روزنامه کائنات
7

شهرستان

1404 شنبه 22 شهريور - شماره 4908

متعادل‌ سازی بار پست‌های برق ۴۰۰ کیلوولت ایثار و امیدیه یک


 معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: بار پست‌های برق ۴۰۰ کیلوولت ایثار و امیدیه یک، متعادل‌سازی شد.
علی اصغر خدامراد منگری بیان کرد: در راستای گذر از پیک بار سال ۱۴۰۴ و نیز انجام پروژه‌های محول شده به این شرکت، اکثر نواقص پست ۴۰۰ کیلوولت ایثار رفع و بار ترانس‌ها در پست‌های ۴۰۰ کیلوولت ایثار و امیدیه یک، متعادل‌سازی شد.
وی افزود: تکمیل، راه‌اندازی و بارگیری bay های خطوط ۱۳۲ کیلوولت رگ سفید (پست اختصاصی)، تکمیل، راه‌اندازی و بارگیری پست‌های NGL۱۰۰۰ و بازگردانی (پست اختصاصی)، اجرای طرح ستاره روی دکل ۸ تیاف پست آغاجاری و امکان انتقال بار پست آغاجاری از بخش ۱۳۲ کیلوولت امیدیه ۱ بر روی پست ایثار، از جمله اقدامات قابل ذکر بوده است.
به گفته معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، باز و بست جمپر روی دکل‌های ۷۲ و ۸۷ مربوط به مدار خط ۷۱۳ امیدیه۱‏‏- کرنج جهت امکان انتقال بار کرنج به پست ایثار و تعدیل بار ترانس‌های ۱۳۲‏‏/۲۳۰ کیلوولت امیدیه۱، انتقال بار پست کرنج و آغاجاری بر روی پست ایثار به میزان ۸۰ مگاوات، ۳۵ مگاوار و۳‏‏/۸۷ مگاولت آمپر و کاهش بار ترانس ۱۳۲‏‏/۲۳۰ کیلوولت امیدیه یک به میزان ۲۵‏‏/۲۴ درصد، از دیگر اقداماتی است که برای متعادل‌سازی بار پست‌های ۴۰۰ کیلوولت ایثار و امیدیه یک، صورت گرفته است. شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

افزایش انتقال توان و قابلیت اطمینان با تعویض هادی خطوط انتقال ۱۳۲ کیلوولت شمالغرب -توانا در خوزستان
 معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تعویض هادی (سیم) خط ۱۳۲ کیلوولت شمالغرب ‏‏- توانا با هادی پرظرفیت، خبر داد.
احمدرضا بخشی بیان کرد: عملیات تعویض هادی خط ۱۳۲ کیلوولت تک‌مداره شمالغرب ‏‏- توانا با هادی هاوک پرظرفیت شامل تأمین تجهیزات، نصب و سیم‌کشی به طول ۳۰ کیلومتر مدار، به پایان رسید و برق‌دار شد.
وی گفت: ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه که برای افزایش انتقال توان (انرژی) اجرایی گردیده، بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال بوده و از محل پروژه بهینه‌سازی تامین شده است.
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: افزایش امکان مانور و انتقال توان در شبکه فوق ‌توزیع منطقه، بهبود قابلیت اطمینان در شبکه ناحیه مرکز، افزایش قابلیت مانور بین پست‌های شمالغرب و توانا و افزایش پایداری و تأمین برق مشترکین خانگی و صنعتی، از اهداف بهره‌برداری این پروژه است.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 بازارچه دریایی دیجیتال خلیج فارس»
روایتی نو برای برند ملی ایران
خلیج فارس تنها یک پهنه آبی یا منبع انرژی نیست؛ این دریا، میراث تمدنی ایران است. در روزگاری که جهان در مسیر گذار از نفت حرکت می‌کند و «پایداری» به کلیدواژه اقتصاد آینده تبدیل شده، ایران می‌تواند تصویری تازه از خلیج فارس ارائه دهد: دریایی که نه‌تنها منبع انرژی، بلکه سرچشمه تجارت دیجیتال، برند ملی و هویت جهانی است.
ایده‌ی «بازارچه دریایی دیجیتال خلیج فارس» از همین نقطه آغاز می‌شود؛ پلی میان صیاد محلی و مصرف‌کننده جهانی، میان سنت و فناوری، و میان نام «خلیج فارس» و برند تجاری بین‌المللی.
روایت ایده
بازارچه دریایی دیجیتال، یک پلتفرم آنلاین برای عرضه مستقیم محصولات دریایی خلیج فارس – از ماهی و میگو گرفته تا صدف، جلبک و مروارید پرورشی – به خریداران داخلی، منطقه‌ای و جهانی است.
این طرح در ظاهر یک استارت‌آپ تجاری است، اما در عمق، پروژه‌ای هویت‌ساز برای ایران به شمار می‌آید. هر محصولی که با نام «خلیج فارس» وارد بازار می‌شود، حامل دو پیام کلیدی است:
کیفیت و سلامت
پایداری و اصالت
در واقع، هر بسته‌ی ماهی یا صدف پرورشی، روایتی کوچک از خلیج فارس است.
چرا این ایده نو است؟
دیجیتال‌سازی صید سنتی: برای نخستین بار، اقتصاد سنتی دریا با انقلاب دیجیتال پیوند می‌خورد.
برند واحد منطقه‌ای: «خلیج فارس» همان نقشی را خواهد یافت که «کلمبیا» برای قهوه یا «نورماندی» برای پنیر دارد.
اعتمادسازی جهانی: هر محصول با QR Code و برچسب دیجیتال عرضه می‌شود تا مشتری مسیر صید یا پرورش آن را ببیند.
دستاوردهای ملی
تنوع‌بخشی به صادرات: اقتصاد ایران دیگر صرفاً به نفت وابسته نخواهد بود و محصولات دریایی می‌توانند ستون دوم اقتصاد آبی شوند.
اشتغال‌زایی محلی: صیادان کوچک، زنان کارآفرین و جوانان بنادر جنوب در مرکز این اقتصاد نوین قرار می‌گیرند.
دیپلماسی نرم: برند «خلیج فارس» در سطح جهانی تکرار می‌شود و جایگاه تاریخی این نام تثبیت خواهد شد.
مسیر اجرا
فاز اول – داخلی: آغاز فعالیت در بنادر جنوبی (بوشهر، هرمزگان، سیستان–بلوچستان) و عرضه داخلی برای تثبیت برند.
فاز دوم – منطقه‌ای: اتصال به بازارهای عمان، قطر، کویت و امارات.
فاز سوم – جهانی: ورود به بازار اروپا و شرق آسیا با گواهی‌های بین‌المللی کیفیت.
چالش‌ها و پاسخ‌ها
ضعف زیرساخت‌های بسته‌بندی و سردخانه‌ها در بنادر کوچک
 راه‌حل: سرمایه‌گذاری مشترک دولتی–خصوصی برای ایجاد «هاب‌های لجستیک دریایی».
نیاز بازار جهانی به برند و اعتماد
 راه‌حل: صدور گواهی‌های بین‌المللی پایداری با همکاری دانشگاه‌ها و سازمان‌های محیط زیستی.
رقابت کشورهای منطقه مانند عمان و امارات
 راه‌حل: بهره‌گیری از نام «خلیج فارس» به‌عنوان مزیت یکتا و هویتی ایران.
پایان سخن
خلیج فارس بار دیگر می‌تواند ایران را در کانون توجه جهانی قرار دهد؛ اما این بار نه با نفت، بلکه با اقتصاد آبی دیجیتال.
«بازارچه دریایی دیجیتال خلیج فارس» تنها یک طرح تجاری نیست، بلکه روایتی نوین برای ایران است. روایتی که نشان می‌دهد تلفیق سنت دریایی و فناوری مدرن، می‌تواند نام خلیج فارس را به یک برند جهانی بدل کند.
هر بسته ماهی یا صدفی که در بازارهای جهان باز می‌شود، باید یادآور یک حقیقت باشد:
این محصول از دریای خلیج فارس آمده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه