روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر - شماره 3751

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت:

دو واحد نیروگاهی تولید پراکنده برق در خوزستان به بهره برداری رسید

 مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: برای اولین بار در خوزستان دو واحد نیروگاه ۲۵ مگاواتی تولید پراکنده برق در اندیمشک به بهره برداری رسید و با شبکه برق شمال استان این شرکت، سنکرون شده است.
محمود دشت بزرگ بیان کرد: مجموع ظرفیت این دو نیروگاه تولید پراکنده ۵۰ مگاوات است و هدف از احداث و بهره برداری از آنها افزایش ظرفیت تولید و پایداری شبکه برق در شمال خوزستان بوده است. وی افزود: شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) با سرمایه گذاری به ارزش ۹ هزار میلیارد ریال، این دو واحد نیروگاهی مقیاس کوچک لور و تنگوان (اندیمشک ۱ و ۲) را ساخته و به شبکه برق این شرکت، سنکرون و متصل شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اظهار داشت: با وجود محدودیت های ناشی از بیماری کرونا این نیروگاه ها در مدت زمان کمتر از ۸ ماه در شهرک صنعتی اندیمشک احداث شده اند. دشت بزرگ اضافه کرد: این واحدها از نوع توربین های گازی می باشند که دارای قرارداد خرید تضمینی با شرکت برق منطقه ای خوزستان هستند.

با تلاش کارکنان گاز استان گیلان، گاز بیش از 350 خانوار سیل زده در تالش وصل شد
 رشت- زینب قلیپور- سیل در روستاهای روستاهای پی سرا جوکندان، کری جوکندان، سراگاه بخش مرکزی و همچنین روستاهای گیجاو و سیاه بیل اسالم سبب ایجاد آسیب  به تاسیسات گاز و قطعی گاز بیش از 260 مشترک گردید که این آمار با گسترش سیل به سایر مناطق شهرستان تالش به 428 مشترک افزایش یافت.حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این موضوع اظهار داشت: با توجه به اخطار سازمان هواشناسی و نیز تجربه چهار سیل بزرگ در گیلان در سال 97، تمهیدات لازم برای مواجهه با این بحران صورت پذیرفت و کلیه پرسنل این شرکت به حالت آماده باش درآمدند.وی در همین راستا بیان نمود: همکاران اداره گاز تالش از اولین ساعات حادثه با تشکیل تیم های امدادی در مناطق سیل زده حاضر شدند و  بجهت عبور سیلاب از سطح جاده ها، با پیاده روی چند کیلومتری برای برطرف نمودن خسارات وارده به تاسیسات گاز در مناطق سیل زده اقدام نمودند.مهندس اکبر گفت: متاسفانه سیل صدمات زیادی را در منطقه تالش ایجاد کرده و به تاسیسات و لوله های گاز  هم در برخی از مناطق آسیب وارد کرده است.مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: با برنامه ریزی و تمهیدات انجام شده 3 گروه عملیاتی به نقاط حادثه دیده اقدام شدند که تا عصر همان روز یکشنبه توانستند با تمهیدات بعمل آمده و انجام تعمیرات، جریان گاز بالغ بر 300 مشترک را دوباره برقرار نمایند.مهندس اکبر اظهار داشت: هم اکنون جریان گاز 43 خانوار قطع می باشد که مسیر دسترسی به آنها توسط سیل از بین رفته و برای وصلی مجدد گاز، نیاز به ایجاد دوباره راه و رفع پارگی شبکه ها می باشد.وی در پایان از ساکنین مناطق سیل زده تقاضا نمود تا در طول مدت قطع جریان گاز از دستکاری تجهیزات گازرسانی جداً خودداری نموده و در صورت بروز هر گونه اشکال با مرکز پیام و اتفاقات شرکت گاز به شماره 194 تماس حاصل فرمایند.

بنزین عرضه ‌شده در شهرستان قشم مشکلی ندارد
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم از سلامت بنزین‌های عرضه‌شده به خودروها در جایگاه‌های سراسر جزیره قشم خبر داد.
رضا صفایی دادستان قشم گفت : در پی اخبار و گزارش‌های دریافتی از مردم در زمینه آلودگی بنزین‎های عرضه شده در قشم، بازرسی از جایگاه‌ها از ۲۳ شهریور و به مدت چند روز با حضور کارشناسان ویژه استان هرمزگان و نماینده دادستانی انجام شد و در آزمایش‌های به عمل آمده خوشبختانه نشانی از آلودگی و افزودن آب به بنزین دیده نشده است. هر زمانی متوجه تخلف در عرضه بنزین به هر شکل ممکن در سرتاسر شهرستان قشم باشیم به طور حتم با متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد. اگر شهروندان از عرضه بنزین آلوده در جایگاه خاص اطلاع دارند، مراتب را به این دادستانی برای پیگیری و انجام آزمایش فنی اعلام کنند.

با سودجویان و کلاهبرداران مرز ایران و ترکیه برخورد می شود
 سرهنگ شیرزاد حاجی زاده در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر جلوگیری هنگ مرزی از فعالیت واردات کالای همراه مسافر در گمرک بازرگان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هیچگونه ممانعتی از سوی نیروهای مرزبانی برای واردات کالای همراه مسافران واقعی در این مرز وجود ندارد، اما هنگ مرزی طی انجام وظایف ذاتی با آن عده از افراد فرصت‌طلب و سودجو که باعث بروز مشکل، آزار و اذیت مسافرین عبوری (دارای اقامت ترکیه و دانشجویان) می‌شوند، برخورد خواهد کرد. وی افزود: متاسفانه بعضی افراد با پیشنهاد مبلغی پول کالای تجاری را به مسافر ایرانی در خاک ترکیه تحویل و توسط مسافران به کشورمان آورده می‌شوند به طوریکه قربانیان این کلاهبرداری در روز گذشته یک نفر مسافر خانم بود که با هشت عدد ساک بزرگ چرخ‌دار و ۱۵۰ کیلو البسه در ورود به کشورمان دچار مشکل شد و کلیه البسه توسط ارزیاب قبض در گمرک انبار شد. سرهنگ حاجی زاده با اشاره به ادامه ممنوعیت واردات کالا از جمله البسه و غیره و عدم اجرای معافیت گمرکی و عدم تردد مسافرین به علت شیوع ویروس کرونا در گمرکات هر دو کشور افزود: متقاضیان توجه داشته باشند تا اطلاع ثانوی این روند ادامه دارد و باید افراد مراجعه کننده و مسافرین بر این اصل دقت کنند تا در هنگام ورود و خروج از کشور با مشکلاتی از این قبیل مواجه نشوند.

روزانه بیش از 10 تن پسماند خشک در سطح شهر ایلام جمع آوری می شود
 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام، گفت: روزانه بین 10 الی 15 تن پسماند خشک توسط شرکت پیمانکار این طرح، در سطح شهر ایلام جمع آوری می شود.
پیام قربانی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: روزانه بین 10 الی 15 تن پسماند خشک توسط شرکت پیمانکار این طرح، در سطح شهر ایلام جمع آوری می شود. وی افزود: هم اکنون 8 غرفه تفکیک پسماند در سطح شهر فعال بوده و روزانه اقدام به جمع آوری پسماند خشک می کنند. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام، اظهار کرد: مردم با تحویل پسماندهای خشک شامل کاغذ، فلزات، پلاستیک، بطری نوشابه و آب معدنی و... به غرفه های بازیافت سطح شهر حواله خرید یا پول نقد دریافت کنند. وی اظهار کرد:پسماندهای جمع آوری شده پس از تفکیک به عنوان مواد اولیه بین کارخانه های هدف، توزیع می شود. قربانی خاطر نشان کرد: انتظار می رود شهروندان در این راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری را جهت پاکیزه نگه داشتن شهر همراهی کنند.

سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان قم تکریم می شوند
 سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان قم با هدف ارتقاء سطح عزت نفس و اعتماد به نفس آنها، امسال در آسایشگاه ها و منازلشان تجلیل می شوند.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، محمد ابراهیم نعیمی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم، با اعلام این خبر گفت: امسال هم مثل سال های گذشته به منظور ارتقاء فرهنگ عمومی حمایت از سالمندان و ارتقاء سطح عزت نفس و اعتماد به نفس آنها، سالمندان تحت حمایت این نهاد از پنجم تا دهم مهرماه تکریم می شوند. وی با بیان اینکه مراسم امسال بدلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این قشر آسیب پذیر، بدون حضور فیزیکی آنها خواهد بود افزود: دلجویی از این عزیزان در خانه های آنها و آسایشگاه سالمندان با رعایت تمام نکات بهداشتی انجام خواهد شد. نعیمی با بیان اینکه در این بازدیدها توانمندی و اثرگذاری این قشر ارزشمند جامعه برای آنها تبیین می شود تصریح کرد: سالمندان موفق سرپرست خانوار این نهاد تجلیل خواهند شد. وی شرایط موفقیت سالمندان را تشریح کرد و افزود: حافظ قرآن بودن یا آشنایی آنها با تفسیر قرآن، کارآفرین بودن سالمند، دارا بودن فرزندان موفق، هنرهای نویسندگی شاعری، خطاطی و نقاشی از جمله شرایط سالمندان موفقی است که تجلیل خواهند شد. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم اضافه کرد: امسال از سالمندانی که الگوی ترویج ازدواج مجدد بوده اند نیز به صورت ویژه قدردانی خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه