداشتی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال، آزادسازی ۱۰ زندانی جرایم غیر عمد با محکومیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و حمایت از ۵۰ خانواده زندانی اشاره کرد. به گفته وی امسال ۲۸ وقف جدید (۲۵ مورد انفرادی و سه مورد نیز مشارکتی) به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در این استان به ثبت رسیده است. واحدی ادامه داد: خیرین بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه بقاع متبرکه استان مرکزی کمک کردند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه