روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر - شماره 3763

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور:

کمبودی در تامین گاز مایع استان سیستان و بلوچستان نداریم

 کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور، در خصوص نبود کپسول گاز مایع در سیستان و بلوچستان گفت:نظام توزیع گاز را می‌توان به ۳ بخش توزیع و نظارت تقسیم بندی کرد. در بخش اول که به تولید مربوط می‌شود، تمام پالایشگاه‌ها و شرکت‌های این حوزه به خوبی فعالیت کرده و هیچ کمبودی در تهیه و تامین گاز مایع در کشور وجود ندارد، اما توزیع گاز مایع برعهده ۷۴ شرکت حقوقی است که بر مبنای سهمیه‌ای تعیین شده از پالایشگاه دریافت کرده و به دست مصرف کننده می‌رسانند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور ادامه داد: وظیفه ما تامین گاز مایع مورد نیاز مصرف کنندگان مجاز است. ویس کرمی گفت: برخی از خانواده‌ها به علت زندگی در مناطق محروم از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند و از نفت سفید برای گرمایش و از کپسول‌های گاز مایع برای پخت و پز استفاده می‌کنند. او ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۷۰۰ هزار خانوار مشترک نفت سفید هستند و ما گاز مایع این خانوار‌ها را پس از تعیین سهمیه به شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع می‌دهیم و این شرکت‌ها گاز مایع را از پالایشگاه‌های اصفهان و بندرعباس دریافت و در استان توزیع می‌کنند. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور اضافه کرد:باتوجه به این که دمای هوا رو به کاهش است ما نظارت‌های خود را بر روی نحوه توزیع گاز مایع در استان سیستان و بلوچستان چند برابر کرده ایم تا مردم این استان در فصل سرما دچار مشکل نشوند؛ خوشبختانه کمبود یا مشکلی در خصوص گاز مایع در این استان را نداشته ایم. کرمی تصریح کرد: ما به شرکت‌های توزیع کننده، سهمیه سوخت مورد نیاز استان را می‌دهیم، اما برخی مصرف کنندگان از این سوخت برای پرکردن مخزن گاز خودروی خود استفاده می‌کنند. استفاده از سوخت LPG برای خودرو ممنوع، خطرناک و غیر استاندارد است. او ادامه داد:گاز مایع در سبد سوخت خودور وجود ندارد، متاسفانه تعداد زیادی از هموطنان خودروی خود را دوگانه سوز کرده اند و بخشی از گاز مایع را برای پر کردن مخزن CNG خودرو استفاده می‌کنند در صورتی که این سوخت باید به استان‌های محروم ارسال شود. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: اگر گاز مایع در سبد سوخت مصرفی خودرو‌ها اضافه شود ممکن است مشترکان واقعی  که در اقصی نقاط کشور از نعمت گاز شهری محروم هستند، دچار مشکل شوند، بنابراین باید جلوگیری استفاده غیر مجاز از گاز LPG در خودرو‌ها گرفته شود تا مصرف کنندگان و مشترکین واقعی مشکل پیدا نکنند. ویس‌کرمی بیان کرد:رسالت ما تامین گاز مایع مورد نیاز مصرف‌کنندگان از طریق شرکت‌های موظف است که این کار بدون وقفه انجام می‌شود و خوشبختانه کمبودی در این خصوص نداشته ایم، اما باید برخی از دستگاه‌ها نظارت خود را بر روی چگونگی توزیع و استفاده غیر مجاز از گاز LPG بیشتر کنند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور بیان کرد: سوخت گاز مایع نباید در خودرو استفاده شود، زیرا هر لحظه ممکن است اتفاق ناگواری برای سرنشینان رخ دهد.

با حکم وزیر نفت؛
سرپرست سازمان حراست صنعت نفت منصوب شد
 وزیر نفت در دو حکم جداگانه، سیدمهدی میررکنی را به‌عنوان «سرپرست سازمان حراست صنعت نفت» و حسین حاج‌حسینی را به‌عنوان «مشاور وزیر» منصوب کرد.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، در حکم بیژن زنگنه خطاب به سیدمهدی میررکنی آمده است:
«با عنایت به تعهد و تجارب جنابعالی، بدینوسیله به‌عنوان «سرپرست سازمان حراست صنعت نفت» منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با جلب همکاری کارکنان زحمتکش و وظیفه‌شناس آن سازمان، بر انجام وظایف و امور محوله طبق ضوابط و مقررات، اهتمام ویژه داشته باشید.
از درگاه الهی برای شما توفیق مسئلت می‌نماید.»
وزیر نفت در حکم دیگری، حسین حاج‌حسینی را به‌عنوان مشاور خود منصوب کرده است. در حکم زنگنه خطاب به حاج‌حسینی آمده است:
«اکنون که به علت پذیرش مسئولیتی دیگر در خارج از صنعت نفت، به خواست خود از سازمان حراست صنعت نفت کناره می‌گیرید، جا دارد که از زحمات ارزشمند جنابعالی در مدت عهده‌داری ریاست آن سازمان، قدردانی نموده و به منظور ادامه استفاده از نظرات و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به‌عنوان «مشاور وزیر» منصوب می‌شوید.
توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه