اقتصاد
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سیاستهای این وزارتخانه گفت: پروژه جدیدی آغاز نمیشود و تمرکز اصلی بر تکمیل طرحهای نیمهتمام است، اما به دلیل اهمیت ویژه محور فسا – جهرم و پیگیریهای نماینده مردم فسا، اجرای باند دوم این محور در دستور کار قرار گرفت. عبدالله ارجاعی شیرازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور فسا – جهرم با تأکید بر توان مهندسان ایرانی گفت: کشور ما از ظرفیت مهندسان متخصص و توانمند برخوردار است و انتظار میرود کیفیت اجرای پروژهها در سطح بالایی باشد. وی افزود: با توجه به اهمیت این محور و نقش آن در کاهش تصادفات و تلفات جادهای، انتظار داریم عملیات اجرایی پروژه در مدت زمان کوتاهتری به سرانجام برسد تا مردم هرچه سریعتر از مزایای آن بهرهمند شوند. معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی بر تکمیل پروژههای نیمهتمام متمرکز است و پروژه جدیدی آغاز نمیشود، اما به دلیل اهمیت ویژه محور فسا – جهرم و پیگیریهای نماینده مردم فسا، اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت. ارجاعی همچنین بر لزوم همکاری مردم برای رفع معارضین در مسیر احداث زیرگذر «صحرارود» تأکید کرد. مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز در این مراسم گفت: محور فسا – جهرم به صورت دو باند رفت و دو باند برگشت احداث خواهد شد. در طول مسیر یک پل بزرگ با ده دهانه هشت متری و همچنین زیرگذر صحرارود احداث میشود که علاوه بر تسهیل عبور و مرور، موجب کاهش نقاط حادثهخیز و ارتقای ایمنی این محور خواهد شد. محمدمهدی عبداللهی تکمیل این پروژه را در کاهش ترافیک، کوتاه شدن زمان سفر و ارتقای ایمنی تردد در این محور مهم ارتباطی استان مؤثر دانست. به گزارش کائنات، عملیات اجرایی احداث باند دوم محور فسا – جهرم به طول ۲۵ کیلومتر با برآورد اولیه ۷۵۰ میلیارد تومان با حضور استاندار فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی فارس و جمعی از مدیران ملی و استانی آغاز شد. این پروژه با هدف ارتقای ظرفیت ترافیکی، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات محور پرحادثه فسا – جهرم اجرا میشود.