روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۳۹۹ چهارشنبه ۹ مهر - شماره 3754

هفته تهران با شعار مکتب تهران در قلب طهران

  شهردار منطقه 12 از برگزاری ‌برنامه‌هایی همچون تعزیه شهادت امیرکبیر در مدرسه دارالفنون و دوره‌های آموزشی بلدمحله برای اولین‌بار در هفته تهران خبر داد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی  منطقه 12 را به عنوان قلب طهران، یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تهران‌گردی خواند که همه‌ساله در ایام هفته تهران، پذیرای تهرانگردان بی‌شماری است و گفت: این منطقه با توجه به نقشه‌های تاریخی دوره قاجاریه، در حصار ناصری قرار داشته و به همین دلیل به تهران ناصری نیز شهرت دارد؛ بنابراین از جاذبه‌های غنی گردشگری تاریخی و فرهنگی برخوردار است و این امر، وقتی صحبت از هفته تهران باشد، شهردار منطقه ۱۲ ضمن اشاره به قرارگیری در ایام ماه صفر و اربعین حسینی، محوریت برنامه‌های هفته تهران سال جاری را با شعار مکتب تهران، «گردشگری مذهبی» معرفی کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، چندین برنامه در قالب گردشگری آنلاین مذهبی خواهیم داشت که شامل روایت آیین و رسوم بازار تهران در ایام محرم، 12 مهر در بازار تهران، روایت تعزیه و آیین‌های سنتی، 13 مهر در کاخ گلستان، روایت آیین و رسوم سایر اقوام در تهران، 14 مهر در حسینیه عرب‌ها و روایت تکیه‌ها و حسینیه‌های تهران، 15 مهر در حسینیه سادات اخوی خواهد بود که این برنامه‌ها توسط استادانی نظیر فتحعلی‌بیگی، عالم‌نژاد، حدادی و تکمیل همایون به اجرا درمی‌آید و با همکاری موزه ارتباطات از شبکه‌های مجازی نظیر فیلیمو، آپارات و... پخش خواهد شد. شهردار منطقه 12 همچنین از اجرای «نمایشنامه‌خوانی» در سرای کاظمی خبر داد و ضمن تأکید بر اهمیت بازیابی هویت شهری در احساس تعلق به شهر تصریح کرد: شهرها با تنوع سبک‌های معماری و ویژگی‌های فرهنگی از هم تفکیک می‌شوند و حفظ این تنوع، هویت شهری ما را می‌سازد؛ از‌این‌رو با بهره‌گیری از فرصت‌ هفته تهران باید به شناسایی و معرفی این المان‌ها و عناصر فرهنگی پرداخت که خوشبختانه از جاذبه بسیاری برای شهروندان به‌ویژه نسل جوان برخوردار است. سعادتی نشست تخصصی و تقدیر از انجمن‌ها، روزنامه‌نگاران و فعالان حوزه تهران‌شناسی در 12 مهرماه در خانه سردار اسعد بختیاری، تجلیل از فعالان حوزه گردشگری در 13 مهرماه در موزه ارتباطات، تعزیه شهادت امیرکبیر در 14 و 15 مهرماه در مدرسه تاریخی دارالفنون و برگزاری دوره‌های آموزشی بلدمحله در ایام 7 تا 20 مهر در بوستان دکتر حسابی با مشارکت دفتر نوسازی سنگلج و مؤسسه تهران‌شناسی را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد .


رئیس سازمان مدیریت بحران  کشور خبر داد
وجود ۴۰۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وجود ۴۰۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران خبر داد.
 اسماعیل نجار در مانور مشترک مدیریت بحران استان تهران با اشاره به بروز ۱۷۰ هزار حریق در کشور به صورت سالانه گفت: زحمت اطفای این حریق بر عهده آتش نشانان است امروز آتش نشانان با آمادگی جسمی و دانشی که کسب کردند به همراه امکانات وتجهیزات فراهم شده جایگاه ویژه و قابل تقدیری را کسب کردند.
وی افزود: امروز پایگاههای آتش نشانی نسبت به گذشته افزایش یافته و در پی آن زمان رسیدن به حریق نیز کاهش پیدا کرده است. به گفته وی، در حادثه پلاسکو ۱۶ آتش نشان فداکار و جان بر کف جان خودرا فدا کردند تا علاوه بر تلاش برای اطفای حریق نسبت به دور کردن مردم از صحنه حادثه نیز اقدام کنند. وی ادامه داد: امروز درزمان آرامش مردم ایران باید به مسائل ایمنی توجه داشته باشند نبایدتنها در زمان بروز حادثه انتظار داشت که در کمترین زمان ممکن آتش نشانان به محل حادثه برسند و از این طریق خسارات جانی و مالی کاهش پیدا کند. وی تاکید کرد: آیا امروز در منازل شهروندان تهرانی کپسول های اطفای حریق وجود دارد و آموزشهای لازم برای اطفای حریق های کوچک را مردم دیده اند؟ آیا می توانند همه اعضای خانواده از این کپسولها استفاده کنند.بی تردید باید تمام اعضای خانواده بتواننداز این کپسولها در جهت اطفای حریق در منازل استفاده کنند تا ضمن جلوگیری از گسترش آتش سوزی از وقوع حوادث تلخ جلوگیری شود. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دربخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر این که هر یک از شهروندان باید یک آتش نشان باشند تا از بروز حریق های بزرگ جلوگیری شود، افزود: در این مسیر رسانه ها می توانند نقش آفرین باشند و با ارائه آموزش های اولیه به مردم از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند. وی تاکید کرد: باید از پلاسکو درس بگیریم در حالی که در تهران ۴۰۰ ساختمان شرایط مشابه پلاسکو را دارند باید همه به نکات ایمنی توجه کنیم. حادثه پلاسکو روح و روان ملت را دچار آشفتگی کرد . دهها دوربین، جابجایی یک تکه آهن را در معرض دید جهانی قرار دادند. در حالی که چند هفته بعد درحادثه ای مشابه در کشور انگلیس و آتش سوزی ساختمانی تنها اخبار کمی منتشر شد. لذا انتظار می رود همه در مسیر ایجاد ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث به وظایف خود عمل کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه