روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲ مهر - شماره 3749

جلسه شورای معاونین دستگاه قضایی استان قم برگزار شد:

پرونده‌های اقتصادی و کثیرالشاکی در اولویت قرار می‌گیرند

 حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم در جلسه‌ی شورای معاونین که در دادگستری کل استان برگزار گردید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس آثار و برکات خیلی زیادی برای جهان اسلام داشت. نه فقط مردم ایران که امروزه همه مسلمانان آزاده دنیا از ثمرات دفاع مقدس بهره می برند همانطور که از حادثه کربلا و شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) در طول تاریخ در جهت عزتمداری مسلمین چه شیعه و چه سنی استفاده می برند. دفاع مقدس هم به تاسی از سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) در ادامه همان مسیر فواید خیلی بزرگی داشته است. از جمله عزت و سربلندی مسلمانان جهان بویژه ملت ایران بود.
وی در ادامه گفت: در دفاع مقدس همه کفار در یک طرف در مقابل نظام نو پای جمهوری اسلامی ایران صف کشیدند و هدفشان ازبین بردن و کندن این نهال نوپا از ریشه بود که به لطف خدا فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری که قرن هاست در ذهن و اعتقادات مردم مسلمان ایران رسوخ کرده بود جلوی این کار را گرفت.
رئیس کل دادگستری استان قم ادامه داد: دفاع مقدس تبلور اسلام و ایمان  بود. از نظر نظامی نیرویی در جنگ موفق است که امکانات و نیروی نظامی بیشتری و بهتری داشته باشد ولی در دفاع مقدس ثابت شد که هیچ نیرویی به اندازه ایمان و اعتقاد نمی تواند در نتیجه موثر باشد. هر چند امام خمینی (ره) فرمودند: ما مامور به نتیجه نیستیم، وظیفه ما دفاع است نتیجه را خود خدا رقم می زند و همین ایمان و اعتقاد است که در جان دشمنان اسلام ترس را بوجود می آورد.
به گزارش کائنات، در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم در خصوص رسیدگی به پرونده های کثیر شاکی بیان داشت: با توجه به تاکید رئیس کل دادگستری استان مبنی بر عدم اطاله دادرسی پرونده های اقتصادی و کثیرالشاکی این پرونده ها در دادسرا در اولویت قرا گرفتند.
 دادستان عمومی و انقلاب قم اظهار کرد: پرونده های پروژه رضوان با هزار و دویست نفر شاکی و گوهر ناز با سه هزار و پانصد نفر شاکی از جمله پرونده ای کثیر الشاکی می باشند که قرار نهایی هر دو پرونده در این ماه صادر شد.
وی افزود: نکته مهمی که در رسیدگی به این پرونده ها وجود داشت این بود که با شروع رسیدگی،  شیوع ویروس کرونا پیش آمد و امکان حضور این تعداد شاکی در یک مکان وجود نداشت. کانالی را در بستر پیام رسان داخلی ایتا ایجاد کرده و تمامی شکات را در این کانال عضو کردیم و مقرر شد شکات ابهامات و پیام های خود را به این کانال ارسال کنند. سوالات هر روز دسته بندی شده و جواب آن طی 24الی 48 ساعت در کانال مربوطه اعلام می شد.
 حجت الاسلام والمسلمین غریب درادامه بیان  داشت: با اقدام جهادی  دادیارو بازپرس پرونده و اقدامات  تحقیقی ضابطین در اداره کل اطلاعات استان رسیدگی به این پرونده در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه