روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر - شماره 3751

مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر:

برگزاری 357 دوره مهارتی فنی حرفه ای در بوشهر

 بوشهر-  مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی در دوران کرونایی متوقف نشده و از ابتدای امسال تا کنون ۳۵۷ دوره مهارتی برگزار شده است.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي بوشهر، عبدالمجید دراهکی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون تفاهمنامه‌هایی با چندین دانشگاه به امضاء رساندیم تا دانشجویان آموزش‌های مهارتی را در کارگاه‌ها متناسب با نیاز استان را فرا بگیرند.
وی افزود: البته دانشجویان تمایلی برای حضور در این دوره مهارتی نشان نمی‌دهند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر اینکه امکان ندارد فردی مهارت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرد و بیکار بماند ادامه داد: در همین زمینه از ابتدای امسال تا کنون ۳۵۷ دوره مهارتی برگزار شده و ۷ هزار نفر این آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند.
وی عنوان کرد: هم اکنون ۲۰۰ آموزشگاه خصوصی در کنار آموزشگاه‌های دولتی فنی وحرفه‌ای فعالیت دارند که تنها رشته‌هایی چون آرایشگری و خیاطی را آموزش می‌دهند و تمایلی برای آموزش رشته‌های تخصصی نفت و گاز ندارند، پس به ناچار باید از شرکت‌های خصوصی خارج استان برای آموزش این مهارت‌ها استفاده کنیم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یادآور شد: پارسال ۲ هزار دوره و ۵۷۸ حرفه را در استان برگزار کردیم و ۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر این آموزش‌ها را فرا گرفتند.
وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به شیوع کرونا برنامه‌ریزی برای آموزش ۲۰ هزار نفر در ۶۰۰ رشته مهارتی را در برنامه کاری خود داریم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه