روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر - شماره 3766

مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی خبر داد:

سودآوری ۴۵۰ هزار دلاری در پالایشگاه نهم پارس جنوبی

 مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی گفت: با انجام مهندسی معکوس و ساخت اقلام یدکی پمپ‌های ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه نهم، علاوه بر کسب دانش ساخت، شکست تحریم‌ها و جلوگیری از خروج ارز، سودآوری ۴۵۰ هزار دلاری در این پالایشگاه نیز محقق شده است.
محمد مهدی هاشمی افزود: درآمد حاصل از هر ردیف گازی در پالایشگاه نهم معادل ۱۵ میلیارد تومان در روز و ۶۴۵ میلیون تومان در هر ساعت برآورد شده است.
وی اظهار داشت: در پالایشگاه نهم با وجود ۶ ردیف گازی، ۱۲ «پمپ آمین» ساخت شرکتی شرقی وجود دارد.
هاشمی افزود: از آنجایی که در سرویس قرار گرفتن یک ساعت زودتر هر ردیف گازی، منجر به ۶۲۵ میلیون تومان سود بیشتر می‌شود، در نتیجه کمیته خودکفایی پالایشگاه نهم تصمیم به مهندسی معکوس و ساخت اقلام یدکی این پمپ در داخل کشور کرده است.
به گفته هاشمی؛ در این پروژه تمامی متعلقات سوار بر «شفت پمپ» تحت عملیات مهندسی معکوس قرار گرفته است و شفت، پروانه، دیفیوزرها و سایر قطعات سبک و سنگین حساس و پیچیده که در مجموع شامل ۱۵ قطعه می شود در آستانه رونمایی است.
مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی گفت: قلب تپنده ردیف‌های شیرین‌سازی هر پالایشگاه پمپ‌های آمین است که با پمپاژ ماده حیاتی آمین با فشار ۷۰ بار و به میزان کافی در برج جذب منجر به دفع H۲S گاز ارسالی از سکوها شده و در نتیجه به اصطلاح گاز شیرین می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه