روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر - شماره 3766

سخنان رادیکال و اهانت آمیز نسبت به دولت ادامه دارد؛

گذشت از «اعدام» و غش کردن برای «استیضاح!”

 هجمه‌ها به دولت روز به روز در حال افزایش است و اگر این هجمه ها پیش از این متوجه برخی اقدامات و تصمیمات دولت بود اکنون بیش از پیش به سوی موضوعات بی پایه و جعلی سمت و سو یافته است و هر رویداد و کنشی از سوی دولت، مجموعه‌ای از خبرهای جعلی، توهین‌های توییتری، گزارش‌های خلاف واقع، روایت‌های دست چندم و سلیقه‌ای را از سوی مخالفان در صفحات مجازی و حقیقی در پی دارد. مخالفان برخلاف توصیه‌های موکد رهبر انقلاب مبنی بر تعامل مطابق قانون و شرع، و کاملا در جهت عکس شعارهای انقلابی خود، از هیچ تهمت و توهینی به رییس جمهوری دریغ ندارند. گویی، تفسیر آنها از انقلابی بودن، فحش دادن ، بی ادبی و وقاحت بی اندازه است. این حجم از توهین و وقاحت نسبت به رییس جمهوری در کمتر دوره ای پس از انقلاب مشاهده شده است.
 در حالی که هنوز واکنش‌ها نسبت به توئیت رادیکال و اهانت آمیز ذوالنوری تمام نشده و ادامه داشت، این نماینده مجلس یازدهم باز اقدام به حاشیه‌سازی دیگری کرد. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که به نظر می‌رسید ظاهرا از خواسته چند روز قبل خود یعنی اعدام رئیس جمهوری ! عقب نشینی کرده، این بار خواستار استیضاح روحانی شد و در توئیتی نوشت: «استیضاح حسن روحانی از دستورکار خارج نشده است» .
طیف تندروی اصولگرا از مجلس دهم نیز دنبال استیضاح رئیس دولت دوازدهم بود اما این خواسته در طول ۴ سال همواره بالقوه ماند و در آن دوره به فعلیت نرسید تا اینکه بعد از انتخابات ۲ اسفند و شروع به کار مجلس یازدهم ،همان طیف مجددا پیگیر طرح استیضاح روحانی شد . علاوه بر آن بیش از ۱۲۰ نماینده مخالف دولت طرح سوال از رئیس جمهور را امضا و به هیات رئیسه تحویل دادند.
 این موضوع واکنش رهبر انقلاب را در پی داشت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیداری که به صورت ویدئو کنفرانس با نمایندگان مجلس یازدهم برگزار شد؛ در واکنش به طرح موضوع استیضاح رئیس دولت توسط  برخی نمایندگان مجلس ، تلویحا مخالفت کرده و گفتند: «اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و پیگیری امور به هیچ وجه سست نشود».
این موضع صریح رهبر انقلاب باعث شد تا خواسته استیضاح نمایندگان تندرو برای مدتی به محاق برود ولی حالا با این توئیت ذوالنوری مشخص شد آن عقب‌گرد ، موقتی بوده و باز هم آن طیف از نمایندگان مجلس یازدهم خواسته خود را بدون توجه به وضعیتی که کشور با آن مواجه است، به جریان انداخته‌اند. این موضوعی بود که حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور نیز به آن اشاره کرد. او در صفحه توئیترش با خطاب قرار دادن ذوالنوری نوشت: «استیضاح جق اکثریت قاطع مجلس است اما ایجاد تزلزل در حاکمیت، تضعیف دولت در زمان جنگ اقتصادی، نخ دادن به هر دو نامزد انتخاباتی آمریکا برای کوتاه نیامدن در برابر دولت فعلی ایران و تعویق هرگونه رفع یا کاهش تحریم‌ها تا استقرار دولت بعدی در ایران از وظایف نماینده‌ای با ۲۰۴ هزار رای نیست.»
تهدید روحانی رئیس جمهور از سوی ذوالنوری نماینده طیف تندروی مجلس یازدهم ، البته که بار اول نیست رخ می‌دهد و پیش از این نیز به شکل دیگری تکرار شده بود. ذوالنوری اواسط آبان ۹۸ نیز در حمله تندی به روحانی صراحتا گفت : «وظیفه من به زیر کشیدن آقای رئیس جمهور است !». طی این یکسال یعنی از آن روز تا امروز که ذوالنور خواستار اعدام رئیس جمهور شده است، شرایط سیاسی و اقتصادی کشور به خاطر مسائل متعددی،‌ نه تنها بهتر نشده بلکه مطلوب نیست .  
از یک سو مشکلات اقتصادی به خاطر احیا وتشدید تحریمهای آمریکا علیه ایران به شدت زیاد شده است. از سوی دیگر، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داریم که ۱۳ آبان امسال برگزار می‌شود . ایران نیز یکی از محورهای مهم رقابت دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا یعنی ترامپ و جو بایدن است . علاوه بر آن مشکلات خارجی به خاطر درگیری‌هایی که در منطقه و همسایگی مرزهای ایران رخ داده است و همچنین شیوع کرونا، مزید بر علت شده تا وضعیت عادی نباشد.
در چنین شرایطی مجلس یازدهم که عنوان انقلابی را نیز برای خود انتخاب کرده، به جای آنکه به توصیه رهبری معظم مبنی بر هم‌افزایی قوا توجه کند، مولد تنش‌های سیاسی است؛ تنش‌هایی که‌ بهارستانی‌ها به خوبی می‌دانند حتی طراحانش را هم با چالش مواجه می‌کند. بدین صورت که این نمایندگان تندرو را با سوالهایی از سوی مردم مواجه می‌کند. این گروه از نمایندگان البته تا کنون نتوانسته‌ ‌اند پاسخی برای تنویر افکار عمومی ارائه دهند. برخی از این نوع سوالها را صادق زیباکلام مطرح کرده است. این استاد دانشگاه در واکنش به تهدید اعدام رئیس جمهور از سوی ذوالنوری به عنوان نماینده طیف تندروی مجلس در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت:« میشود در پاسخ به تقاضای اعدام از ناحیه جناب ذوالنور برای آقای روحانی، یک نظر سنجی ساده از مردم نمود و پرسید چه کسی در انداختن کشور در وضعیت موجود بیشتر مقصر است؟ تندروهای انقلابی امثال جناب ذوالنور که تنها هنرشان در مملکتداری آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس است یا روحانی؟»

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه