روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر - شماره 3764

وزیر راه در مراسم رونمایی از سامانه پایش اطلاعات انرژی ساختمان:

هنوز در ساخت‌و ساز به شیوه سنتی عمل می‌شود

 وزیر راه و شهرسازی با گلایه از اینکه هنوز در ساخت‌و ساز به شیوه سنتی عمل می‌شود، گفت: مباحث مربوط به مقررات ملی ساختمان در بخش مصرف انرژی، مادامی که در طراحی و ساخت مورد اعمال نشود کاهش مصرف انرژی رخ نخواهد داد.
«محمد اسلامی» روز گذشته در مراسم رونمایی از سامانه پایش اطلاعات انرژی ساختمان که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، گفت: وزارت راه و شهرسازی از سال گذشته و به صورت ویژه اهتمام به بهینه‌سازی مصرف سوخت هم در حوزه حمل‌و نقل و هم در حوزه ساختمان داشته است.
وی گفت: بهینه سازی سوخت در حوزه ریلی با تبدیل دیزل‌های قطار به سوخت ال.ان.جی بود و تا حدودی محقق شده است و در حوزه جاده‌ای نیز با اجرای برنامه نوسازی ناوگان در تلاش برای کاهش مصرف انرژیی هستیم. اکنون مراحل ثبتت نام و شناسایی انجام شده است و شاهد خارج سازی ناوگان فرسوده از حمل‌و نقل جاده‌ای هستیم.
وزیر راه تصریح کرد: استانداری سازی مصرف سوخت در بخش ساختمان نیز موضوع بسیار مهمی است که با ابلاغ مبحث ۱۹مقررات ملی ساختمان بر اجرای آن همت داریم، وزارت نفت و وزارت راه و سایر نهادها متعهدانه بحث کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان را دنبال می‌کنند و آخرین ویرایش مبحث ۱۹ را هم منتشر کردیم با این حال واجب است که مبحث مقررات ملی ساختمان در فرآیندهای طراحی ساختمان رعایت شود . به گفته وزیر راه و شهرسازی مادامی که مقررات ملی ساختمان در طراحی و ساخت اعمال نشود و تنها به صورت نمایشی به شکل مصوبه و قانون باشد کاهش مصرف انرژی محقق نخواهد شد.
وی با بیان اینکه هنوز در ساخت و ساخت به شیوه سنتی عمل می‌شود، گفت: موضوع دیگر استفاده از مصالح و لوازمی است که باید بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی را دنبال کند و نکته مهم دیگر دانش ساخت است که می‌تواند منجر به کاهش مصرف انرژی شود و همچنین تمام این موضوعات باید توسط سازندگان ذی‌صلاح به خدمت گرفته شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه