روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر - شماره 3766

رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور:

80 درصد جایگاه داران با زیان مواجه شدند


تکذیب جریمه کرونایی در پمپ بنزین‌ها
 رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور ضمن رد جریمه مالکان خودرو پیرو رعایت نکردن نکات بهداشتی، گفت: برخی از تصمیمات دولت باعث تشدید تردد در شهر شده است و نمی‌توان تمام مسئولیت را تنها متوجه مردم کرد.
ناصر رئیسی‌فرد با اشاره به میزان مصرف بنزین در تعطیلات روز‌های گذشته اظهار کرد: میزان مصرف بنزین در روز‌های گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته و نسبت به روز‌های قبل از کرونا تا ۴۰ درصد کاهش مصرف قابل مشاهده است و با وجود ترافیک سنگین در محور‌های شمالی می‌توان در مجموع گفت که میزان مصرف کاهش داشته است. رئیس کانون جایگاه داران کشور تصریح کرد: با وجود عدم حمایت دولت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صاحبان جایگاه‌های سوخت به منظور رعایت مسئولیت اجتماعی خود اقدام به تهیه دستکش‌های یکبار مصرف و مواد ضدعفونی کننده در جایگاه سوخت سوخت کرده اند، اما همکاری مردم در این زمینه چندان مناسب نیست و بعضا شاهد رها کردن دستکش یکبار مصرف پس از سوختگیری از توسط مالک خودرو در جایگاه هستیم. وی افزود: جریمه افراد در زمان سوخت‌گیری در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با استفاده از دوربین‌های جایگاه‌داران، شایعه‌ای خنده دار است و این موضوع صحت ندارد، دوربین‌های جایگاه داران برای مدیریت صحیح واحد استفاده می‌شود و به هیچ شبکه دیگری متصل نیست و تاکنون بخشنامه‌ای به این واحدها اعلام نشده است. رئیسی فرد بیان کرد: برخی از تصمیمات دولت باعث تشدید تردد در شهر شده است و نمی‌توان تمام مسئولیت را تنها متوجه مردم کرد و بسیاری از مردم به دلیل نگرانی از جریمه‌های موجود اقدام به خدمات رسانی در واحد‌های خود می‌کنند. رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت اظهار کرد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تامین دستکش و مواد ضدعفونی کننده هزینه زیادی را به جایگاه داران تحمیل کرده است و با وجود زیان انباشت فعالان این حوزه تصمیم در خصوص افزایش نرخ کارمزد و حمایت از جایگاه داران صورت نگرفته است. وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا و افزایش هزینه ها حدود ۸۰ درصد جایگاه داران با زیان مواجه هستند و نیاز است دولت در این خصوص تصمیمی ویژه‌ای اتخاذ کند.

سخنگوی صنعت برق کشور پاسخ داد:
برق کدام مشترکان از اول آبان رایگان محاسبه می‌شود؟
 سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص رایگان شدن برق برخی از مشترکان از اول آبان توضیحاتی را ارائه داد.  
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور  در خصوص اجرایی شدن طرح برق امید گفت: در واقع هدف اصلی ما در طرح برق امید شناسایی مشترکان کم مصرف است که این مشترکان شامل تخفیف‌هایی می‌شوند. او ادامه داد: بر این اساس در فاز نخست اجرای طرح امید برای آنکه مردم نخواهند خیلی هزینه کنند تا وسایل برقی خود را تغییر دهند، تنها کافی است که روش درست استفاده‌ از وسایل را بدانند و تا حد امکان از وسایل غیرضروری استفاده نکنند، پیش بینی ما این است که با استفاده صحیح از وسایل برقی تا ۱۰ درصد کاهش مصرف برق را داشته باشیم. سخنگوی صنعت برق کشور  اضافه کرد: در طرح امید به مشترکان ۶ ماه فرصت داده می‌شود که خود را در گروه مشترکان خوش مصرف قرار دهند و اگر توانستند در مدت نیم سال میزان مصرف برق خود را اصلاح کنند، مشمول تخفیف ۱۰ درصدی قیمت برق خواهند شد. رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد مشترکان ما، مشترکان پرمصرف هستند و اگر این مشترکان خود را جزو خوش مصرف‌ها نکنند، در گروه مشمولان افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق قرار خواهند گرفت. او اضافه کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده از ابتدای هر سال ۷ درصد به تعرفه کل مشترکان برق و ۱۶ درصد به تعرفه برق مشترکان پرمصرف افزوده می‌شود و این افزایش ۱۰ درصدی که بعد از ۶ ماه شامل مشترکان پرمصرف می‌شود، علاوه بر افزایش سالیانه تعرفه برق است. به گفته سخنگوی صنعت برق کشور از پنجشنبه ۱ آبان امسال برق مشترکان کم مصرف رایگان خواهد شد به طوری که قبض برق این دسته از مشترکان صفر خواهد بود و تا زمانی که این مشترکان مصرف‌شان را زیر ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه نگه دارند، لازم نیست پولی را بابت برق بها بپردازند. او در پایان تصریح کرد: به مشترکانی که پایین‌تر از ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند کم‌مصرف گفته می‌شود، به عبارت دیگر ۲/۸ میلیون مشترک خانگی، ماهیانه زیر ۱۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کنند.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد:
ضرورت جذب سرمایه‌گذار و افزایش جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سیستان و بلوچستان
 مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار و افزایش جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سیستان و بلوچستان تأکید کرد.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، علی اصغر عباسی در بازدید از منطقه زاهدان، ضمن قدردانی از تلاش کارکنان منطقه به منظور خدمت‌رسانی مطلوب به مردم، نگاه مسئولان به سیستان و بلوچستان را نگاهی ویژه خواند و به نیاز منطقه برای توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی اشاره کرد. وی افزود: افزایش جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در منطقه زاهدان ضروری است و باید برای جذب سرمایه‌گذار اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام و بخش خصوصی از مزایای احداث جایگاه مطلع شود. مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در زمینه تأمین نیروی انسانی و اصلاح ساختار سازمانی منطقه نیز گفت: اصلاح ساختار سازمانی به‌منظور همراهی و مساعدت با منطقه در حال اجراست و برای حل کمبود نیرو از نیروهای دیگر مناطق و سربازان امریه استفاده می‌شود. احمد اکبری، مدیر تأمین و توزیع فرآورده نفتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این نشست به طرح‌های در دست اقدام از جمله تأمین فرآورده از طریق توسعه حمل ریلی و افزایش مخزن‌دار از منطقه هرمزگان و طرح‌های تشویقی برای جذب نفتکش اشاره کرد. همچنین موارد و مسائلی از سوی معاونان و رؤسای واحدهای منطقه مطرح شد که کندی و قطعی سامانه سدف، کمبود منابع سیستمی از جمله سرورهای شبکه و پهنای باند اینترنت، کمبود ناوگان حمل‌ونقل فرآورده و دیگر مشکلات نفتکش‌های حمل فرآورده، کمبود منابع انسانی و سمت‌های بلاتصدی و حذف‌شده از جمله مشکلات مطرح در این نشست بود. بر پایه این گزارش، در این بازدید کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز حضور داشت که پس از بازدید و بررسی مسائل پیش روی منطقه، با همراهی مدیر عامل شرکت پرسی ایران‌گاز و مدیر منطقه زاهدان با استاندار سیستان و بلوچستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

صرفه‌جویی 30 میلیارد تومانی با کاهش زمان عملیات جابجایی دکل حفاری خلیج‌فارس
 کاهش ۶۵ درصدی زمان عملیات جابه‌جایی دکل حفاری خلیج فارس (مورب) در میدان نفتی ابوذر واقع در آب‌های خلیج فارس نسبت به میانگین دوره‌های گذشته، صرفه‌جویی بیش از ۳۰ میلیارد تومانی به همراه داشته است.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، شهاب بسطامی، رئیس نظارت بر عملیات حفاری شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: عملیات جابه‌جایی دکل حفاری خلیج فارس (مورب) که از روز هشتم شهریورماه آغاز شده بود، با موفقیت پایان یافت و جابه‌جایی این دستگاه حفاری طی ۵۰ روز به پایان رسید. وی افزود: میانگین زمان پنج بار عملیات جابه‌جایی دستگاه حفاری خلیج فارس، ۱۴۱ روز بوده که با تلاش‌های انجام‌شده این میزان معادل ۶۵ درصد کاهش داشته است و این مهم، به معنای صرفه‌جویی بیش از ۳۰ میلیارد تومانی است. کمترین زمان جابه‌جایی ثبت‌شده برای عملیات جابه‌جایی دکل خلیج فارس حدود ۱۰۰ روز بوده که در رکورد جدید، ۵۰ روز نسبت به رکورد پیشین بهبود یافته است. رئیس نظارت بر عملیات حفاری شرکت نفت فلات قاره ایران عنوان کرد: این مقدار بهبود در زمان جابه‌جایی، حاصل کار گروهی و تلاش جمعی همکاران اداره حفاری در مناطق عملیاتی و ستاد تهران، عملیات دریایی، منطقه عملیاتی خارک و تلاش بی‌وقفه کارکنان شرکت ملی حفاری است که با برنامه‌ریزی دقیق در به‌کار گرفتن توان لجستیکی موجود، فشرده کردن حجم فعالیت‌ها و تمهیدات لازم برای استقرار حداکثر نیروهای عملیاتی در محل و به‌کارگیری حداکثر توان آنها به ثمر رسید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه