روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲ مهر - شماره 3749

عملیات اجرایی هنرستان‌ دخترانه شهر توره آغاز شد

 مراسم کلنگ زنی هنرستان رضوان شهر توره با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیون ریال توسط مهندس آقازاده استاندار مرکزی و با حضور دکتر رجبی فرماندار شهرستان شازند برگزار شد
به گزارش کائنات، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مرکزی با اشاره به آغاز عملیات ساخت هنرستان دخترانه رضوان شهر توره، گفت: با احداث این مرکز بخشی از مشکلات آموزشی منطقه محروم شازند و سربند مرتفع می‌شود. وی اظهار کرد: سال گذشته و همچنین در سال جاری با وجود تمام تنگناهای اقتصادی که این اداره کل با آن دست به گریبان است، تلاش کردیم تا با جذب و بهره‌مندی از ظرفیت خیرین نسبت به احداث، تکمیل و بازسازی فضاها و مراکز آموزش استان اقدام شود. زیرا توسعه مراکز آموزشی نیاز هر جامعه به شمار می‌رود. مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: پروژه هنرستان ۶ کلاسه دخترانه رضوان شهر توره با زیربنای حدود ۵۵۶ مترمربع در قالب شش کلاس در دو طبقه با مشارکت ۵۰ درصدی خیر احداث خواهد شد. محمدی بیان کرد: در صورت تحقق تعهد مالی خیر، مابقی اعتبار از منابع ملی تأمین می‌شود و پیش بینی می‌کنیم این مرکز آموزشی دخترانه در مدت کمتر از شش ماه احداث و به بهره برداری برسد. وی بیان داشت: امیدواریم با احداث این مراکز آموزشی بخشی از مشکلات آموزشی منطقه شازند و سربند که یکی از مناطق محروم در حوزه آموزش است، مرتفع شود. مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی افزود: پیش بینی می‌شود این هنرستان که دارای ستون بتنی و سیستم گرمایشی موتورخانه رادیاتور با سقف بلوکی در مدت کمتر از شش ماه ساخته شود. محمدی، جذب و بهره‌مندی از ظرفیت خیرین چه در داخل استان و چه خارج از استان را برای ساخت فضاهای آموزشی را از سیاست‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم حضور خیرین در تمامی حوزه‌ها خصوصاً آموزش می‌تواند بخش مهمی از مشکلات استان را برطرف کند.

با اعتبار 40 میلیون ریال و با هدف حذف آهن از آب شرب؛
تصفیه خانه آب مجتمع سراجوی غربی مراغه طراحی و احداث شده است
 فلاح- همزمان با هفته بیست و یکم پویش ملی هر هفته الف – ب- ایران طرح آبرسانی به 33 روستای استان آذربایجان شرقی با حضور مقام عالی وزارت نیرو بصورت ویدئو کنفرانسی به بهره‌ برداری رسید.
به گزارش خبرنگار کائنات در آذربایجان شرقی، با اجرای این طرح‌ها در ۲۰ استان کشور از جمله در 33 روستای آذربایجان شرقی، ۲۸۱ هزار نفر از جمعیت روستایی از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند. وزیر نیرو در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور از طرح آبرسانی به 33 روستا در استان آذربایجان شرقی  که در 14 شهر استان واقع شده اند و با جمعیت 20280 نفر بهره برداری نمود این طرح در قالب پویش ملی هر هفته الف – ب – ایران هفته بیست و یکم همزمان با چند استان دیگر از طریق ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید. وزیر نیرو در این مراسم با اشاره به افزایش بیش از ۴ درصدی عرضه انرژی نسبت به پارسال و افزایش ۳۰ درصدی صادرات انرژی در سال ۹۹، از جبران حدود ۱ میلیارد مترمکعبی بیلان منفی سفره‌های آب زیرزمینی با اجرای طرح‌های تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی خبر داد و گفت: با هدف کاهش میزان فروچاله‌ها طرح‌های سازگاری با کم آبی هم در همه استان‌ها در حال اجراست. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در آیین افتتاحی این طرح‌ها که همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو انجام گرفت، با قدردانی از توجه ویژه وزارت نیرو به طرح‌های آبرسانی روستایی گفت: برای اجرای این طرح مبلغ 234.884 میلیون ریال که  مبلغ 219.884 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و مبلغ 15.000 میلیون ریال از محل اعتبارات بودجه ‌عمومی هزینه شده است . وی همچنین به طرح تصفیه خانه آب مجتمع سراجوی غربی شهرستان مراغه اشاره کرد و افزود: این تصفیه خانه با هدف حذف آهن از آب شرب با ظرفیت 28 لیتر بر ثانیه و با اعتبار 40 میلیون ریال جهت تامین آب روستاهای مجتمع سراجوی غربی طراحی و احداث گردیده است.
 
تجلیل از آزادگان آبفای استان کرمانشاه در جلسه شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان
 طي مراسمي به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از آزادگان سرافراز شاغل در شركت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تجليل شد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در اين مراسم كه با حضور مسئولین امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان کرمانشاه، مسئول امور ایثارگران و همچنین آزادگان همكار در دفتر روابط عمومی و امور فرهنگی شرکت برگزار گردید از آزادگان شركت تجليل و قدرداني شد . در ابتدای اين جلسه ایمانی یکی از آزادگان شاغل در شرکت آبفا استان کرمانشاه به عنوان نماینده دیگر آزادگان همکار، خاطراتی از زمان اسارات خود بیان نمود سپس مراتب تقدیر و تجلیل مدیرعامل آبفا از ايثارگريهاي اين عزيزان در طول ۸ سال جنگ تحميلي و مدت اسارتشان، با قرائت متن لوح تقدیر به آنان اعلام و توسط مسئول امور ایثارگران به نمایندگی از طرف دکتر کاکاوند، مدیرعامل آبفا، با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل به عمل آمد . بر اساس این گزارش در ادامه جلسه علی مرادی دبیر شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان کرمانشاه برنامه های ابلاغی دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو را به مسئولین حاضر در جلسه اعلام کردند و اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی  دینی را یادآور شد. گفتنی است اعضای شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان کرمانشاه آقایان؛ علی مرادی (دبیر شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان کرمانشاه)، علی الفتی (مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت مدیریت تولید برق بیستون)، افشین محلوجی(مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، محمدرضا کولیوند(مسئول امور فرهنگی و دینی مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی غرب) و جواد جوادی (مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه) هستند.

رفع تصرف  48393  مترمربع از  اراضی ملی شهرستان میناب
 رییس اداره منابع طبیعی  و آبخیزداری شهرستان میناب از باز پس گیری 48393 متر مربع از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی شهرستان میناب، خسرو بهرامی نژاد گفت: در راستای حفظ و حراست از انفال عمومی که از وظایف ذاتی این اداره می باشد زمینی به مساحت48393 مترمربع از اراضی ملی پس از تشخیص و شناسایی  به استناد تبصره ذیل  ماده 55 قانون حفاظت از جنگلها و مراتع کشور بوسیله یگان حفاظت اداره منابع طبیعی میناب رفع تصرف و از چنگ متصرفین خارج گردید.
وی ارزش ریالی اراضی بازپس گیری شده را 1451 میلیون ریال برآورد و اظهار داشت: در برخورد با متصرفان و دفاع از حقوق ملی و بیت المال لحظه ای تردید نخواهیم کرد و متخلفان و متجاوزان به عرصه های طبیعی برابر قانون و مقررات تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند تا اراضی ملی که متعلق به عموم است از دستبرد فرصت طلبان محفوظ بماند. بهرامی نژاد یاد آورشد: مشارکت و اطلاع رسانی مردمی امکان حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت این اداره را فراهم می ‌کند و به همین منظور خط تلفن 1504 به عنوان پل ارتباطی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف از اراضی ملی سریعا گزارش تا اقدامات لازم انجام و مورد بررسی قرار گیرد.

کارگاه آموزشی سامانه اطلاعات مکانی تحت وب طی سه روز در آبفای گیلان برگزار شد
 زینب قلیپور- معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت از برگزاری کارگاه آموزشی سه روزه سامانه اطلاعات مکانی تحت وب توسط گروه GIS شرکت خبر داد.مژگان امیدی معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای گیلان با اشاره به پیاده سازی نرم افزار سیستم اطلاعات مکانی آب و فاضلاب مبتنی بر وب از ابتدای سال جاری در این شرکت اظهار داشت: به منظور مدیریت تاسیسات، انجام پروژه های شرکت، اجرای الزامات و دستورالعمل های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ارتقای زیر ساخت SDI این طرح اجرا شد و کارگاه آموزشی سه روزه در شهریور ماه با حضور نمایندگان کلیه مناطق و امور استان تشکیل شد.وی همچنین افزود: در این کارگاه آموزشی نحوه عملکرد سامانه اطلاعات مکانی تحت وب تشریح و گزارشی از کلیه عوارض اطلاعات مکانی موجود در سامانه هر یک از مناطق و امور ارائه و فلوچارت روند اجرای GIS و تهیه نقشه های ازبیلت شرح داده شد.گفتنی است با توجه به یکپارچگی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، دستورالعمل برداشت اطلاعات عوارض محدوده های روستایی شرکت های آب و فاضلاب - ابلاغی از سوی شرکت مهندسی - بررسی و چالش های عمده مطرح شد و جمع آوری و تکمیل اطلاعات و نقشه های مکانی در دستور کار شرکت قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه